Neznají, to co popisuješ jsou různé tvé představy.
Neznají, to co popisuješ jsou různé tvé představy.
Zřejmě jak pravila svatá Tereza k těžce nemocným pacientům "radujte se
z bolesti, bolest je dotek Ježíše".
Také přededla pro nemocné vybrané prachy na konto Vatikánské banky ...
Ano ratko, pobožní věří, že choroby a jiná neštěstí daruje bůh
svým vyvoleným. Katastrofa ve Fukušimě je také dílo onoho boha, asi chtěl
ztrestat Japonce.
Jak se to píše v té pohádkové knížce? "blahoslavení, chudí na duchu",
nebo "blahoslavení chudí duchem?"
já se už desítky let marně snažím rozkódovat tu hlášku "blahoslavení chudí duchem", jakej je vlastně její význam?
nebo
a tož mudruj, a) či b)?
a k jiným názorům tohodle vlákna - já to vidím takhle: kdo je sám o sobě silná osobnost (rozhodná, o svých možnostech a schopnostech nepochybuje) a taky patřičně vzdělanej (má aspoň středoškolskej přehled o přírodních vědách), nepotřebuje žádný berličky v podobě nějaký víry v cosi neviditelnýho a nedokázatelnýho, takže je přirozeným ateistou či antiteistou a nemá potřebu to dál zkoumat a kdovíjak řešit či každýho na potkání školit o bezvěrství, prostě si v klídku žijeme svý životy
kdežto opačně ten, kdo sám sobě nedůvěřuje, naopak velmi snadno a rád důvěřuje všelijakejm náboženskejm bludům (typ víry většinou závisí na prostředí v zeměpisným místě jeho původu, na situaci v rodině, do který se narodil atd.) - takoví pod vlivem výchovy (neřkuli psychický masáže a vymejvání mozků) ani nejsou schopní přemejšlet nad tím, jestli ty dogmata, co jim vtloukaj do palic, mají nějakej racionální smysl či jsou to bludy, prostě ovce, co bez odmlouvání a pochybování poslechnou i rozkaz šířit ty bludy dál po světě, historicky vzato zřídkakdy bez násilí
kdo jsou největší pokrytci? na příkladu z USA vidíme, že právě ti, co se nejvíc oháněj biblí, tam je situace vyloženě absurdní, u soudů se přísahá s rukou na bibli, ve vysokých vedoucích funkcích a v politice nemůže bejt nikdo, kdo se otevřeně hlásí k ateismu (i ten Obama musel předstírat, že je katolíkem), kdo nechodí do kostela je podezřelej, maj přeplněný věznice, ale v každý cele na zdi krucifix... na druhou stranuz v mnoha městech si vlastním životem žijou židovský čtvrti, čínský čtvrti (takže tam aspoň tolerujou jinakost), no ale ve skutečnosti největší modlou tam jsou peníze, vydělávání peněz má přednost i před nábožnejma rituálama (udělám kšeft a pak při modlení budu žádat odpuštění, že jsem chyběl na mši), pro prachy vše a ani ty vylákaný z oveček podvodem na kazatelskejch show, nesmrděj
odkud hrozí největší nebezpečí? od islamistů - ti mají asi nejdokonalejší to vymejvání mozků, taky je jich celosvětově víc, než katolíků (nebo křesťanů? nevím, co je u nich nadgrupou), ale od těch na ostrovech v tichomoří nic nehrozí, tam nejsou militantní, to ti na blízkým a středním východě jsou totálně zaslepený jejich vírou a nezastavěj se před ničím i kdyby měli způsobit vyhubení lidstva či zničení planety (na každýho z bojovníků přece čeká v ráji 72 pannen, taková podvodná nabídka a oni jsou tak hloupí, že jí berou vážně)
na každým kontitnentě by se daly najít další a další příklady, z kterejch vyplývá jediné: víra v nadpřirozený bytosti člověku i lidstvu škodí
Matouš 5/3 Blahoslavení chudí duchem, nebo jejich jest království nebeské.
a to je vše, papoušku, nic víc neumíš?
rozebrat výrok, snažit se pochopit jeho myšlenku (je-li to vůbec možný u
blábolů) a vlastníma slovama ho vysvětlit?
pardon... já zapomněl, že vy máte zakázáno o výtazích z bible
přemejšlet a snažit se je chápat, vy je musíte ctít jako axiom, znát
čísla vět, odstavců a z jaký knihy jsou, hlavně však nepochybovat o nich
a jako bonus je na potkání bezmyšlenkovitě citovat, hlavně těm, co o to
nestojej...
středověk hadr...
Mt 5, 3
„Blahoslavení chudí v duchu, neboť jejich je
království nebeské
Čo znamená "chudí" v duchu?
Byť "chudí duchem" neznamená ich hlúposť
či nevzdelanosť,
- "chudí duchem" sú tí, ktorí nelipnú na pozemských
bohatstvách (peniaze, kariéra, majetky, túžba vyniknúť,...), ale sú to
ľudia dobrého a čistého srdca ktorí vo svojich bežných
radostiach, starostiach i biedach pozemského života sa vždy s
DôVEROU obracajú na Boha, všetko riešia spolu s Bohom v Kristovi,
pričom všetko robia tak, aby to bolo milé Bohu a očakávajú spásu,
- chudí duchem VYNIKAJÚ LÁSKOU K BOHU A BLÍŽNEMU.
Charakterizuje ich neustála ochota pomôcť, empatia, spolupatričnosť, ochota
poradiť, byť dobrým príkladom, a hlavne milovať,
-
chudý duchem" teda môže byť ten najposlednejší
žobrák, či nevzdelanec, ale rovnako i vedec, nositeľ Nobelovej
ceny,
• bohužiaľ, často sa stáva, že ich dobrotu/ochotu ľudia zlého srdca
využívajú/zneužívajú vo svoj prospech..."chudí duchem" **budú s
istotou účastní Božieho kráľovstva, vlastne už sú isto
spasení...
• v žiadnom prípade sa v Písme v Mt 5 nemôžu uvádzať pojmy "šťastní,
či "blaze" (ako to uvádzajú niektoré súkromné preklady)...
Čo znamená "chudí" v duchu?
Být chudým znamená mít nedostatek potřebného.
Slovní obrat "v duchu" si překládám do "...v inteligenci, ...v
mentalitě".
Zkrátka chudý v duchu je pro mne opis prosťáčka Simplicia.
Myslím, že to není nic, co by opravňovalo k hrdosti "být chudý v duchu".
ja to překládám do chudí v duchu, pokorní a nenafukující se pýchou (spirit). Tedy chudí v pýše.
chápu to takhle v kotextu. chudí duchem... pokorní, nevystatující se, nestrkající do popředí sebe a své své chtění nýbrž přijímající Ducha (vůli Boží). Tedy lidé kteří dělají to co je třeba.
Chudý penězi - nemá peníze.
Chudý duchem - nemá ducha, nemá tedy podstatu své osobnosti, nemá
oduševnění. Je to zkrátka mechanický robot naprogramovaný
programátorem.
Třeba nemá svého ducha nýbrž ducha programátora, který ho programoval. Nevím... ale takto cítím. že se se jedná o snížení svého ega a přijetí Ducha svatého.
Asi měla ta zmatená věta znít : "blahoslavení skromní, neboť jejich
bude království nebeské".
Asi mají takoví pomalí, prostodušší (chudí duchem) nejsilnější víru
ve sliby slibující jim vysněné království nebeské. Rozumná člověk
nenalítne kdejaké slibotechně a pohádku rozezná i na dálku několika
tisíciletí. V porovnáním se spisovateli biblí je Alois Jirásek absolutní
pravdopisec.
ano, chudí duchem sú pokorní, vždy ochotní pomôcť, tichí, dôverujú Bohu, je to podmienka pre Božie kráľovstvo, spoločenstvo s Bohom na zemi i v nebi - má to byť devíza kreaťana, nie je to devíza spojená s ateismom...chudí duchem boli aj napr, Max Planck (laureát Nobelovej ceny za fyziku), a či André Marie Ampér, objaviteľ elektrického prúdu, - ten druhý sa často modlili kostole pred Bohostánkom...a mnohí iní svetoznámi vedci: Pascal, Heisenberg, Koch, Pasteur, Wemher von Braun, dnes Collinsi...
Máš na mysli konstruktéra V2 Wernher von Brauna, bombardující Londýn ve dne i v noci, které dopadaly bez varování a lidi si nemohli odskočit do úkrytu? Tak ten byl podle tvých představ chudý na duchu? Člověk, kterému bylo utrpení a vraždění civilistů lhostejné, by se měl spíš pohádkově smažit v pohádkovém pekle. Nemyslíš? Na jeho projektu robotily tisíce lidských otroků bez naděje na přežití.
Pod pojmem chudoby na duchu si představuji jiné osobnosti než ty, které jsi uvedl jako zářný příklad a mezi ně se zajisté také počítáš. A i chudáka Colinse.
...ale je aj pravda, že "v roce 1944 zatčen gestapem a obvinění vznesená proti němu byla založena i na jeho údajných projevech nespokojenosti s vojenským zaměřením jeho výzkumu. Jen jeho nenahraditelnost v projektu a přímluva Alberta Speera mu tehdy zřejmě zachránila život".
Tady pro připomenutí něco z pohádky Ondi
Z Temanu přichází Bůh, Svatý přichází z hory Paranu. séla
Jeho sláva halí nebesa, země je plná jeho chval. Jeho jas je jako
svítání, z jeho ruky září paprsky – tam je zdroj jeho sil. Před jeho
tváří jde Rána morová, v patách mu kráčí Nákaza! Zastavil se a měří
zem; národy se chvějí pod jeho pohledem. Odvěká pohoří se drolí na kusy,
věčná návrší se sklánějí – jemu patří stezky věčnosti!
Abakuk 3:2-6 B21
Díky. Z těch orientálních znám také pohádku Malý Muk, Aladinova lampa
a Alibaba a 30 loupežníků stejně jako pohádky Tisíce a jedné (1001) noci.
Znám, také pohádku Milion od Marka Pola a spoustu dalších, včetně těch
biblických.
Ovšem nepohrdnu ani Otesánkem, Koblížkem, Hansem a Grétou, nebo Hrnečkem
vař a Stolečkem prostři se.
Pochopitelně se mi líbí i jiné pohádky, třeba Gulliverovy cesty, Robinson
Crusoe, Sherlock Holmes, Hercule Poirot, Miss Marple ...
No a k lidem nadaných božskou fantazií, jakým je třeba Follet, Tolkien,
nebo byli Verne, Dumasové, Karel Čapek ... cítím hlubokou úctu. Ani náš
Běhounek nebyl až tak slabý, i když si dovolil spoustu fyzikálních
"kopanců" na to, že byl jaderným fyzikem.
Podle svitků od Mrtvého moře užívali kumránští esejci termíny
„chudí v duchu“ a „chudí“ jako
sebeoznačení. Ve Válečném svitku je „chudý“ synonymem
obratu „my, kteří máme účast na tvé pravdě“ (1QM 13,12-14). To jsou
ti, kteří díky Božímu zásahu nakonec zvítězí v konečné
(eschatologické) válce. Členové kumránské komunity přetvořili koncept
„chudých“ ze sociologického a ekonomického kontextu do náboženského
pojetí.
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2468544&mode=&order=0&thold=0
k: takže to s nějakou prázdnou hlavou ani nesouvisí...
No ... nevím.
Chudák je v běžném pojetí nemající člověk.
Chudoba je v běžném pojetí nezáviděníhodný stav.
To akorát někteří idealisti, jakými byli třeba flagelanti, nebo jsou dnes
někteří bezdomovci, lajdáci a nemakačenkové, prohlašují chudobu za
ctnost.