Když vyznávám jméno Boha živých JSEM jak je přeloženo do češtiny ve všech českých Biblích EX3:14 tak to jméno zkus vyslovit a uvidíš sám že to není představa, ale skutečnost :-).
Když vyznávám jméno Boha živých JSEM jak je přeloženo do češtiny ve všech českých Biblích EX3:14 tak to jméno zkus vyslovit a uvidíš sám že to není představa, ale skutečnost :-).
Jsem je tvar slovesa být pro 1. osobu čísla jednotného v přítomném čase.
Když vyslovím "jsem", tak nepotřebuji představivost, stačí zrcadlo, protože vidím. Slepci v tomto případu potřebují nějakou představitost založenou na ohmatání se a očichání se. Neslyšel jsem, že by nějaký bůh řekl "jsem" . Ohmatat a očichat ho také nelze. Bohové jsou pohádkové bytosti stvořené v dávných dobách lidskou fantazií za účelem zábavy a vynadání třeba za sucho na poli, nebo za zapálení chajdy bleskem. Podívej třeba na pohádku O dvanáctí Měsících sedících kolem táboráku za vlády Ledna a čekající na Mařenku až si přijde pro jahody. Pohádky a tedy i bible jsou pro naivní a dětinské lidi. S přírodní realitou nemá bible kromě buničiny v papíru nic společného. S biblí se dá i zatopit a když to není zrovna kapesní vydání, tak si nad planoucí biblí můžeš uvařit kafe, nebo brambory.
Kroky, uvědom si, že bible je plná nesmyslů a slovních kotrmelců. Ty
tomu akorát nasazuješ korunu.
Podívej se na naše soudruhy na tomto DF, kteří vyštudovali bibli a honosí
se tituly, jako jeho eminence, nebo jeho existence. Obrať se s důvěrou na
doktory ať religionistiky, tak psychiatrie. Třeba ti pomohou se postavit opět
nohama na zem.
No a právě že v Hebrejštině přítomný čas není, neb mají v přikázáních nebrat jméno Boha živých nadarmo a proč by jako náboženství nemohla být takto zcela obyčejná věc jako JSEM , když všechno ostatní jsou modly ?
Hebrejština samozřejmě přítomný čas má, co nemá, nebo možná spíše neměla, je přítomný tvar slovesa "být".
Bůh se jmenuje stejně jako každý z nás?
Proč?
Jsme teda opravdu každý Bohem?
krak jmeno Boha je dane proto abychom vedeli okom je rec -- nemuzeme rikat ten - ta - to kdyz se konkretne o nekom bavime
:-))))))))))))))))))))))
No jasně :-))))))))))
Moje jméno je taky JSEM. to co mám v občance je jen taková lidská
rozlišovačka .-.)))))))))))))))))))))
Jak tu někdo napsal, asi kroky, i Bůh "JSEM" by se mohl jmenovat ještě
"Pepíček Zlámal" .-))))))))))))
krak zase nechapes --- neexitovali lide pouze par tak Jsem bylo dane - kdysi byli pouze jmena az pozdeji zacalo i primeni - jak pribyvalo lidi -- Ty nemas jmeno Jsem -- jsem je osobni zjmeno a ne jmeno --
jinak kdyz napises ja jsem tak - stim souhlasim to jsi o velikosti nemluve.
No vidíš, dyk se permanentně chováš jak naprostej idiot.
Jsi urážkou jakékoli diskuse, už jen tvoje přítomnost, natož ta tvá
debilita.
jsem je sloveso
a já jsem stejně jako Bůh
Bůh se údajně jmenuje JSEM
no já jsme taky JSEM. A neúdajně. Já opravdu jsme a proto si s tebou,
bohužel, píšu.
krak -- vis kdo je nejvedsim primitivem v kleci v ZOO -- neber to na sebe ale jako odbornou otazku??
kraku - kdyz Buh rek ja Jsem -- prijmeni vznika az po roce 30 naseho letopoctu do te doby nenajdes zadne primeni u nikoho a nikde
Příjmení jako oficialita ano, ale už předtím se lidé většinou nazývali podle toho, co pro ně bylo charakteristické, tedy např. profese, nebo lokalita, kde žili, ap. Byly to spíš přezdívky, ale pro komunikaci bylo nutné už předtím zajistit určitelnost, kdo je oslovován nebo kdo něco řekl.
každfopádně bůh i my lidé jsme všichni JSEM, aproto holt my lidé máme
jména a příjmení.
zase jsi to nepochopil, jako vždy
Bůh se Mojžíšovi představil jménem JSEM:
Exodus 3
13Avšak Mojžíš Bohu namítl: „Hle, já přijdu k Izraelcům a řeknu jim:
Posílá mě k vám Bůh vašich otců. Až se mě však zeptají, jaké je jeho
jméno, co jim odpovím?“
14Bůh řekl Mojžíšovi: „JSEM, KTERÝ JSEM.“ A pokračoval: „Řekni
Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.