pokud se zde některý ateista chová podle křesťanské morálky, tedy dobře a správně, je to dáno tím, že křesťanská morálka zformovala Evropu.
pokud se zde některý ateista chová podle křesťanské morálky, tedy dobře a správně, je to dáno tím, že křesťanská morálka zformovala Evropu.
Já se chovám podle morálky společnosti, ve které žiju, a kterou jsem pochopil a uznal jako "cestu nejmenšího odporu životem", což ve skutečnosti morálka je.
Ne, je to dáno tím, že křesťanská morálka jen vzala tu obecnou a přidala si k ní pár hovadin o tom, že nemorální je nevěřit v boha. A to je jediný rozdíl. Jenže věřit v něco, co neexistuje, není ani morální, ani nemorální, je to morálně neutrální – takže vlastně křesťanská morálka, pokud ji oprostíme od těch přidaných ozdobiček (protože nic jiného to není), se rovná té obecné, kterou jen přijala. Proto máš dojem, že slušní ateisté se řídí křesťanskou morálkou, i když se řídí pouze tou obecnou. Jenže tobě holt církevní učení nakukalo, že to bylo obráceně… Je to stejné znásilnění autorských práv, jako kdybych si usmyslel, že nějakou lidovou píseň složil nějaký můj praprapra…dědeček a vyžadoval bych, aby to všichni uznávali.
Z tebe sálá nevědomost, jonatáne.
Každé společenství zvířat, tedy i lidí, má a musí mít základní
pravidla chování k okolí, které můžeme nazvat morálkou. To neznamená nic
jiného, než že i mravenci a včeličky mají svou morálku a mají ji i
vodní živočichové a ptáci. Morálka jedinců je nezbytná pro fungování
společnosti a živočišného druhu.
Jedinci nejsou ale stejní na 100% a to platí i pro chápání a akceptanci morálky.
problém je v tom že pravidla chování nemaji s morálkou nic, ale lautr nic společné