K názvu Ateistická společnost
Nejdřív definice slova společnost:
Společnost je skupina jednotlivců, která je charakterizována společnými
zájmy a může mít i svou vlastní kulturu a instituce. Členové společnosti
mohou pocházet z různých etnických skupin, mohou ale mít i různý věk,
pohlaví, státní příslušnost nebo náboženské vyznání. Společnost
může být např. národ, občané státu nebo širší kulturní skupina
(např. západní kultura). Společnost je rovněž označení pro zájmová
seskupení typu řádů (například církevních atd.), profesních skupin,
odborných organizací, ale i jiných sdružení či spolků.[1] Společností
lze tak rozumět specifický sociální útvar, zpravidla účelově
uspořádaný s vlastním, od jiných sociálních útvarů více nebo méně
odlišným hodnotovým a normativním systémem, jímž realizuje své cíle.
Jde tedy o sociální systém v nejobecnějším a nejširším slova smyslu,
který je abstrakcí.[2]
Ateistická společnost
V našem případě se jedná o neformální skupinu lidí, diskusní fórum,
které poskytuje možnost svobodně se vyjádřit k náboženským i jiným
otázkám. Vzhledem k tomu, že je zde základním tématem ateismus,
vyjadřují se zde k těmto otázkám jak diskutující bez jakýchkoliv
náboženských představ a předsudků, tak i věřící různých konfesí.
Protože ateismus i různá náboženství jsou zároveň i součástí názoru
na svět, týkají se některé příspěvky i základních filosofických
otázek o původu vesmíru, života a člověka, popř. se zabývají
historickými a politickými souvislostmi.
Předmět diskuze:
“Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení