neviem, prečo by som mal spochybňovať biblickú správu reálneho autora (Lukáša) - buď 1. verím, 2. neverím, ten autor je klamár...takže beriem to prvé, i keď nemám dôkaz, ale verím autorovi tej správy...
neviem, prečo by som mal spochybňovať biblickú správu reálneho autora (Lukáša) - buď 1. verím, 2. neverím, ten autor je klamár...takže beriem to prvé, i keď nemám dôkaz, ale verím autorovi tej správy...
evangelia nepsali očití svědci, navíc jsou plná různých zázračných
událostí, které před tím nikdo nezmiňuje, jsou zjevně doplněny...
rodokmen Ježíše podle Lukášova evangelia je úplně jiný než podle
Matoušova evangelia - známka, že jsou smyšlené nejspíš oba dva...
autor Lukášova evangelia zjevně čerpal z Markova evangelia, což dávno
dokázala biblická kritika...
Autor téměř jistě používal text evangelia Markova a pravděpodobně
psal až po zboření Jeruzalémského chrámu roku 70. Ze srovnání s
evangeliem Matoušovým soudí biblická kritika, že oba používali i dnes
ztracenou sbírku Ježíšových výroků, která se obvykle nazývá Q (z něm.
Quelle, pramen). Většina moderních badatelů proto soudí, že spis vznikl
někdy mezi léty 70-90.[1]
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evangelium_podle_Luk%C3%A1%C5%A1e
Ústní podání se permanentně mění nejen z generace na generaci, ale i z místa na místo.