Tak ještě jeden pokus: Je to myšleno tak, že člověk (ať muž, nebo
žena) je božím obrazem, protože je mu něčím podoben. Něčím, co má jak
muž, tak žena. Něčím, co je jim oběma společné. Co by měl i jedinec, u
kterého by se nevyvinulo vůbec žádné pohlaví. Co má každý člověk
jakéhokoliv pohlaví. Takže muž i žena jsou oba naprosto nerozdílně
obrazem stejného boha, který kvůli tomu nemusí být ani muž, ani žena.
Udělal je sice jako muže a ženu, ale ne proto, že by se mu zrovna
tím podobali. Jak jsi tu sama někde napsala, obraz nemůže být
totožný s předlohou. Musí tedy mít oproti předloze nějaké odlišnosti.
Dvojí pohlaví je jednou z těch odlišností. Bůh nemá buď žádné
(nepotřebuje ho, protože může cokoliv i bez něj, včetně toho, k čemu ho
člověk potřebuje), nebo má mužské (protože ke zplození syna potřeboval
ženu, kterou oplodnil, a nikoliv muže, který by oplodnil jeho).
Pokud stále nechápeš, opravdu nemá cenu s tebou diskutovat.