Patří to do křesťanské kultury, nechal bych to být.
Antičtí Řekové se s bohy kamarádili, sochali je do krásných soch, to
potěší oko i mysl.
Patří to do křesťanské kultury, nechal bych to být.
Antičtí Řekové se s bohy kamarádili, sochali je do krásných soch, to
potěší oko i mysl.
Tak že křesťanství v tomto směru nic nového nepřineslo, slouží se dál modlám jak tomu bylo vždycky.
Mno, slouží se dál pastýřům, tedy knězům.
Náboženství je v tomto směru psychoterapie. Máš-li problém svěř se,
třeba ti někdo poradí. Podívej i ten Kukulín strachy nemohl spát, pak se
svěřil vrbě a uzdravil se tak.
Každý člověk vyhledává společnost a když ho ta lidská společnost
neuspokojí, tak ji může vyhledávat mezi svatými na nebi, nebo u supermana
boha. Bezbožní lidé volí jinou náhražku za společnost lidí, třeba
hudbu, knihy, dopisní známky, focení, cestování, zahradničení a jiné
koníčky. Ti, kteří nejsou schopni si najít (nebo financovat) smysluplnou
náplň života se věnují zbožnosti.
Jo ale ti pastýři a knězi nás vedou k modloslužbě, měli by jsme být obezřetní..kým a kam se necháváme vést..
Nic z toho, co jsem napsal, nevznáší nárok na absolutní platnost. Jsou to pouze mé názory. Náboženství je též součástí kutury (kultivace je pěstění) a tak máme vánoce i s adventním věncem i u ateistů. Platí i pro Velikonoční svátky, pro Jízdu králů, pro masopust, dožínky, první máj ...a také pro nedělní návštěvu kostela, nebo procesí.
V jednom z mých oblíbených seriálů je scéna, kdy dcera vyšetřuje
vraždu ve zdánlivé souvislosti s nočním procesím k jakési kapličce
(místo činu). Vyslýchá tedy i účastníky procesí a dojde ke svému
otci.
"Tati, ty jako zapřisáhlý ateista jsi tam byl taky? A proč"
A on po krátkém přemýšleni "Líbilo se mi to, průvod přírodou a lese, se
svíčkami v ruce. Také krásně zpivali".
Zkrátka se někomu líbí do opery zdramatizovanou legendu-pohádku O Rusalce, aniž by to rušilo jeho ateistické přesvědčení.
Někomu se to i nelíbí, třeba já tyto věci nemusím. Ale akceptuji to. Nenapadne mě do nich vyrývat. patří to ke kultuře masopustů, ať ho mají.
Tak jest.
Třeba Chevalier líčí vinobraní v městečku, kde teče víno proudem,
tancuje se, zpívá a k večeru mizí nesezdané páry do nedalekých houštin,
kde vznikají budoucí vinaři s jinými genetickými kombinacemi, než těmi
církví povolenými.
To muslimové nemají nikde žádné sochy ni ikony.
Tam se toto přikázání dodržuje, to zase je obdivuhodné že jo.
Korán zakazuje i zobrazování šlověka a dokonce i zobrazování zvířat. Dnes je situace jiná, každej má foťák. Ten zákaz platí jen pro bytosti jejich náboženství. Prostě to potřebuje čas a vzdělání lidstva = zprostění se pověr.
je fakt že za chvíli zbudou nám asi jenom ty obrázky zvířat, zbudou jenom psi, o ty je postaráno dobře:-).
Chov domácích zvířátek také poskytuje chovateli zábavu, radost a
naplňuje jeho potřebu po společnosti živé bytosti.
Pochopitelně je pěstování jedovatých pavouků, nebo hadů pro jiného
člověka nepochopitelné.
Jojo potřeba po společnosti živé bytosti, ale proč to musí být
zvíře?
Není to takto náhodou něco jako zoofilní chování?
Zoofilie, jako i pedofilie, nabyly pejorativního a kriminálního nádechu. Víš co mám na mysli.
Proti chování domácích zvířátek v principu nic nemám. Pravdou je, že
přítomnost milého zvířátka člověka potěší, uklidňuje mysl
rozčileného a snižuje mu krevní tlak. Prý pomáhá kontakt se zvířaty
(osli, koňové, kozy, ovce) lidem trpícím autismem.
Osobně jsem kočkomil, konkrétně kocouromil.
To ja prormýšlela že na balkoně budu chovat slepice:-) ale ještě k tomu nedošlo :-).