ad visitor77:
.."dostatočne som vysvetli, kto je pokušiteľ, a ako pokušenie jedného
vedie k agresii iného"..
"sorry jako",
ale vsechny tve pokusy o ospravedlneni agrese byly prece zcela opravnene vnimany
jako demonstrace tveho inherentniho zmrdstvi - ackoliv jsem ten posledni, kdo by
se zde ohanel krestanskou moralkou, tak ver, ze i dle nepacifistickych
krestanskych tradic je konflikt "spravedlivou valkou" pouze tehdy, je-li
spravedlivy ve vsech fazich / ve vsech jeho castech.. spravedlivy ve sve pricine
jus ad bellum / spravedlivy v kazdem valecnem aktu jus in
bello / vyustujici ve spravedlive reseni jus post bellum - Putinem
vedena vojenska kampan je proto jiz z principu samotneho v primem rozporu s
teorii spravedlive valky, protoze znemoznuje / znesnadnuje ochranu nebojujicich,
a to kuprikladu diky taktice bombardovani mest - dle katechismu katolicke cirkve
je naopak umoznena „opravnena obrana“ sebe sama nebo spolecnosti diky
povinnosti chranit mir a vyhybat se valce / spravedliva valka vyzaduje
spravedlivou vec, ktera je v probihajicim konfliktu na strane Ukrajiny, protoze
prvoradym spravedlivym duvodem je pochopitelne sebeobrana - spravedliva valka
navic vyzaduje, aby valka byla posledni moznosti, kdy byly vycerpany vsechny
mirove prostredky k vyreseni sporu, coz Rusko neudelalo.. "bojovnici" navic
nesmeji valku vyuzivat k boji za nespravedlive cile, jako je kuprikladu
uchvaceni majetku ci zeme, pomsta, odplata, genocida, osobni obohaceni nebo
politicky zisk - secteno a podtrzeno, Ukrajina je narozdil od Ruska zapojena do
spravedlive valky a z hlediska krestanske etiky je proto moralni je podporovat v
jejich boji za predpokladu, ze jsou pouzivany „primerene prostredky“ a
snazime se o ochranu nebojovniku
Předmět diskuze:
“Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení