neviem, prečo sa tu vymazávajú príspevky spojené s náboženstvom, toto fórum je o ateisme (a vs teisme), a to je tiež iná forma náboženstva....
neviem, prečo sa tu vymazávajú príspevky spojené s náboženstvom, toto fórum je o ateisme (a vs teisme), a to je tiež iná forma náboženstva....
Je to správné, pokud se mažou příspěvky, které kromě pomluv a lží
nemají co sdělit.
Pokud by ovšem byly mazány příspěvky, které šlapou do ateistických
báboviček, bylo by to špatně.
Je fakt, že jsem to zatím nezaregistroval.
Jako kdyby jsi ty na tvém fóru nemazal příspěvky, které šlapou zase do jehovistických báboviček.
myslím, že je to každému jasné, i napr. čo často píše ondi...samé "bábovičky" nemá vedomosti, informácie, nemá základné biblické vzdelanie - aspoň aby niečo o tom vedel)nerozumie ničomu inému, len ateismu - ale ani tomu nerozumie...proste bábovičky od buka do buka/od smrka do smrka...
Tak teď envím, ale jeden z nás je debil.
Za prvé se ptám abuky.
Za durhé se ptám na to, co např. je "ateistická bábovička" (a tedy jak a
čím ji lze zpochybnit) a fakt se neptám na to, že jsi bukvice smrkající od
smrka do duba.
eistická bábovička/ky je napr. drtivo každý ondiho príspevok, kde sa vysmieva z kresťanstva, a vôbec z náboženstva...
základní vzdělání je jazyk, matematika, fyzika, dějepis, zeměpis atd., ne biblické žvásty...
Pravda ti nesedí "vědče", musíš držet náboženskou dietu, že?
Nic si z toho nedělej, každej živej subjekt má jednu absolutní jistotu a
sice, že se vrátí do lůna přírody a že bude prakticky na 100%
recyklován. I ty, bábovičko.
iste, to vieme, ale máme aj dušu a ducha - keď to neviete, tak mi je to ľúto...a Kristus nám dá nové telo, bez hriechu, to vieme, dôverujeme mu, tak to povedal...on nepúšťa do vetra "bábovičky" ateismu....
J 8,52 Tedy řekli mu Židé: Nyní jsme poznali, že ďábelství máš.
Abraham umřel i proroci, a ty pravíš: Bude-li kdo zachovávati řeč mou,
smrti neokusí na věky.
ad visitor77:
.."Kristus nám dá nové telo, bez hriechu, to vieme, dôverujeme mu, tak
to povedal"..
jen tak pro zajimavost, nevis nahodou, zda-li na onom miste nejvyssiho stesti a
spokojenosti vam da Jezis tela, ktera jsou v souladou s "touhou" tech, kteri se
v nami zite realite narodili do tel, ktera "neodpovidaji" jejich osobe /
genderove identite, aby mohli konecne "zit" jako sve autenticke ja?
p.s. kdyby tomu tak bylo, mozna by toho vsak nevyuzili jen trandaci.. umim si predstavit, ze az treba tva zena zjisti, ze se za podporu valecnych zlocincu smazis v pekle, pozada o nej v duchu: Celý život som žila s obrovským kokotom a keďže mi teraz veľmi chýba, môžete mi prosím na pamiatku naňho jedného poriadneho vyčarovať?
ad Selen:
nikoliv.. jedna se o duhovou vlajku, tedy symbol "hrdosti" LGBTQ socialni
komunity
Kristus nám dá nové telo
Teď je mi to jasné, nebe "all inclusive". včetně nového, mladého těla,
netrpícího impotencí, pleší a páchnoucím dechem a plesnivými nohami. To
přece stojí za tu otravu chození na bohoslužby. úplně tě chápu. Jen
dotaz - smíš si vybrat tělo a vizáž z nějakého katalogu nabídek, nebo
dostaneš to co se válí ve skladišti a nikdo to nechce?
Můj bicykl musí být pobožný, možná je superkatolíkem, neboť má duše dvě.
Tak tak - kdo šlápl do báboviček SJ byl "potrestán" bez ohledu na to,
že jenu člen SJ těch báboviček pošlapal víc.
toto fórum je o ateisme, a to je tiež iná
forma náboženstva.
Teď jsi mne fakt rozchechtal.
A teismus je jiná forma ateismu?
V názvu DF máš napsané co je Předmětem diskuze. O nějakém otravném
misionování a katolických výkladech pohádkové knihy tam napsané nic
není.
Pokusy o získání informací ohledně virtuálního konstruktu vzniknuvšího
v mozkovně pobožného, když zaslechne tři hlásky - bééé, ůůů a
hááá - vyzní naprázdno.
Což vede k několika možnostem
pobožným se v mozku objeví nedefinovatelné vakuum,
nebo se mu vybaví fousatý dědek v bílém prostěradle sedící na mraku a
obklopený buclatými chlapečky,
nebo obr velikostí zastiňující náš viditelný Vesmír.
Možností by bylo víc, třeba jako hrnčíř vyrábějící každou sekundou nějaký nový druh rostliny, živočicha, bakterie a nějaké nové slunce s pasujícím systémem planet, měsíců, komet meteoritů a jiného vesmírného haraburdí.
A proč se maže? No proto, že se grafomanům a grafoženám musí naznačit nějaké hranice DF. Určitě je to bezbolestné, možná poučné.
Dnešní Třešnička™ bude o tradičních vítězích. Ano, jako každý
rok i letos se koná klání v pokrytectví, mentální gymnastice a
přepisování dějin. Kdo čekal napínavé závody, nervydrásající souboje
myslí, či nedejbože uvádění věcí na pravou míru, bude jako každý rok
tradičně zklamán. Rusko (bývalý SSSR/budoucí SSSR) opět stojí na všech
bednách, na všech stupních a vítězně. Ruské Ministerstvo zahraničních
věcí totiž v den pro nás historicky zásadní – v den Mnichovského
diktátu – prezentovala tento akt jako „začátek
nejkrvavějšího konfliktu v dějinách lidstva“. Že byl Mnichov zradou ví
každý a historici se dodnes vlastně jen přou, kdo za to může. Takže
Alkomášo, běž si své nenávistné vášně rozdmýchávat na záchytku,
děkujeme. A pokud bychom se chtěli opravdu šťourat v dávných sra*kách,
tak se jen zeptáme:
Kdo si jistil záda proti Polsku ještě za
Výmarské republiky? Kdo si to rozdělil Evropu s Německem? Kdopak to jen
podepsal Smlouvu o přátelství a spolupráci s
Hitlerem? Kdopak s ním vylepšoval obchodní smlouvy půl roku po
vzniku Protektorátu, a pak ještě jednou a pak ještě řešil, kudy přesně povede čára ve východní
Evropě? Kdopak si s ním chtěl doslova rozdělit svět a krachlo to jen na
tom, že byl Stalin hamoun? A kdo o tom lhal až do rozpadu Sovětského
svazu, a teď o tom zase lže? Kde byl Gondor, když padly Západní úvaly?
Až budou zase Ruští pohlaváři mluvit o „historických lekcích“ z Mnichova, no možná by si měli nejdříve projít vlastní učebnice (ty pravé a ne ty proléty) a připomenout si, že jejich spolupráce s nacisty vedla k jedné z nejhorších tragédií 20. století. Stačí se podívat na dnešní agresi proti Ukrajině, kde se historie nepříjemně opakuje, takřka bod po bodu. Jenže oni jsou vlastně svině a celou dobu to ví…
ad krudox:
jakoze melodickej punkovej kousek skoro jak od starejch Killing Joke, a to v
podani Napalm Death? proste uzasny - dekuju!!!
p.s. tady mas za "odmenu" podle mne jedno z naprosto nejuchylnejsich krestanskych alb vsech dob s nazvem BOHEM VYVOLENA LOUTKA
No jo ale on byl tajný učedník Krista a určitě věděl co Ježíš předpověděl že musí zemřít a vstát z mrtvých .. vy by jste svému učiteli a nebo příteli k tomu zemření čerstvý hrob nenachystal, neměl by jste jej připravený ?
Bůh už předtím nařídil, jak se má postupovat při odsouzení k pověšení na kůl.
Ježíš visel na kříži:
Všechna čtyři evangelia (Matouš, Marek, Lukáš a Jan) podrobně popisují,
že Ježíš byl popraven ukřižováním, což zahrnovalo připevnění jeho
těla na dřevěný kříž.
Matouš 27:35: „Když ho ukřižovali, rozdělili si jeho šaty, losovali o
ně.“
Marek 15:24: „Ukřižovali ho a rozdělili si jeho šaty.“
Lukáš 23:33: „Když přišli na místo zvané Lebka, tam ho
ukřižovali.“
Jan 19:18: „Tam ho ukřižovali a s ním ještě dva, po jedné a po druhé
straně a Ježíše uprostřed.“
Tyto verše jasně ukazují, že Ježíš byl popraven ukřižováním, což
znamená, že byl přibit na dřevěný kříž, a to bylo v souladu s
římskými popravy.
2. Pavlovy listy
Apoštol Pavel v několika svých listech také zmiňuje, že Ježíš byl
ukřižován, a klade důraz na význam této události pro křesťanskou
víru.
1. Korintským 1:23: „My však kážeme Krista ukřižovaného.“
Galaťanům 3:13: „Kristus nás vykoupil z kletby zákona tím, že se stal
kletbou za nás, neboť je napsáno: ‚Proklet je každý, kdo visí na
dřevě.‘“
Pavlovy listy používají slovo „ukřižovaný“ (z řeckého
σταυρός, což znamená „kříž“) a často odkazují na dřevěnou
konstrukci jako symbol Ježíšovy smrti.
3. Skutky apoštolů
I ve Skutcích apoštolů se zmiňuje, že Ježíš byl přibit na kříž.
Skutky 2:23: „Toho muže, vydaného podle předem určené Boží rady a
předzvědění, jste přibili na kříž a usmrtili rukama bezbožníků.“
Skutky 5:30: „Bůh našich otců vzkřísil Ježíše, kterého jste přibili
na kříž a usmrtili.“
A tak chápat příspěvek??
Deut 21 :
22 Bude-li nad někým pro hřích vynesen rozsudek smrti, bude-li usmrcen a ty jej pověsíš na kůl,
23 nenecháš jeho mrtvolu na kůlu přes noc, ale bezpodmínečně ho
pohřbíš týž den, protože ten, kdo byl pověšen, je zlořečený Bohem.
Neposkvrníš svou zemi, kterou ti dává do dědictví Hospodin, tvůj
Bůh.
Ono víš - v době Mojžíše se ještě nekřižovalo - to "přivezli"
ŘÍMANI.
a proč tutu notorický známou věc říkáš , nebo že by pro neználky ateisty ?
Ne, to je pro takového neználka jako jsi ty, který má vžité, že se
lidé věšeli na kříže odjakživa.
zase lžeš "odjakživa" sem neřekl a samozřejmě o kůlech a křížech zním celou problematiku
udělám ti školení amatére:
Asyřané: Jednou z nejstarších civilizací, která používala kůly k
popravám, byli Asyřané (přibližně 2500–605 př. n. l.). Tuto praktiku
nazývali impalement (napichování). Odsouzený byl nabodnut na kůl, což
vedlo k bolestivé a zdlouhavé smrti. Tato metoda byla často používána k
zastrašení nepřátel.
Peršané: Peršané (550–330 př. n. l.) také používali napichování na
kůl jako metodu popravy, zejména za vlády Dareia I. (522–486 př. n. l.).
Jedna z nejznámějších poprav tímto způsobem se týkala vzpoury vůči
Perské říši.
Starý zákon (Tanach): V hebrejské Bibli (Starém zákoně) jsou zmínky o
popravách na kůlech nebo podobných nástrojích. Jedním z nejznámějších
případů je v příběhu o Hamanovi v knize Ester. Haman, který plánoval
genocidu Židů, byl nakonec popraven na kůlu, který připravil pro
Mordechaje, jednoho z hlavních židovských postav příběhu:
Ester 7:9-10: „Haman postavil kůl, vysoký padesát loktů, aby na něj
pověsil Mordechaje... Král poručil: 'Pověste ho na něj!'“ Tento kůl byl
pravděpodobně nástrojem pro napichování, podobně jako v Asýrii nebo
Persii, a ne křížem ve smyslu, jak ho známe z římské praxe.
Deuteronomium 21:22-23: V tomto zákoně je také zmíněna praxe oběšení
člověka na dřevě (nebo na kůlu), pokud byl odsouzen za zvlášť závažný
zločin. Tento text je důležitý, protože má později spojitost s
Ježíšovým ukřižováním. Text říká, že tělo nesmí zůstat viset
přes noc, protože „kdo visí na dřevě, je proklet Bohem“.
Otroci a vzbouřenci: Křižování bylo v římské době hlavně trestem pro
otroky a vzbouřence. Římané ho používali jako výstrahu a odstrašení.
Šlo o ponižující a bolestivou smrt, která byla často prováděna
veřejně, aby měla odstrašující účinek na ostatní.
Politická a vojenská trestní praxe: Křižování bylo také používáno
jako trest pro válečné zajatce a pro lidi, kteří se vzbouřili proti
římské nadvládě. Jedním z nejslavnějších případů hromadného
křižování bylo potlačení Spartakova povstání (71 př. n. l.), kdy bylo
údajně ukřižováno až 6 000 otroků podél silnice Via Appia z Říma do
Capuy.
Kůly a římská vojenská disciplína
Římská armáda byla známá svou přísnou disciplínou a tvrdými tresty.
Pokud vojáci zklamali v boji nebo se dopustili zrady, mohli být potrestáni
popravením, včetně napichování na kůl, i když častější formou trestu
byla dekapitace nebo ukřižování.
Decimace: Tento brutální trest se používal v římské armádě, když některé jednotky selhaly v boji nebo se vzbouřily. Každý desátý voják byl vylosován a popraven, často bičováním k smrti nebo někdy i na kůlu, i když tento způsob nebyl standardní.
Nevím o co ti jde, ale já psal o tom samém.
Striktní dodržování židovské tradice opsané v Deut 21 : 22-23 pomohlo
sundat Ježíše z kříže před večerem.
Fakt nevím proč do mě dokola rýpeš a nazýváš lhářem.
Nelžu - nesnáším lhaní - pro mě je to nejhorší lidská vlastnost -
odpust si takové narážky vůči mé osobě.
Utekli ti souvislosti z toho jak jsem reagoval a na základě omylu píšeš
nepravdu.
Jonatán1 neví co je etika. Chudý na duchu, bohem blažený, neví co činí.
Když někdo zmíní realitu, třeba tu, že bohové jsou produkty lidské fantazie, že byli zplozeni pro zábavu a na zacpání děr v neznalostech přírodních dějů, tak začnou pobožní kopat kolem sebe jako nějaké vzteklé dítě. Pobožní jsou nasměrováni náboženskou doktrínou věřit textům sepsaných bůhví kým za účelem manipulace lidí. Pobožní se ve zmanipulovaném zástupu jiných pobožných cítí zřejmě dobře a to je potencováno slibem věčné boží ochrany a věčného života po smrti (když ta boží ochrana selže ).
A tím jsme se dostali do světa spikleneckých teoriích. Náboženské ideologie mezi ně také patří, jako i povídky o Mimozemšťanech a podobně.
Pobožným je realita zřejmě nudná, tak si zvolili život v klamu.
Náboženské ideologie mezi ně také patří, jako i povídky o Mimozemšťanech a podobně...je múdry človek, a je hlúpy človek...múdrosť je Boží dar, hlúposť, ktorá sa vyjadruje vašimi slovami, je odmietnutie tohto daru...
Nedoneslo se k tobě, že Josef z Arimatie byl tajný Ježíšův učedník,
takže proroctví o Ježíšově smrti a vzkříšení nejspíš znal?
(Jan 19:38)
Pak Josef z Arimatie, který byl Ježíšovým učedníkem, ale ze strachu
před Židy to tajil, požádal Piláta, aby mohl sundat Ježíšovo tělo.
Když mu to Pilát dovolil, přišel a tělo sundal.
To se koukni do jiných překladů a ne do "ekumeny" kde sobotu přepsali na den odpočinku a nebo na den sváteční.
Pak řekli: „Hle, rok co rok bývá Hospodinova slavnost v Šílu, které je severně od Bét-elu, východně od silnice vystupující z Bét-elu do Šekemu a jižně od Lebóny.“ Benjamínovcům přikázali: „Skryjte se ve vinicích jako zálohy. Jak uvidíte, že šíloské dcery vycházejí v průvodu k tanečním rejům, vyrazte z vinic a uchvaťte si každý ženu ze šíloských dcer. Pak odejděte do benjamínské země. Kdyby přišli jejich otcové nebo bratři a chtěli před námi vést spor, řekneme jim: Smilujte se nad nimi kvůli nám. Nevzali jsme v boji ženu pro každého. Vy jste jim je přece nedali, abyste se teď provinili.“ Benjamínovci to tak udělali a unesli si ženy podle svého počtu z tančících dívek , které uloupili. Pak odešli a vrátili se do svého dědictví, vystavěli města a usadili se v nich.
To je trochu delší příběh z doby, kdy izraelské kmeny bojovaly proti
sobě a Benjamínovci přišli o mnoho žen. Byly to bratrovražedné boje v
době Soudců.
Když potom války ustaly, bylo Benjamínovcům dovoleno, aby si obstarali ženy
tímto způsobem z území Efrajimovců. V té době to bylo legitimní.
Nelze měřit tehdejší události dnešním pohledem.
bylo Benjamínovcům dovoleno
typické, Hitlerovi taky bylo dovoleno...
to jsou takové kouzelné formulky...
Byla to kompenzace za to, že přišli o mnoho žen, takže to vyřešili únosem žen z kmene, který se útoku proti Benjamínovcům také podílel.
Co se tady dá srovnávat s Hitlerem?
nedá se srovnat nic prostě pochytali pár set žen a vzali si je. . kdyby to povolili dnes, tak by si viděl jak by se něteří vrátili do tehdejší doby a také by si chytli ženu dle libosti. Já bych si chytl rovnou dvě. vždyt to bylo podobné do nedávné doby prostě rodiče domluvili snatek a dcera si tohochlapa msela vzít.
Deuteronomium 21:10-15 Když vytáhneš do boje proti svým nepřátelům a Hospodin, tvůj Bůh, ti je vydá do rukou a ty zajmeš zajatce a spatříš mezi zajatci ženu krásné postavy, přilneš k ní a budeš si ji chtít vzít za ženu, přivedeš ji do svého domu. Ať si oholí hlavu a ostříhá nehty a odloží svůj plášť, v němž byla zajata, a zůstane v tvém domě. Po dobu jednoho měsíce bude oplakávat svého otce a svou matku. Potom k ní smíš vejít, budeš jejím manželem a ona bude tvou ženou. Jestliže se ti pak znelíbí, propustíš ji a bude volná. Nesmíš ji prodat za stříbro ani s ní hrubě zacházet, poté co jsi ji ponížil.
to je extra lahůdka...
špatně chápeš text...
Potom k ní smíš vejít...
Jestliže se ti pak znelíbí, propustíš ji a bude volná...
...poté co jsi ji ponížil
Chápu to dobře.
Potom k ní smíš vejít, budeš jejím manželem a ona bude tvou
ženou.
To ještě není žádné ponížení, ale naopak.
Pokud se s ní rozvedl, byla volná a mohla odejít, podle své vůle.
To bylo to pokoření, které mimochodem mohlo potkat kteroukoli izraelskou
ženu.
Proto si z ní nesměl udělat otrokyni, nebo ji jako otrokyni prodat.
prostě nešlo takové to: "Za manželku ji už nechci, ale jako otrokyně by se
mi hodila".
jistě, poníženi je, že ji ulovil, odvlekl a po jisté době si ji vzal - čili znásilnil, pak ji mohl klidně vyhnat a ona se šla nejspíš oběsit...
proč by ji znásilnil se ji ten sex určitě líbyl a když ze začátku ne tak si za chvíli zvykla každopádně měla stejná práva jako Izraelská žena. v dnešní době kdy rodiče rozhodovali kam provdají dceru tak to bylo stejné musela si ho vzít a on ji poton třeba znásilnil což se taknebralo byla tojeho žena.
Židé neměli žádné svatební obřady.
Muž si prostě veřejně (možná v nějakém radostném průvodu příbuzných
a známých) přivedl ženu do svého domu, a tím bylo manželství
uzavřeno.
Kmen Benjamin byl téměř vyhuben válkou, proto ostatní kmeny dohodly, že
jim nabídnou únos svobodných dívek. Dát jim je totiž nemohli, protože se
zavázali přísahou, že tak neučiní.
Během toho jednání bylo několikrát uvedeno, že si odvedou manželky,
nikoli otrokyně.
Vyhnat je nemohly, museli se s nimi rozvést, a to za podmínek, které jsem citoval a vysvětlil.
Asi je třeba zdůrznit, že nešlo o válečnou kořist a nešlo o ženy z jiného národa.
Jan 2 :
1 Třetího dne byla svatba v Káně Galilejské. Byla tam Ježíšova matka;
2 na svatbu byl pozván také Ježíš a jeho učedníci.
A pokud vím tak se hodovalo a pilo se tam víno
Samozřejmě - já jsem tě jen bez komentáře upozornil na to, že
nepíšeš pravdu.
A k tomu tam - za tu šikanu a pomlouvání s daným výrazem si margo jiné
pojmenování ani nezasloužila - moje trpělivost má taky jisté hranice.
A stejně mi nějak nechybíte - dokola se tam točilo o pár tématech roky a
roky - víc hádek než tady.
A co jako?
Já vás tady nějak pomlouvám, nebo urážím?
Pro mě jsi normální diskutující, na kterého můžu reagovat.
Nebo chceš měnit pravidla i tady - ty vaše - co se nehodí to vymažeme??
Ne, pomluvy a urážky z tvé strany už proběhly jinde a jindy.
Já ti jen říkám, že se s tebou nemíním bavit, a že bych uvítal totéž
od tebe.
Ostatně jsou tady další, na jejichž příspěvky nereaguji.
Tady nejsi na svém fóru, kde si diktuješ pravidla, tady jsi řadový diskutující a reagovat na tebe může kdokoli. Ty jediné co nemusíš, tak odpovědět.
A urážíš taky, akorát rafinovaně, bez použití neslušných slov. Arogance čpí z většiny tvých komentářů.
To může, proto jsem Dalka ŽÁDAL, aby mě vynechal.
Tebe o nic nežádám, tebe ignoruji bez ohledu na to, čím tady vyhřezneš.
seleno si křesťan na rozdíl od Abuky,
proč nenastavíš svoji tvář
tak jak to požaduje Ježíš,
spíše se chováš jako starozákonní člověk tedy podobně jako Jehovisti?
abukla ma s tou svatbou pravdu prostě si tu ženu vzal a přivedl domů.
Dalko je asi mimo
když spojuje slavení svatby s nějakým papírováním. Prostě si domů
dovedl ženu a uspořádal svatbu ti co byli na svatbě byli svědci že je to
jeho žena. Když udělala nějaký průser ta mohl muž napsat rozlukový
lístek který prokazoval že je volná.
Zase nechápeš a komolíš skutečnost.
Já se s Abukou na toto téma nebavil.
On to spomenul v jiné souvislosti - tak toho nech - neber mě do huby blbe.
Židé neslavili svatby??
To mi je novina.
Tak kde proměnil Ježíš vodu na víno - mudrlante.
To je můj výrok, který byl opět překroucen.
Psal jsem, že Židé neměli žádné svatební obřady,
nikoli, že nepořádali svatební hostiny.
Ten, kdo nedokáže rozlišit mezi oficiálním svatebním obřadem na úřadu
nebo v kostele, a oslavou svatby, je buď manipulátor nebo sociální debil.
svadobný obrad musí byť, lebo je to aj o svedectve právoplatného uzavretia manželského zväzku sľubom manželov - a mali ho aj židia pred ich nejakým predstaviteľom.....
Biblii nie je že sa musím napr. vycikat - základné veci ľudského života nemusia byť v Biblii....
Gen 29 :
21 Potom řekl Jákob Lábanovi: „Dej mi mou ženu, má lhůta už uplynula.
Toužím po ní.“
22 Lában shromáždil všechny muže toho místa a uspořádal hody.
23 Večer vzal svou dceru Leu a uvedl ji k
Jákobovi, a on k ní vešel.
Takže ne, že si jen tak vezme. Hostina a pak ji otec odvedl.
Ketuba (hebrejsky כתובה, plurál כתובות, ketubot) je psaná
svatební smlouva, kterou uzavírají ženich a nevěsta při židovské
svatbě.
Ketuba je pozůstatek velmi staré tradice sahající až do starověku. Ketuba
nahrazuje starověkou a biblickou praxi.
Nejstarší dochovaná ketuba je stará přibližně 2200 let
Napadlo mně že když jsou rozlukové lístky povoleny od Mojžíše že asi budou i svatební smlouvy a ono jo :-).
Když má žena jiného a nebo muž jinou - jiného tak je konec monogamního manželství, s tím e nedá nic dělat.
nelži zase Visitore Kroky má pravdu:
Matouš 5:31
Také bylo řečeno: ‚Kdo propustí svou manželku, ať jí dá rozlukový
lístek!‘ ([ Dt.24:1 Mt.19:3- Mt.19:9])
32 Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou manželku,
mimo případ smilstva, uvádí ji do cizoložství; a kdo by se s
propuštěnou oženil, cizoloží.
Tak nepochybně měli židé na uzavření manželství nějakou formuli, tedy obřad. Řídí se mimo jiné Talmudem, příp. jeho ústní tradicí v dobách ještě dřívějších.
asi až později, dříve v dobách údajných genocid si prostě muž ženu uloupil, nehledě na to, jestli se pak stala jeho manželkou, konkubínou či otrokyní...
Já teda nevím, co tím Abuka sleduje. Jako že oni jehovisti jsou něco víc, že nemají svatební obřad? Nebo svatební hostinu? Já jsem teda na jehovistické svatbě nebyl, ale přece tam taky mají ten "pohanský rituál" že si vyměňují prstýnky, a říkají si ANO, mají tam svědky atd. Možná to akorát oni nenazývají obřadem, tak jako když oni např. nemají žádné sbírky, protože sbírka se u nich nazývá vybírání darů.
He dočetla jsem se :
Po „úvodním“ obřadu (v jidiš bedekn), kdy se hlava nevěsty pokrývá
závojem, jsou ženich s nevěstou (chatan a kala) odvedeni pod svatební
baldachýn (hebrejsky chupa). Chupa stojí na čtyřech tyčích, které někdy
drží čtyři přátelé ženicha (bývá zvykem, že ji drží svobodní
muži) a znázorňuje budoucí domov manželů. Nejdříve tančící a
zpívající průvod přátel a svatebních hostů přivede ženicha k
nevěstě. Když si ověřil, že je to ta, kterou zvolil (aby nedošlo k tomu,
že by mu byla „podstrčena“ jiná, jako se to stalo v případě Jákoba),
zakryje ženich nevěstě závojem tvář a ona vysloví modlitbu, ve které
vyjadřuje přání dobrého vztahu se svým budoucím manželem a vysloví
také přání mít z tohoto manželství zdravé děti v bázni Boží. Poté
je ženich průvodem mužů doprovázen k obřadníkovi pod baldachýn a
vyčkává příchodu žen s nevěstou. Matka ženicha a matka nevěsty
přivedou nevěstu k ženichovi a ta sedmerým obejitím muže pod chupou
zahajuje první část svatebního obřadu. Všechno se odehrává „pod
dohledem“ dvou způsobilých svědků, obřadníka, kterým nemusí být vždy
rabín, a deseti dospělých mužů, kteří tvoří minjan. Po požehnání nad
vínem se snoubenci napijí z poháru. Vlastní „zasvěcení“ (kidušin)
provede ženich, který navlékne nevěstě prsten na ukazováček pravé ruky a
pronese: „Budiž mi zasvěcena tímto prstenem podle zákona Mojžíše a
Izraele“, načež všichni přítomní vykřiknou: mekudešet (čili vdaná,
doslovně „zasvěcená“). V této chvíli je sňatek uzavřen.
To sem čerpala informace tady od tut: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDidovsk%C3%A1_svatba
Opět??
Tak si o tom něco zjisti jestli měla a má židovská svatba nějaké obřady
a tradice.
A nezapomeň na mou "počest" sfouknout hořící zápalku a ušklíbnout se.
Má i zásnuby neb Marie byla zasnoubena Josefovi který se ji ale chystal tajně propustit
Židovská svatba není pouze jedním aktem, ale sestává ze dvou částí – kidušin (קידושין, zásnuby) a nisu'in (נישואין, sňatek). Původně se konaly tyto dva obřady odděleně, nisu'in do roka po kidušin, ve středověku však byly obě části spojeny a doplněny o některé prvky,
Jsou to stejní fanatici, akorát Vizitor není tak povýšenecký. Jinak to co píšeš, přesně ty zkušenosti máme s Abukovým fórem my ostatní, co jsme se přestěhovali na Sekty. Takže dosvědčuji tvá slova. To jejich fórum je nastaveno tak, aby ses tam nechával poučovat jako jejich žáček. Pokud argumentuješ, pokud se necháš unést jejich povýšeností, káráním, jízlivostí, urážkám (Rosé), tak tě vykopnou a pomluví.
no, nie je to celkom tak, ide o takt, ako to povieš, a nie je to vždy jednoduché...lingvistika a psychológia ponúka rôzne formy komunikácie, a je intelektuálne nájsť ku komu tomu tú správnu - neurážajúcu, neposmeškujúcu...opakujem, je to dar, umenie:-)
Uměni je neurazit větou : "Bez Boha nie je morálka." - To můžeš rovnou
napsat, že daná osoba je amorální svině.
A tak to tady i ateisté berou - takže ne, že neurážíš, ale rovnou
pokrytecky dehonestuješ.
Tak to já raději napíšu rovnou, za co tě mám - aby bylo jasno.
Ono nejlepší je, když se Vizitor zavře s Abukou na jeho fórum, a tam si vzájemně pinkají své fanatické výtvory. Akorát Vizitor při tom tenisu už úplně nestačí s dechem.
stačím v pohode, ale múdrosť učí že schopnosť debatovať z druhým bez posmeškov a urážok, v relatívnej pohode, sa dá..niekedy je to ťažké, ale ide to - aj so zaťatými zubami.......
Hlavně ta úroveň debaty záleží na tobě - většina zdejších ateistů
reaguje tak jak tu opisuješ až po tvých atacích směrem k nim - tvrzením
typu :, Bez Boha není láska, není morálka a tomu podobné "hlášky" - x
krát jsem tě na to upozornil, abys takhle "slušně" neurážel ateisty.
No a když se to opakuje pořád dokola, tak nemůžeš z druhé strany čekat
slušnost, laskavé hlazení a ťuťuli-muťuli.
Visitor samozřejmě kecá existují národy které Boha neznají a láska mezi nimy je jinak by dávno zanikli.
No Rose je kapitola sama o sobe - málokterý den prošel bez jeho urážek -
jeho zůstávali a moje reakce na ně byli mazané. Nejhorší bylo, když je
člověk nachytal na "hruškách"
No visitor se chová povýšenecky - hlavně se povyšuje nad ateisty - hned
potom nad ostatními křesťany, kteří nesdílejí jeho představy
Ano visitor také neprezentuje Katolické učení ale spíč
Slovenský kleronacionalizmus.
Nezná křesťanskou morálku. ateisti nemájí žádný hřích, protže ten
kdo nezná Boha neplatí i jeho přikázání. Jiná situace by nastala kdyby
Boha znali ale ho popírali. to by hřešili.
jonatan: ano visitor také neprezentuje Katolické učení ale spíč
Slovenský kleronacionalizmus. Nezná křesťanskou morálku. ateisti nemájí
žádný hřích...fakt ma nepoučuj, často píšeš proti katolíckej- a
všeobecne kresťanskej morálke...i ateista má vo svojom svedomí a v srdci
zákon, a tak hreší ako každý iný - i ako veriaci...prečítaj si
pozorne
Rim 2,
14 Jestliže národy, které nemají zákon, samy od sebe činí to, co zákon
žádá, pak jsou samy sobě zákonem, i když zákon nemají.
15 Tím ukazují, že to, co zákon požaduje, mají napsáno ve svém
srdci, jak dosvědčuje jejich svědomí, poněvadž jejich myšlenky
je jednou obviňují, jednou hájí.
...fakt ma nepoučuj, absolvoval som na TF celé štúdium morálnej
teologie...nepoučuj ma! a dokáž sa aj ospsravedlniť - keď sa osobne
útočí a tára, tak má miesto aj ospravedlnenie - ja to urobím, ak
maobviní, že táram proti Písmu...
Bůh dal každému člověku svědomí a tím se má řídit. Není třeba
aby znal Boha.
Pokud je v desateru přikázání věřít v jednoho Boha tak to přikázání
platí pro ty kteří už v Boha uvěřili.
Pro ateisti toto přikázání neplatí, protže tato přikázání jsou určena
jen pro věřící.
bůh nikomu žádné svědomí nedal, to člověk získává až výchovou ve společnosti
Tento text z Deuteronomia 21:10-15 je součástí starozákonního Zákona, který Bůh dal Izraelitům. Je důležité si uvědomit, že Starý zákon byl napsán v kontextu tehdejší doby a kultury, která byla velmi odlišná od moderních standardů spravedlnosti a morálky. Jakmile začneme chápat tento text v širším kontextu Bible a v rámci křesťanské teologie, můžeme jej vykládat způsobem, který reflektuje Boží záměr.
Historický a kulturní kontext
Ve starověkém světě bylo válečné násilí běžné a ženy byly často
vnímány jako součást válečné kořisti. Z tohoto pohledu můžeme chápat,
že biblický zákon se snažil poskytnout určitá pravidla a limity, aby
ochránil ty, kteří byli v tehdejší společnosti zranitelní, což jsou v
tomto případě válečné zajatkyně.
V textu je popisována situace, kdy izraelský bojovník vidí mezi zajatci ženu, která se mu líbí, a chce si ji vzít za manželku. Namísto toho, aby se k ní choval jako k věci, Bůh přikazuje, že s ní má být zacházeno s určitou úctou. Ona žena musí dostat čas na to, aby oplakala ztrátu své rodiny a své minulosti (což naznačuje respekt k jejímu lidství), a teprve po této době smí s ní být muž v manželském vztahu. Pokud se muž rozhodne, že si ji nechce ponechat jako manželku, nemůže ji prodat nebo s ní zacházet hrubě, protože by to bylo porušení její důstojnosti.
Křesťanský výklad
Z křesťanského pohledu, založeného na učení Ježíše Krista, je
klíčovým principem to, že každý člověk má v Božích očích nesmírnou
hodnotu a důstojnost, a to bez ohledu na pohlaví, národnost či společenské
postavení. I když tento starozákonní text může z dnešního hlediska
vypadat drsně, vidíme, že Bůh zde dává omezení v kontextu té doby a
kultury, aby ochránil zajatkyně před zneužíváním.
S příchodem Ježíše Krista v Novém zákoně dochází k naplnění a překonání starozákonních zákonů. Ježíš nás učí milovat bližního jako sebe samého (Matouš 22:39) a vztahy mezi lidmi mají být založené na lásce, respektu a rovnosti. V listě Galatským (3:28) je napsáno: "Není už rozdíl mezi Židem a Řekem, otrokem a svobodným, mužem a ženou, všichni jste jedno v Kristu Ježíši."
Shrnutí
Text z Deuteronomia 21:10-15 byl pokusem o regulaci praktiky, která v
tehdejší kultuře byla běžná, a poskytl ochranu válečným zajatkyním. Z
křesťanského pohledu jej však interpretujeme v širším kontextu celého
Písma, kde je každý člověk stvořen k obrazu Božímu a má stejnou hodnotu
a důstojnost. Nový zákon nám ukazuje, že ve vztazích nemá být násilí,
ale láska a úcta k druhému člověku jakožto Božímu dítěti.
a proč byla běžná? protože "nepokradeš, nezabiješ, nezesmilníš atd." bylo dopsáno až později a dáno na Mojžíšovy desky zpětně? anebo desatero platilo jen mezi Izraelci?
desatero platilo mezi Izraelci a bylo vymáháno samotným Bohem dosti
tvrdě.
tedy na dnešní
poměry
Ezechiel 9:5-7 A slyšel jsem, jak ostatním poručil: „Procházejte městem za ním a bijte bez lítosti a bez soucitu. Starce, mladíka, pannu, děti i ženy zabíjejte, šiřte zkázu. Nepřistupujte však k nikomu z těch, na nichž je znamení. Začněte od mé svatyně!“ I začali od starších, kteří byli před domem. Nařídil jim: „Poskvrňte dům, naplňte nádvoří skolenými; jděte!“ I vyšli do města a pobíjeli.
Jasně - co se nehodí bude vidění a co se hodí tak ne.
K čemu vidění - z jakého důvodu?
Ex 32:27
Řekl jim: „Takto mluví Jahve, Bůh Izraele: každý si opásejte bedra
mečem, procházejte od brány k bráně táborem a zabíjejte, tu svého
bratra, tu svého přítele, tu svého příbuzného.
Bůh Láska, nebo chtíč a touha po moci?
Deuteronomium 13:1-6 Všechno, co vám přikazuji, budete bedlivě dodržovat. Nic k tomu nepřidáš a nic z toho neubereš. Kdyby povstal ve tvém středu prorok nebo někdo, kdo hádá ze snů, a nabídl ti znamení nebo zázrak, i kdyby se dostavilo to znamení nebo ten zázrak, o němž ti mluvil, když říkal: „Pojďme za jinými bohy,“ které jsi neznal, „a služme jim,“ neuposlechneš slov takového proroka nebo toho, kdo hádá ze snů.** To vás zkouší Hospodin, váš Bůh, aby poznal, zda milujete Hospodina, svého Boha,** celým svým srdcem a celou svou duší. Hospodina, svého Boha, budete následovat a jeho se budete bát, budete dbát na jeho přikázání a poslouchat ho, jemu budete sloužit a k němu se přimknete. Avšak takový prorok nebo ten, kdo hádá ze snů, bude usmrcen.
pokušitel? vševdoucí?