Je to trochu jinak.
Tak především uvedené "moudro" jsou Ježíšova slova z tzv. "kázání na
hoře".
(Matouš 5:38-42)
Slyšeli jste, že bylo řečeno: ‚Oko za oko a zub za zub.‘ Ale já vám
říkám: Neodporujte zlému člověku. Když tě někdo uhodí přes pravou
tvář, nastav mu i druhou. Když se s tebou někdo chce soudit a vzít ti
spodní oděv, nech mu i svrchní. A když tě někdo s autoritou nutí, abys
s ním šel jednu míli, jdi s ním dvě. Dej tomu, kdo tě prosí,
a neodmítej toho, kdo si od tebe chce půjčit.
O té době se opravdu nedá říct, že se křesťanství začalo šířit.
Ježíš zde použil několik všeobecně známých zvyklostí a dokonce
oficiálních pravidel, aby ukázal na důležité vlastnosti - pokoru a
laskavost
Oděv se bral do zástavy a vyžádat si doprovod bylo právo výše
postavených osob.
Pokud jde o to udeření do tváře, nešlo o nějakou facku. Bylo to spíše
takové lehké třepnutí přes tvář. Používalo se jako výraz pohrdání
nebo jako snaha vyprovokovat hádku.
Samozřejmě, že to udeření do tváře mohlo proběhnout i verbálně,
stejně jako nastavení druhé tváře. Šlo o projev pokory nikoli
vzpurnosti.
Předmět diskuze:
“Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení