... pronikají nějaké zprávy o
superbaterii
Můj optimismus v tomto směru trpí. Pronikají, pronikají, smysl mají ale
až budou na trhu. Také jsem četl o akumulátoru, který se obejde bez
vzácného Li (Lithia). Také by mne zajímalo, jak to vypadá s výrobou
levných, trvanlivějších a účinnějších akumulátorů HE3DA.
Zásadní problém elektroaut je zdlouhavé dobíjení baterky. Z obyčejné
domácí zásuvky se za hodinu nabije energie na ujetí 25 .. 30 km. V Číně
našli řešení ve výměně (částečně) vybité baterky za plně nabitou.
Výměna je automatizovaná a trvá jen tři minuty. Pochopitelně to při
plošném využití ve státě, nebo v regionu vyžaduje normalizaci (od slova
"norma") tedy nejen mechaniky a kontaktů, ale i napětí a dalších atributů
baterky. Různá auta, modely, ale stejná baterka. Asi jako typ AA do kapesní
svítilny, ale o napětí 400V a s kapacitou 30kWh. Auta mohou mít i dvě, nebo
vícero takových výměnných baterek.