napsal dopis králi Agbarovi, proč nemůže přijít a posílá tak svého
učedníka, samozřejmě pozdější tradice...
na netu jsem ho nenašel, mám ho doma v knize od Pokorného...
napsal dopis králi Agbarovi, proč nemůže přijít a posílá tak svého
učedníka, samozřejmě pozdější tradice...
na netu jsem ho nenašel, mám ho doma v knize od Pokorného...
V prvním svazku Neznámá evangelia - novozákonní apokryfy I. (2006 - již
druhé vydání!) nalezneme Pověst o Abgarovi, a to včetně překladu úryvku
z řeckého originálu. Pověst vychází z fiktivní korespondence edesského
krále s Ježíšem - Abgar k sobě zve Krista jako léčitele, který zase
oceňuje to, že Abgar uvěřil, aniž viděl. Podle Abgarovy legendy si sám
Spasitel mokrý obličej osušil ručníkem, na němž se objevil otisk jeho
tváře (rukou neutvořený). Plátno pak poslal po služebníku Ananiáši ke
králi Abgarovi, který se uzdravil - tato část legendy však nebyla v
uvedeném výboru přeložena.
http://pamatky.slany.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=211&Itemid=56
apokryfy sú z kánonu biblických kníh vylúčené - hoci niektoré údaje z nich sú cenné aj pre vierouku kresťanstva/Cirkvi...z apokryfov sa dozvedáme niektoré cenné údaje, napr. mená niektorých biblických osôb, ich podrobnejšie životopisy, niektoré historické fakty a súvislosti - ale vieme, že sú popretkávaní aj legendami, nesprávnymi i historickými údajmi, a pod.
a některé legendy z těchto zavržených a vylúčených přesto římská církev přijala a dokonce ustanovila za dogma, jako to neposkvrněné početí Marie anebo její nanebevzetí, že? v kánonu Bible nic takového nenajdete...
tieto vami uvedené dogmy nemajú nič spoločné s apokryfmi, nie sú v apokryfoch...pramenia priamo i nepriamo z Biblie, resp. z viery a duchovných skúseností pospolitého veriaceho ľudu v celých dejinách kresťanstva...
no to se dá čekat od průměrného katolíka, co se vzdělává ve víře jen v kostele
dogma o neposkvrněném početí panny marie pochází z apokryfního spisu
"protoevangelium jakubovo"
http://www.fatym.com/abcd/k/000088.htm