Dlouhou dobu se vedli debaty mezi teology, kde a jak byl JK pohřben.
Martin Hengel tvrdil, že Ježíš byl pohřben potupně jako popravený
zločinec, který zemřel potupnou smrtí, což je názor, který je „dnes
široce přijímán a zakotvil v odborné literatuře.“
John Dominic Crossan tvrdil, že Ježíšovi následovníci nevěděli, co se
stalo s tělem. Podle Crossana je Josef z Arimatie „naprostým Markovým
výtvorem, co do jména, místa i funkce“ a tvrdí, že Ježíšovi
následovníci z Dt 21 : 22–23vyvodili, že Ježíše pohřbila skupina
zákonů dbalých Židů, jak je popsáno ve Sk 13 : 29.
Deut 21 :
22 Bude-li nad někým pro hřích vynesen rozsudek smrti, bude-li usmrcen a ty
jej pověsíš na kůl,
23 nenecháš jeho mrtvolu na kůlu přes noc, ale bezpodmínečně ho
pohřbíš týž den, protože ten, kdo byl pověšen, je zlořečený Bohem.
Neposkvrníš svou zemi, kterou ti dává do dědictví Hospodin, tvůj Bůh.
Skut 13 :
29 Když udělali všechno přesně tak, jak to bylo o něm v Písmu napsáno,
sňali jej z kříže a položili do hrobu.
Novozákonní historik Bart D. Ehrman píše, že nelze zjistit, co se stalo s
Ježíšovým tělem; pochybuje o tom, že byl Ježíš důstojně pohřben a
také se domnívá, že je pochybné, že Ježíše pohřbil konkrétně Josef z
Arimatie.
Takže jak to doopravdy bylo asi nelze s určitostí tvrdit.