Tak to vidí i někteří teologové.
V knížce O Novém zákonu, jejímž autorem je americký teolog Merrill C.
Tenney je k výkladu první kapitoly Janova evangelia napsáno: Jan učinil
předmětem svého uvažování a vyprávění universální bytost, inkarnaci
„Věčného rozumu“, bytost, která je Bohem, přichází od Boha a Boha
zjevuje jako syn zjevuje otce.“
Ježíš byl vrcholem Božího sebezjevení, sestoupil na zem, vydal své
svědectví, zemřel a vstal z mrtvých.
Bůh nás stvořil, abychom se podobali jeho duchovnímu obrazu – Kristu,
kterého miluje, a je jím milován. My však přicházíme na svět
nedokonalí. V důsledku jednání našich lidských předků jsme se vzdálili
od Boha, stali jsme se jeho pokřiveným obrazem.
https://www.krestandnes.cz/obrazy-boha-a-bozi-obraz/
Předmět diskuze:
“Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení