ad soucet:
.."Další idealizace, s odporem ateistů vůči jen ideji Boha se tu
setkáváme permanentně. Z různých reakcí je patrné, že je jim taková
pouhá idea trnem v oku"..
intelektualne cestny atheista pripousti, ze nemuze 100% dokazat, ze zadni bohove
neexistují, ale to se nijak nelisi od "priznani", ze clovek nemuze 100%
dokazat, ze nesni... ve skutecnosti totiz ani ve vede neni temer nikdy nic 100%
prokazano - pro poznani vsak 100% dukaz neni nutny - jakozto atheista si proto
mohu byt "jisty", ze zadni bohove neexistuji, jako si jsem jisty, ze nesnim
co se duvodu pro odmitnuti existence bozstev tyce, tak pro mne osobne je to
vetsinou nesoulad tebou zminenych "ideji Boha"/konceptu s elementarni
logikou.. napr. koncept Boha je logicky nekoherentni pokud by takovy Buh mel byt
napriklad vsemocny a moralne dokonaly / je-li takova bytost vsemocna, je pro ni
mozne udelat cokoliv, ale pokud je moralne dokonala, je nemozne, aby delala zle
ciny.. krestansti filosove se sice obecne shoduji na tom, ze to, ze Buh je
vsemocny, neznamena, ze muze delat to, co je logicky nemozne, takze to, ze Buh
neni schopen konat zlo, neznamena, ze neni vsemocny - unika jim vsak pointa: je
logicky nemozne, aby vsedobra bytost pachala zlo, ale to je to, co musi byt
mozne, pokud existuje vsemocna/vsedobra bytost - vsemocna bytost totiz musi mit
alespon vsechny schopnosti, ktere ja, a ja zlo pachat samozrejme mohu - jestli
vsak neni mozne, aby Buh cinil zlo, nemuze si svobodne vybrat mezi konanim dobra
a zla, coz znamena, ze pokud Bozi rozhodnuti konat dobro nejsou svobodna, nejsou
ani moralne chvalyhodna, protoze jak vime od jedne z nejvetsich krestanskych
autorit historie, Augustina, "pouze svobodne ciny jsou moralne chvalyhodne" -
jestlize tedy Bozi ciny nejsou moralne chvalyhodne, Buh neni moralne dokonaly..
verici se pri reseni takoveho problemu pochopitelne musi uchylit kuprikladu k
apelu na tajemstni "Bůh je prostě větší než my, takže protichůdnost jeho
vlastností nemůžeme pochopit", ale prave tato AD HOC vymluva cini theismus
nefalzifikovatelnym, tedy zasadne IRACIONALNIM - vis, co je na tom ale
nejkrasnejsi? Ironie, ze pred Augustinem Buh za dokonaleho povazovan nebyl,
takze krestane pridanim dokonalosti k jeho popisu paradoxne vyradili sveho
vlastniho Boha z existence