Kristovo učení nespočívá v nějakém jmenování sebe.
Kristovo učení nespočívá v nějakém jmenování sebe.
To právě že tak nějako jo, protože Ježíš říká:
Toho dne vy poznáte že ja jsem ve svém Otci vy ve mně a ja ve Vás.(J 14,20
)
A nebo taky říká: Ty Otče ve mně - ja v nich- oni v nás,(Jan 17/21-23)
Pokuď nemá být náboženství jenom nějakou modloslužbou tak potom : ja jsem.
A eucharistie je proč a na co ?
To jedí proměněné tělo Kristovo a tak je v nich.
Kristus je bájná bytost, o které se neví kdy, jak a proč se narodila.
Neví se co dělala svých 30 až 50 let, kde se toulala. Neví se kdy byla
popravena jako odsouzený zločinec.
Ale ví se doslovně přesně co povídala.
A ví se, že byla studnou moudrosti.
Jojo Zjevení 22
17A Duch i nevěsta praví: „Přijď!“ A kdokoli to slyší, ať řekne:
„Přijď!“ Kdo žízní, ať přistoupí; kdo touží, ať zadarmo nabere
vody života.
Iz 55,1 Ej, všickni žízniví, poďte k vodám, i vy,kteříž nemáte žádných peněz. Poďte, kupujte a jezte, poďte, pravím, kupujte bez peněz a bez záplaty víno a mléko.
Takové věci se kolikrát neví ani o jiných historických postavách. A nikdo nad tím nelamentuje. Podstatné je, že studnou moudrosti opravdu byl, poněvadž věci se opravdu dějí tak, jak říkal.
O jiných historických postavách se toho většinou ví podstatně víc. Ale ani u nich zpravidla neznáme tak velké množství detailních záznamů toho, co prý přesně říkaly. Máme často jen pár citátů a i u nich je sporné, jestli opravdu zazněly (viz třeba Galilei - a přece se točí...)
Jestli naplil Starý zákon, tak pak už vím, proč skončil na kříži. To by taťku pořádně nasral...
Já jen reagoval na to slovo naplil to je jako naplival. V tom významu je to dehonestující gesto, i když chápu, že jde o překlep...mělo tam být asi naplnil.
A tak to jo, teď to chápu! Mně se nikdy nezdálo, že by byl normálně napsaný…
U žádné starověké postavy se toho prý neví tolik jako o Ježíšovi. Četl jsem od jednoho historika.
Skutečně historických záznamů o Ježíšovi je velmi málo. Uváděl je
i Visitor a předpokládám, že by se vešly na jednu stránku. Už jsme o nich
psali.
To co se o něm ví, je zřejmě později vytvořená legenda.
No, přesně o tom píšu. Nejvíc z historiků o něm napsal Flavius - z dvaceti svazků židovských dějin to byl text na čtyři řádky. Ti ostatní se o něm zmínili ještě stručněji.
No ale dvě svědectví by byla postačující ale vy ateisté jste hodně moc nároční :-).