my věříme v trojjediného Boha, tedy nikoliv Jahve. O Jahvem se píše v souvislosti se starým zákonem. Jahveho nemůžeme přijímat podobojí :-)))
my věříme v trojjediného Boha, tedy nikoliv Jahve. O Jahvem se píše v souvislosti se starým zákonem. Jahveho nemůžeme přijímat podobojí :-)))
ani v NZ není čistá láska, potřebuje obětovat syna, aby nám mohl odpustit...
ale proč? aby nám dál své tělo, je třeba vnímat subtilní poselství... musel sestoupit na zem a dát se nám. tedy těm kteří ho chtějí přijmout. Ale obecně se dal všem, stal se součástí světa a zároveň není ze světa. Z toho vychází i spojení mezi idským (my zde na zemi) a svatým (nebe)
to je prostě jen podivná věrouka, nic víc...
musel sestoupit - protože to tvrdí věrouka...
musel se nám vydat a nechat se ukřižovat - protože to tvrdí věrouka
ale jakou to má logiku??? ty když chceš někomu odpustit, tak nejprve
zabiješ svého syna?
Na tom je postavena celá cesta spásy. Ty jsi v Synu (Pravdě) a to díky Duchu svatému (v Lásce) a Syn je v Otci (Spása) . Je to proces JAK. Způsob jak na to.
Můžeš mít jiný způsob. O tom se nikdo nepře. Ale já mám ten způsob který jsem si vobodně vybrala a akceptovala. Kdybych ho neakceptoval tak jdu jinak a jinudy. Třeba se dám k buddhistům. Ale tento způsob se mi zdá být pro nás slabé lidi schůdnějším protože akceptuje i naše vady a slabosti. Je milosrdný. Je milosrdný i ke mně a proto jsem tam kde jsem.
jo, já ti to neberu, ani nikomu jinému, mě prostě zajímá religionistika
a srovnáním různých náboženství se dá dospět k tomu, co je důležité
(společné pro všechna nebo většinu náboženství), zbytek jsou jen
formy...
a nestačí mi jen si vybrat nějakou formu, musím ji rozpitvat a zjistit, co z
toho má nějakou logiku a co je jen lidský výtvor, a pardon, lidskou fantazii
a její výplody neberu za posvátnou pravdu...
ty dokážeš pobavit! takže v Hospodina nevěříte, Bůh Otec není Hospodin - Jáhve?
židé nevěřiii v Boha trojjediného a tedy si ho interpretovali tak jak dovedli. Nechchi se s tebou pouštět do náboženských sporů, problém je v interpretaci.Jak Boha vnímali a v čem viděli jeho moc, je to psané tak aby tomu rozumeli.
..židé nevěřili v Boha trojjediného, ale Trojjediný Bůh to není konečná, Bůh je v mnoha alias ve všech, o tom je Písmo.
Bůh ani není trojjediný.
Je to jen interpretace církvi, která na to "přišla" až po několika
stoletích - a to jen proto, podle mě, aby se odlišovali, v pojetí Boha.
Interpretace NZ k tomu dala příležitost, nebo ji taky mohli upravit, aby se
tak interpretovat mohla.
:-) no, je otázka, či Jahve v SZ nie je už trojjediný Boh - biblistika interpretuje tak, že je (a súhlasím), a dá sa to dokázať v kontexte SZ a NZ....
nevím, jak by se to dalo dokázat, jedině opět biblickými tvrzeními,
jinak nijak...
ne všichni považovali Jahveho za nejvyššího Boha, někteří ho nazývali
Saklas (hlupák), Samael (slepý bůh) či Jaldabaoth...