..židovském prostředí nemá s křesťanstvím nic společného ?
A to od kdy ?
..židovském prostředí nemá s křesťanstvím nic společného ?
A to od kdy ?
Zkus si můj příspěvek přečíst pozorněji.
Napsal jsem, že některé apokryfy nemají s křesťanstvím
nic společného.
Doslova jsem napsal:
Ovšem některé (apokryfy) z nich byly napsány v
židovském prostředí a s křesťanstvím nemají
nic společného.
Doslova jsi napsal toto:
abuka:
před 7 hodinami | #95391
Reakce na příspěvek #95364
Nikdo nepopírá, že jsou dobovou literaturou.
Ovšem některé z nich byly napsány v židovském prostředí a s
křesťanstvím nemají nic společného. Ze Židovského kánonu byly vyřazeny
samotnými Židy.
No a proč by jako nemohli mít z křesťanstvím cosi a nebo i hodně
společného když křesťanství
vzešlo z židovství?
Ježíš říká : Vy uctíváte, co neznáte; my uctíváme, co známe, neboť
spása je ze Židů.
A apoštol Pavel byl taky žid i farizej .. atd.
To oni židé vypoklonkovali i Ježíše a ne ještě i nějaké apokryfy :-)
Křesťanství vzniklo že židovství, ale ne z apokryfů, které sami
Židé z kánonu vyřadili.
Kromě toho existují apokryfy pozdější, které se tváří jako
křesťanské.
Podle tohoto příspěvku víme o čem asi tak byly :
krudox
před 14 hodinami | #95364
Reakce na příspěvek #95344
apokryfy jsou dobová literatura stejně jako kanonické texty, právě apokryfy
ilustrují svou dobu a nejednotnost křesťanských sborů na počátku
křesťanství...
To ona ta nejednotnost žije v křesťanství do dnes, ne že by se s ní přestalo :-).
Takže vzniklo i z nich jejich vyřazením (vyřazením toho, co v nich bylo psáno)