ad abuka:
.."Docela by mě zajímaly ty teologické odlišnosti a "prokazatelně
nepavlovský způsob"..
no.. jestli predstiras, ze jsi jich nejsi vedom, tak ti doporucuji zmenit styl -
jestli ti vsak mnou tvrzene skutecne nedochazi, tak te diky skutecnosti, ze rad
kultivuji nevzdelane primitivy, lehce uvedu do problematiky.. nejlepe to
pochopis kuprikladu na "On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do
království svého milovaného Syna" versus "Chci ho znát, znát moc
jeho vzkříšení i účast na jeho utrpení! Chci se s ním ztotožnit i v
jeho smrti, abych, ať už jakkoli, dospěl ke vzkříšení z mrtvých"
nebo jeste implicitneji "mrtví budou vzkříšeni k nepomíjitelnosti a my
živí proměněni" - pro Pavla je vzkriseni neco budouciho - je to
ustredni bod jeho teologie a nepsal o nem jakozto o vzkrisene existenci..
ackoliv sice muzes namitnout, ze na soucasne zitou duchovni existenci mohl
zmenit nazor, skutecnost, ze tato zmena nazoru / argumentace jde ruku v ruce i
se stylistickou zmenou, vede ty, kteri narozdil od tebe jsou schopni cist a
intepretovat text, k nazoru, ze jeho autorstvi je znacne nepravdepodobne..
stejne jako posledne te tedy vybidnu k precteni prislusnych textu a zamereni se
kuprikladu na rysy stylu Kolosanu / hromadeni genitivu, sekvence obdobnym
zpusobem znejicich slov atd. atd. a za predpokladu, ze nemas totalne nasrano v
hlave, ti bude naprosto zrejme, ze text neni napsan Paulovym stylem