Pejsánky či psy bejvaj označováni nevěrci, Ti nevěřící psi, je to nadávka pro nevěrce.
Pejsánky či psy bejvaj označováni nevěrci, Ti nevěřící psi, je to nadávka pro nevěrce.
Muslimové by ti to vysvětlili, nevěřící psi, to je celý "západní" svět..
V Bibli se nadávka psa ale také vyskytuje, v Kralickém překladu ve Zjevení 22/ 15 Psi, čarodějové, smilníci, vrahové. modláři a všichni ti co lžou..
Už jsem ti jednou psal, že zjevení jsou halucinace chorého mozku a nelze je považovat za nic jimého, než za chorobný výplod.
Halucinace mohou být i jen dočasné vyvolané nějakým jedem (nebo narkózou), prostě ve stavu osoby na pokraji smrti. A nebo smrtelným strachem a jiným šokem.
Promiň ale mně přijdeš být chorobný ty, není tu řeč o knize Zjevení jako takové ale o tom že se nadávka "pes" používala, pro nehodné lidi, je to použito i ve Filipským 3/2, Žalmu 22/17 atd.
Májovky a Wernerovky to se číst může:-).
Zmínila jsi "zjevení" a na to jsem reagoval poznámkou, že jde o halucinace a nebo o prostý podvod a lež. Vše vlastnosti mozku, který má o kolečko víc.
Si myslím, že jsi nečetla ani jednu mayovku. Hlavní hrdina je v ní propagátorem křesťanství, náruživým misionářem na volné noze. V pohádkách Maye je protagonista neustále ohrožován čerty v lidské podobě a zachraňován svou vírou ve své boží poslání šířit křesťanství flintou a svou vševědoucností po Zemi široké. Nedostatkem skromnosti Kája May teda netrpěl.
Verne, to máš pravdu, se o bohovi prakticky nezmiňuje a Dumas mladší jen velmi okrajově. Viktor Hugo je k bohovi už vstřícnější. Po Karlu Mayovi používá boha často ještě Daniel Defoe. Jinak najdeš boha i v pohádkách od Haška. Dokonce j v K. Čapkovi najdeš pohádku o bohu, sice trochu zakukleném, ale jinak pilném.