To jaksi nedává moc smysl, že to chtěl vidět na vlastní oči. Uvaž, že on do středu ráje umístil strom, u něhož bezpečně věděl, co způsobí. A umístil ho tam tedy proto, aby to, co způsobí, na vlastní oči viděl?
To v takovýchto úvahách můžem pokračovat, že jako je výsledkem
nedostatku dokonalosti nedokonalost, tak jsou dokonalost i nedokonalost spojené
nádoby a dvě strany jedné mince. Stejně tak by spojené nádoby byly i
pravda a lež, skutečnost a klam. Tak to ale asi nebude. Pokud lze dokonalost
charakterizovat jako bezchybnost a úplnost, tak zlo se právě projevuje jako
chybovost či nesoučinnost a fragmentace či nesourodost. Dokonalost tedy
vylučuje přítomnost zla.
Nebo se to dá ilustrovat tak, že z toho, co píšeš, pak v důsledku
vyplývá, že Bůh obsahuje zlo (není tedy pouze láska, ale také nenávist a
lhostejnost) a že je tedy hříšný. A to, co je hříšné, to není
dokonalé.