To by potom muž a žena nebyli obraz a podoba Boha a máme hledat i boží
sílu:
1Pa 16:11Hledejte יהוה a jeho sílu, ustavičně vyhledávejte jeho
tvář.
Má to souvislost i s tím že: Ja jsem..
Ale může se vzdálit, to jo.
To by potom muž a žena nebyli obraz a podoba Boha a máme hledat i boží
sílu:
1Pa 16:11Hledejte יהוה a jeho sílu, ustavičně vyhledávejte jeho
tvář.
Má to souvislost i s tím že: Ja jsem..
Ale může se vzdálit, to jo.
Muž i žena jsou podobou Boha a oba mají hledat Boha, kterého ztratili ze zřetele v důsledku svého (vrozeného) sklonu k hříchu. Děláš z toho zbytečně kovbojku.
Lidé se stvořili bohy a v lidských představách dostali bohové lidskou
podobu.
Je to kroky logické. Kdyby si někdo vymyslel boha v podobě krokodýla, tak se
ho budou lidi bát a krokodýlí náboženství by zašlo na evoluční
úbytě.
To je zkrátka paní Evoluce - nehodící vyškrtne a hodící dále
vylepšuje.
Egypťané měli boha v podobě krokodýla. Jmenoval se Sobek. A přitom to pořád bylo lidské náboženství.
I ten Sobek má lidské tělo, tedy i ruce a chodí po dvou. Tu hlavu krokodýla prezentuje hlavně na zastrašení pobožných.
Ne vždy, zobrazován byl i v čistě krokodýlí podobě:
Tato schránka z římského období zobrazuje krále, který přináší oběť
sluneční podobě Sobeka. Předpokládá se, že tato schránka mohla být
použita při takových obětních rituálech. Walters Art Museum,
Baltimore.
Tato soška z pozdního období (asi 400-250 př. n. l.) zobrazuje Sobeka se
sokolí hlavou Re-Harakhtiho, což ilustruje splynutí Sobeka a Re v Sobek-Re.
Walters Art Museum, Baltimore.
Soška a amulet.
Egypťani dokonce krokodýly mumifikovali na počest Sobeka.