To tvrdí víra. Zdravý rozum a kritické myšlení nic takového netvrdí.
ale tvrdí, lebo nič iné nedokáže tvrdiť, nemá žiadny základ pre iné tvrdenie...
Jonatan napsal a tys to potvrdil :
Bůh stvořil svět poroto to, že není egoista, chtěl se o věčnost podělit
i s člověkem.
V tom případě se naskýtá otázka : "Proč spěje vesmír k zániku?? "
to sú "vedecké" hypotezy, a naviac tak o 5 miliárd rokov - koho to zaujíma?
Pokud máme žít věčně, tak by nás to mělo zajímat. Včetně toho, k čemu tvořit o čem předem vím, že to vyhyne.
Asi se vyjadřuji příliš nejasně, moje chyba. Prostě nekonečno či věčnost je přítomnost. Přítomnost se taky těžko vyjádří...když řekneš Teď už je to..pryč.
večnosť (ktorá nás zaujíma) je nikdy nekončiaci stav, ktorý je
stanovený Bohom...u človeka nastane po vzkriesení pri II. príchode
Krista....pre večnosť platí:
1 Kor 2, 9 "co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl
nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují"...
A co se věčně činí na té věčnosti ?
Co tam třeba dělá A.Einstein ? Vymýšlí další ještě relativnější teorii ? Napadá mi také Ch. Darwin, ten v té věčnosti napíše nekonečné množství knih o původu druhů ? A co takhle papež Vojtyla ? Te zas celou věčnost udoláví svým žehnáním urbi et orbi, tedy venkovu a městům ? Horníci věčně kopou v nebi uhlí a rudy, pradleny věčně perou prádlo andělům a řezníci věčně porážejí nebeský dobytek ?
No a ty, visitore, co plánuješ věčně dělat na věčnosti ? Jen něco vynalezneš, hned ti to andělé zničí aby ti udělali radost a ty mohl opět bádat ? Furt do věčných koleček.
Dovedeš si představit bratry Wrightovy, jak musí vynalézat nekonečné množství letadel a John Wayne musí postřílet nekonečné množství padouchů ?
problém je v tom, že si nevieme predstaviť prácu, kde neexistuje/neplynie čas - takže pripadá mi to tak, že tá "činnosť" v Božom kráľovstve znamená stálu a nikdy nekončiacu radost, bez únavy, kde neplynie čas - ale to je už mimo nás, nepredstaviteľné...aj v živote si niekedy povieme: postoj chvíľa, si sladká, neskonči, nezastav sa!
vo večnosti spasení budú pokračovať (už nie v čase) v tej činnosti, ktorú chceli robiť a milovali na zemi s túžili to robiť (predurčení talentami a túžbou), i keď ju na zemi nemali možnosť robiť z rôznych príčin a dôvodov, - a to do takej miery, aká im bola daná od Boha...teda Eisntein, ak je spasený, bude pokračovať vo výskume, - Boh mu bude zjavovať všetky astrofiyzikálno-astronomicko-matematické zákony a zákonitosti Vesmíru (makrosveta):-)..tak to bude so všetkými spasenými:-)
Věčné dělání - to mi hrůzu nahání.
Dělání, dělání - to ne!
Věčné dělání - kdo nás před ním zachrání?
Dělání, dělání - to ne!
Právě, lidi dostanou v nebi třicetiletá věčně zdravá a nestárnoucí
těla a něco jako důchod nepřipadá v úvahu.
Každý umrlý pokračuje v nebi v tom, co dělal, když mu bylo třicet. Pekař
peče, kominík komínuje, popelář popelí a to bez přestávky furt do
kolečka na věky věkův. Akorát lékaři, funebráci a kněží jsou bez
práce a musí se nechat přeškolit, třeba na taxikáře.
Se vsadím, že v nebi nemají pracující dovolenou, aby si mohli zajet k
Jadranu a zaplavat si. Ani nevím jestli se v nebi slaví vánoce a první
máj.
Ale teď mne napadá hříšná myšlenka: Když je jeden den biblického tvoření miliardami roků, tak může trvat i v nebi jeden den miliardy roků. Ale nekonečné množství miliard je furt dlouhá doba.
Tak ti nevím, možná tak jeden ten biblický den by se to dalo vydržet...
ale ta další miliarda let a pak další a další... to už by se trochu
vleklo. Ani nevím, jestli se na to mám těšit.
A pak ta představa, že tam bude Visitor a Jonatan a budou se pošklebovat a
vychloubat, že oni měli pravdu s tou svou vírou...Vůbec se mi do takového
nebe nechce.
Ta představa, že se tam vyskytnou naši milí spoludiskutníci nás nemusí rozladit, my ateisté si založíme v nebi zase ateistickou společnost a zvolíme boha do funkce předsedy. Budeme mít spíš problémy s řízenou migrací bývalých pobožných k nám.
No, díky bohu to dopadne jinak, lépe - po posledním vydechnutí se vrátíme zpět do přírody a staneme se částmi jak motýlků a skřivánků, tak vlahým deštěm a duhou nad krajinou.
Budoucnost je něco co si představujeme dle zkušenosti z minulosti. Není to nic reálného.
Ale máme zkušenost, že nastane. Můžeme se na něco těšit, něco plánovat.
Pak to bude tedy nějaký stálý stav bez pohybu, změny, prožívání. Pouhá strnulá existence.
večnosť pre človeka začína momentom príchodu Krista a jeho súdu, teda pre nás je to stav, ktorý začne v budúcnosti...teraz, ako píše ap. Pavel, je pre nás všetko dočasné, pominuteľné, ale potom to bude nepominuteľné, večné
...ono fakticky pre nás začína večnosť v momente nášho splodenia (Bohom stvorená večná nesmrteľná duša a s ňou asociovaný náš duch)...pominuteľné/dočasné je len telo...
je rozdíl mluvit o chuti jablka nebo to (konkrétní) jablko právě jíst. Mohu o chuti dlouze vyprávět, teprve až si ten druhý kousne tak ví o čem je řeč
neviem, či hovoríme o tom istom, resp. v kontexte...ja hovorím o večnosti týkajúcej sa človeka (večnosť ako také je pojem rozumového vnímania) z biblického hľadiska - kde ide o večnosť bytia človeka (jeho duše, ducha a tela)...ostatné, čo sa týka večnosti, je pre nás irelevantné...
ale ano, vo večnosti to bude normálny krásny život, taký, o ktorom
hovorí ap. Pavel...len nebude v čase, - staré pominulo, nastane nové,
nepominuteľné, - v spoločenstve lásky, kde už nebude, pláč,
nespravodlivosť, kde nebudú slzy utrpenia, klamstva, zloby, závisti,
nenávisti, nespravodlivosť - bude to všetko v priateľstve lásky Boha,
|Krista a jeho povolaných, kde sa už nebude ženiť ani vydávať...nebude to
treba. láska je nad manželstvom:
Mt 25, 34 Tehdy řekne král těm po pravici: ‚Pojďte, požehnaní mého
Otce, ujměte se království, které je vám připraveno od založení
světa.
1 Kor 2, 9 co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl
nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují
Že o tom psal Pavel neznamená, že to tak bude. Taky byl přesvědčen, že se živý dočká druhého příchodu Ježíše.
Ty visitore plodíš takové absurdity, že jsem přesvědčen, že si z lidí děláš blázny.
???
Když chci něco říci, tak to řeknu, visitore. Neměj obavy.
Používám svůj mozek a nejsem závislý na nějakých pohádkových
pravidlech a přikázáních.
Ja si dřív kdysi dávno o visitorovi myslela že je to recesista a ono houby:-).
Jak to mám jen napsat, abys konečně pochopila, že tvá snaha zatáhnout do fora diskuzi o jiném diskutníkovi je neetická. Je fuj.
He a tak proč ty o něm píšeš: Ty visitore plodíš takové absurdity, že jsem přesvědčen, že si z lidí děláš blázny.
Ja sem totiž reagovala na to.
Až po Vás až po vás, vždyť vy jste v církvi po Petrovi a tomu Ježíš
Kristus řekl:
Matouš 16
„Jdi mi z cesty, satane! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení
není z Boha, ale z člověka!“
A to se tou církví Bohužel, ale vleče:-).
:-) ale mu taky řekl, ty jsi Petr skála...a na této skále postavím svou církev..."
na jednom prý stavěl církev, druhého prý miloval a církevní otcové z
toho pak tvořili dogmata, věrouku a teologii...
dva výše uvedení taky závodili, kdo bude u hrobu dřív...
byli tam taky jiní, třeba Tomáš, kterému pověděl tajná slova, která
kdyby vyzradil, ihned by ho ostatní učedníci ukamenovali...
inu, vzdělaní biblisté v tom samozřejmě nevidí nesnášenlivost mezi
jednotlivými apoštoly, ale věroučný a snad i mocenský boj různých
pozdějších křesťanských škol (směrů, větví)...
A povšimněte si prosim jak mne visitor77 slovně napadá a to mu ovšemže projde, to on asi že může:-)
nič také nevidím, nikoho nenapadám....to je len vaša utkvelá predstava....
ak je to na mňa, je to podsúvanie, nikdy som sa tak nevyjadril...ak tu debatujeme, je to len debata ateismus vs teismus, a myslím, že slušne...už viackrát som napísal, že i ateisti môžu (za určitých okolností) predísť teistov do Božieho kráľovstva, že...
Mno ... napsal jsi blázen nikdy nepochopí Božie veci....?
A ty dobře víš, že ateisté takové věci nechápou
aha, v tom momente mi to nenapadlo - ale když tvtdíte? - netušil som, že zaradíte ateistov medzi bláznov, ja to nerobím:-)
Ale o mně taky nemůžete něco takovéhoto tvdit, jsou to od vás slovní útoky které nemají co v seriozních diskuzích dělat, takto se mne nezbavíte že na mne budete lepit kdejakou tu svoji špínu.
S vám to bude porád jenom takto do kolečka, útočíte ale potom děláte ze sebe svatouška.
neútočím, to vy děláte, co děláte - pomlováte, prekrúcate, útočíte, dehonestujete pápeža, KC (napr. z bludárstva), ...pozrite sa do svojho zrkadla...
To je jedno, komu zrcadlo patří, vždy v něm uvidíš sebe. To už tak se zrcadly bývá.
Že prej neútočí:
"pomlováte, prekrúcate, útočíte, dehonestujete pápeža, KC (napr. z
bludárstva)"
Všechno to jsou jenom jeho fantazie ať mi dá laskavě pokoj, papež si kleká
před ikony tak že co jako chce?
A i bloudějí :-), tak že co jako porád má?
Ne - jsou to teorie - pokud poznáš rozdíl.
Nejde o to koho to zajímá, ale rozpor s tím co si potvrdil.