Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3694716x
Příspěvků:
97848

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #93980

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.24 23:24:31 | #93980
Reakce na příspěvek #93855

ad soucet:
.."Tys to ospravedlnění ale vztáhnul už tehdy na ty židy, zcela v souladu s tím, co tady celou doby tvrdíte. Že dnešní islamisté nedělají nic než co dělali židé tehdy."..
nic takoveho jsem nenapsal.. hovoril jsem o genocidnich aktech bezohledneho nabozenskeho nasili a argumentoval jsem, ze pisma abrahamovskych nabozenstvi slouzi jakozto jejich moralni ospravedlneni.. uprimne receno naopak nemam zadny duvod verit, ze se kuprikladu jonatanem casto pripominane vyvrazdeni Amalekitu vubec stalo - proc si myslis, ze jsem v me predchozi reakci uvedl, ze "vzdy pisu o Bohu zprostredkovanem pribehy v Pismu ci theisty prezentovanem konceptu Boha - otazku historicity genocidnich aktu jsem NIKDY neotevrel"..? diskutuji sice uplne neco jineho, ale kdyz jinak nedas, mohu lehce poutahnout pomyslnou smycku kolem tveho krku a diskutovat s tebou pro dany pribeh smerodatne / jeho retoricky zaklad, chasidskou interpretaci, "hodnotu" proti-amalekitske tradice atd. atd. atd. , ale reakce, ktere se mi z tve strany dostane, bude v duchu toho, co jsem dva dny nazpet uvedl jako duvod, proc "nemam moc zajem diskutovat o intepretaci pribehu ci prezentaci tve teologie - diky tvemu "Musíš nejprve pochopit, co se tam vlastně dělo" se toho trochu bojim".. nechci te zbytecne urazit, ale v tomto ohledu na mne pusobis jako "pohadkar", ktery zlo ospravedlnuje nefalzifikova­telnymi pribehy - na takovou diskusi fakt seru

Fick Das


 #93855 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.24 23:38:35 | #93989 (1)

Já zkrátka vyžaduju, aby se brali v úvahu všechny děje v daných příbězích a ne jen některé. Selektivnost povede k jiným, zkresleným závěrům a výkladům, než když se zohlední ty příběhy kompletně se vším všudy. Neustále ale narážím na neochotu takto racionálně postupovat a na preferenci brát ony příběhy izolovaně.


 #93980 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.24 23:44:03 | #93996 (2)

ano, nemluvme jen o likvidaci Židů, ale taky o tom, kolik toho Židé napáchali, co kde komu provedli a vůbec, že byli zlo světa a tak je Prozřetelností vyvolený Hitler musel nechat likvidovat...


1  
 #93989