A co učí, aby to bylo objektivně verifikovatelné pro náš případ?
Však víš je mnoho knih a můžeš si to vyzkoušet jako jsem zkusil já a funguje
Já nevím, jak jsi to zkusil ty. Já se ptám jen proto, protože
náboženství, stejně jako filosofické teorie, směry - se vyznačují
výraznou obecností - dělej dobro, nedělej zlo - ale z reality víme, že
jakékoli dobro pro někoho bývá (a možná vždy) zlem pro jiného. a to tak
že objektivně. natož subjektivně, kdy máme dobro a zlo definováno každý
jinak.
jak za této situace rozhodovat, co je "střední cesta" mezi zlem a dobrem.
před chvíli jsem rozebíral podobné téma, akorát ekonomické, jinde :
posuzování jedince společnosti práce vlády :
co je správněji a kde je mezi tím zlatá střední cesta?
Když chceš dát chleba člověku,dej mu je,ale lepší je ho naučit jak si ten chleba od začátku udělat sám,od setí až pečení.
Když je někdo hladovej a prosí tě o krajíc chleba, tak je praštěné ho
poučovat, že si má jít koupit rýč, hrábě, osivo, kosu, postavit si
mlýn, pec ... a za půl hodiny má dost vlastního chleba, kterého se
nasytí.
Takhle to funguje v pohádkách nějakým božím "čáry-máry-fukem", ale ne v
realitě.
budhismus ? asi jak kdy,kde ,kdo a jak ho provozuje
Mírumilovné náboženství, které přehlíží vraždění. Po stopách militantního buddhismu v jižní Asii
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/buddhismus-barma-rohingove-muslimove-nasili_2308061841_afo
Ano to jsem četl už kdysi a bavil se o tom s někým tu ,jde o to co se honí v hlavě jednotlivce v té Bharme právě že žijí i v komunitě muslimů.Kdysi jsem viděl dokument kde americký novinář po x letech jel do Afganistánu,kdy právě byl a ukazoval skalní jeskyně a tam poničené sochy buddhistické Talibanem. Takže ono taky jde právě o to v té Barmě,jak to vše v mysli buddhisté vnímali vše, někdy i ten nejlepší lék pomůže jen tehdy, když je dobře a ve správný čas podán.