To holt začneme řešit, až to bude ohrožovat naší existenci. Až se díky tomu Země stane nepříznivým prostředím. S těmi predátory a konkurenty jsme se taky vypořádávali jenom proto, že jsme k tomu byli nuceni okolnostmi.
To holt začneme řešit, až to bude ohrožovat naší existenci. Až se díky tomu Země stane nepříznivým prostředím. S těmi predátory a konkurenty jsme se taky vypořádávali jenom proto, že jsme k tomu byli nuceni okolnostmi.
A existence toho ostatního, co do té doby vyhubíme, nám bude u zadku. A taky je otázka, kolik lidí (asi je jasné, z jaké kategorie) dá přednost tomu soudnému dni.
Inu, že jsme nadaní inteligencí holt ještě neznamená, že jí nutně musíme používat. Člověk je koneckonců tvor nejen inteligentní či rozumný, ale taky emoční, citový (vztahový) a pudový. A každá z těchto složek se neustále hlásí o slovo.
No my ji používáme, ale hlavně pro náš krátkodobý (a krátkozraký) prospěch (či „prospěch“). Co se neprojeví bezprostředně, nás nezajímá. A často ani to, co se bezprostředně projeví, ale odskáče to „jenom“ něco jiného než naše zdraví, pohodlí či majetek. Typicky kus krajiny nebo nějaká složka přirozeného prostředí. A kdo by radši obětoval kus pohodlí, je ekoterorista…
No to je právě tím, že víc posloucháme pudy než tu inteligenci. Používáme jí, ale ne vždy když je třeba, příp. ne vždy důsledně.
ad arecuk:
.."existence toho ostatního, co do té doby vyhubíme, nám bude u
zadku"..
predstava zivota napr. cerstve narozeneho telete je opravdu desiva.. "zmatene
mlade okamzite odvlecene od matky, kterou jiz nikdy neuvidi / umele, nucene
impregnovana, aby mohla byt nasledne vysavana do "sucha" nebo okamzite poslana
na porazku.. inteligentni tvor, ktery pritom vi, co je bolest a chce zit uplne
stejne jako my..
To je pravda. Mně ale mnohem víc vadí, jak se zachází s životním prostorem volně žijících druhů. A problém pramení z toho, že 99 % lidí nezajímají, protože o nich nic nevědí. A je to tak nastaveno i ve školách – pořád se považuje za důležitější složku všeobecného rozhledu kultura než příroda.
ad arecuk:
.."Mně ale mnohem víc vadí, jak se zachází s životním prostorem
volně žijících druhů. A problém pramení z toho, že 99 % lidí
nezajímají, protože o nich nic nevědí. A je to tak nastaveno i ve školách
– pořád se považuje za důležitější složku všeobecného rozhledu
kultura než příroda"..
je to fakt paradox - dle vsech relevantnich vyzkumu pritom o tom, jake jsou v
konkretni spolecnosti pritomne pro-environmentalni praktiky, nerozhoduje
kuprikladu vira ve zmenu klimatu, ale je to kultura (konkretni socialni
skupiny), ktera je zodpovedna za rozdil ji prikladane dulezitosti.. jestlize
tedy kultura ovlivnuje eticke chovani / moralne "spravne" presvedceni a formuje
nas enviromentalni postoj, nevyuzit dostatecneji vzdelavaci instituce k tomu,
aby jiz male deti mely prilezitost "rozeznat" spojeni cloveka s prirodou,
opravdu neni stastne a naopak muze vest k prodluzovani stavu ignorovani
ekologickych limitu Zeme ve snaze uspokojit spotrebitele
To volá po rekonstrukci školství ... a vyjadřuji souhlas.
To, co děti od malička potřebují je občanská výchova a do té patří jak
znalosti přírody a tedy fyziky i biologie, tak znalosti lidské psychiky
(nevěřit nekriticky předloženým blábolům a lžím).
Dnes se dost propaguje enviromentální výchova. Jinak v podstatě nejsou
pevné osnovy a školství vcelku tápe, co má děti naučit pro budoucí
svět, jehož podobu a potřeby neznáme.
Jisté je, že dnešní lidé jsou zavaleni informacemi a ty jsou mnohdy
protichůdné. Rozeznat mezi nimi dezinformace, polopravdy a lži je někdy dost
obtížné. Tím hůř, že mladá generace málo čte. Kritické posouzení a
porozumění textu se pak jeví jako největší handicap při učení i
různých zkouškách.
pojmy, KO sú "dezinformace, polopravdy a lži si dnes niekto privlastnil, a často to pozorujeme zo strany štátu a jeho apologétov - vidíme na TV obrazovkách, že týmito pojmami operujú (a privlastňujú si pravdu, lebo len oni vedia, čo je to pravda) mnohé neziskové a ziskové organizácie s hrdými názvami, často financované štátom, hovoria len o svojej pravde, lebo len oni sú schopní rozlíšiť pravdu od nepravdy, a pochopiteľne len oni hovoria pravdu, všetko ostatné sú dezinformácie (a pravda je často na druhej strane)...mám "rád" týchto mudrcov pravdy, títo exponenti "pravdy" dokonca slúžia liberálnym vládam (tie im dávajú široký priestor), nútia všelijakými akciami vlády aj prijímať zákony proti tzv. producentom dezinformácií, - reba vraj trestať aktérov "dezinformácií"- oni si vôbec neuvedomujú, čo je to sloboda slova a šírenie informácií na základe iných informácií, z iných zdrojov, ktoré sa zamlčujú,a dokonca sú zakázané alebo blokované), iné, aké majú oni...poznámka: nikto nehovorí pravdu v ničom, len Boh...