

Já popravdě v tom, co píšeš, ale žádné doporučení nebo zavedení
islámem nevidím. Jen to, že takový svazek není zakázán. Korán neznám,
protože jsem ho nečetl (i když jsem ho měl koupený ), tak jsem se o
tom pokusil něco najít na internetu, a našel jsem tento článek kde šéf muslimské unie
říká, že "prorok Mohamed říkal, že je lepší pro zdraví dětí, když
si vezmete někoho mimo rodinu". Takže asi v islámu přece jenom nějaké
takové doporučení bude, jen se jím muslimové z pragmatických důvodů
neřídí.
ad soucet:
.."Já popravdě v tom, co píšeš, ale žádné doporučení nebo
zavedení islámem nevidím. Jen to, že takový svazek není
zakázán"..
to snad nemyslis vazne? prece neni nutne byt analyticky filosof, aby ti z mnou
postovaneho textu bylo zrejme, ze vubec nejde o doporuceni, ale o definici, co
je ci neni haram - jak jsem jiz psal, nabozenska presvedceni v podobe poselstvi
a souboru norem "spoluurcuji" ciny a jestlize se tedy aktualne jedna o jeden z
totalnich pruseru ohrozujici populaci Pakinstancu ve Velke Britanii, skutecnost,
ze sice "pomalu" nemuzes vyprasit kozich svy "kojny", protoze je to zakazano,
jaksi nema vliv na to, ze napichnes tresen svy setrenici, jestlize to zakazano
neni, kdyz tomu tak navic ucinil i "nasledovanihodny" prorok Mohamed
nemyslis, ze kvuli nadprumernemu souboru problemu s mentalnim postizenim,
genetickymi chorobami, telesnym postizenim, problemy s chovani apod,, mohl Buh
ten svuj seznam rozsirit? i totalnimu kriplovi by snad doslo, ze zesila-li
poselstvi primitivum, ktery si utiraj prdel piskem a pro jejich komunitu plati
ono "KAMEN PRCA CIHLU", ze by proste mel byt trochu sdilnejsi
ale to vis, pro lidmi stvorene Bohy je priznacne prave to, ze jejich uroven vzdy
odpovida urovni jejich stvoritelu, lidi.. to same se samozrejme tyka i Jezise -
jelikoz pisatele textu Bible byli co se znalosti o mikrobialnim svete
pochopitelne zcela neznali, vse nasvedcuje tomu, ze Jezis kuprikladu nevedel, ze
si ma po jiz zminenem utreni prdele umejt ruce
Vždyť to přece píšu, že nevidím, že by šlo o doporučení, ale že to jen islám nezakazuje. To jsem napsal proto, že jsi na můj dotaz, zda tuto praxi islám zavedl či je jím doporučována, odpověděl, že ano. A tuto praxi jsi podle svých slov uvedl jako demonstraci toho, jak má náboženství potenciál negativně ovlivnit samotnou percepci racionality. Takže reaguji v tomto kontextu.
Předně jsem tedy zmaten z nastíněného rozporu, že jsi nejprve na onen dotaz odpověděl kladně, ale teď odpovídáš záporně. Ale důležitější je asi otázka po tom, jakou roli ve věci této praxe hraje náboženství. Tady mě napadá, že třeba Bible sňatky bratranec-sestřenice taky nezakazuje (sňatek autom. znamená povolení k sex. styku), ale i když u Izraelitů k takovým sňatkům taky docházelo, jsou i popsány v Bibli, proč to tedy u nich nevedlo k širokému zavedení takové praxe? Jestliže v jiných náboženstvích stejná situace nevedla k širokému zavedení takové praxe, tak to spíš ukazuje na to, že náboženství na její zavedení nemělo vliv. A nevidím zde ostatně ani souvislost mezi náboženstvím a percepcí racionality.