tak proč Ondi píše tuto pitomost: Je také s podivem, že by Židé žádali odsouzení k zabití právě po místodržícímu Pilátovi. Asi Pilát rozhodoval ne židé
Ondi má pravdu.
Jak je možné, že ti já ateista musím připomenout, co bys měl znát z
evangelií !
Pilát přece původně nechtěl Krista ukřižovat. Vynutili si to z davu
křičící židovští farizejové. Připomněl jim, že Kristova krev padne na
jejich hlavu (s čímž oni souhlasili) a obřadně si symbolicky umyl ruce.
Odtud pochází i známé rčení - Přišel k tomu jako Pilát do kréda ( tedy
nerad, nechtěně)...
Aspoň tak si to pamatuju z náboženství. Náš farář uměl pěkně
vyprávět.
Tvá nevědomost je příznačná Metatroncevaote, myšlenky se ti hemží bez ladu a skldu jak hraboši na strništi.
Pilát byl místodržitelem v provincii Judea, vrchním velitelem římské armády a i politikem. Na žádost vzpurných a vznětlivých židů, žádajících smrt potulného kazatele, zvaného Ježíšem, reagoval politicky a odsoudil ho. Pilát však o vině Ježíše přesvědčen nebyl, proto prohlásil to okřídlené "myju si ruce v nevině". Zkrátka ta poprava byla nařízena z politických pohnutek, Židům byl Ježíš předhozen na jejich uklidnění.
Možná je toto motivací pro zázračné z mrtvých vstání po smrti na kříži. Budu-li trochu spekulovat, tak mi napadá, že Pilát nařídil svým vojákům Ježíše na kříži chránit před běsnícím davem a až dav s Gogoty odtáhne, Ježíše sundat s kříže a pustit s napomenutím, že do Jerusaléma už nesmí ani páchnout. No a když se druhý den přišel na Gogotu pást na utrpení Ježíše, tak mu bylo sděleno, že Ježíš na kříži umřel a odlétl do nebe. Jako důkaz bylo davu ukázáno Turínské plátno.
Tyhle triky se zmizením osob předvádějí kabaretní kouzelníci dodneška.
jen pro objasnění : Metatroncevaot je starý známý Jonatan1
těžko říct ,co tímhle multinickováním sleduje ,nejpíše už od počátku počítá s tím že bude dostávat BANy,tak aby je měl jak obcházet ,s tím že si představuje že to nikdo nepozná
Pilát totiž v Ježíši neviděl nějaké nebezpečí, dokonce na něj jeho
osobnost zapůsobila.
To farizejové v něm viděli ohrožení svého postavení, vlivu a svého
způsobu nazírání na víru.