ad soucet:
.."Takže jde o interpretaci Jungova konceptu"..
nemam sebemensi potrebu Junga intepretovat - nejsem jungian ci jeho apologeta..
jeho texty pouze kriticky ctu - jestlize jsi vsak zminil jeho "koncept", tak se
na samotny uvod patri zminit, ze onen autonomni vnejsi cinitel existujici
nezavisle na psychice je v ramci "operacni" definice kvalifikovan prave jakozto
nadprirozenost.. v Collected works se vyjadruje tak, ze archetypy jsou
"autonomní" entity, ktere "musi mit nepsychicky aspekt", cimz primo implikuje
nezavislost mysli - archetypalni komplex dle nej totiz "nemusi byt nutne
poslusny subjektu" - metafyzicke teorie zahrnujici princip nadprirozena jsou
vsak mnohym zname i z jeho vyjadreni nejen o psyche, ale i psychice samotne, kdy
uvadi, ze je mimo "cas a prostor" a neni zcela omezena na prostor a cas - neni
proto vubec nutne jej intepretovat, protoze i v kolokvialnim slova smyslu timto
zpusobem Jung otevira prostor k posmrtnemu zivotu, kdy nepodrobena psychika tak
muze slouzit pokracovani zivota v jakesi psychicke existenci, coz je v onom mnou
zminenem dusledku z definice samotne naturalismus prekonavajici / prekracujici
pritomny prirozeny rad byti a stavani se, do kategorie nadprirozena jako prdel
na hrnec padnouci picovina.. v Psychologii a nabozenstvi je ontologicka
existence Boha rovnez naprosto zrejma - o Bohu personifikovanem jakozto Bozi
obraz a archetypech jakozto s urcitou mirou nezavislosti jednajicich zmocnencich
tvrdi "dotycne archetypy nejsou pouhymi objekty mysli, ale jsou take autonomnimi
faktory, zive subjekty" - je mi vsak jasny, ze se diky evidentnim duchovnim
konotacim ztotoznovanymi s teologii radsi vyhybal nadprirozenemu jazyku..