On je neměnný, on vždycky byl milující Otec (už v SZ je takto Izraelity nazýván), jenom soud a trestání ponechal na určitou pozdější dobu.
On je neměnný, on vždycky byl milující Otec (už v SZ je takto Izraelity nazýván), jenom soud a trestání ponechal na určitou pozdější dobu.
Na kdy později?
Vždyť trestá od počátku.
Je samolibý a trestá za každou chybu člověka, kterého stvořil dokonalého
a k obrazu svému.
Četls vůbec Bibli?
Př 13,24 Kdo šetří hůl, nenávidí svého syna, kdežto kdo jej miluje, trestá ho včas.
Na později, na blíže neurčenou dobu, které říká Den soudu. To je ten
Soud, který třeba jehovisté očekávají každým rokem/měsícem/dnem.
V NZ Bůh nikde netrestá. A ten prvotní člověk upadl do hříchu a o
dokonalost přišel. Vždyť to máš hned na začátku Bible.
Bůh přizpůsobuje morálku v průběhu dejin člověku a jeho morálnímu
vývoji.
(Bůh si v průběhu dějin postupně člověka vychovává směrem k
dokonalejší morálce, kterou završuje příchodem svého Syna na zem, který
tuto morálku vyučuje-byl potulným kazatelem.)
Ve Starém zákoně bylo morální oko za oko a v Novém zákoně už je to
pomsta a hřích. Což je radikální změna k Ježíšovu zákonu lásky.