Nebyl stavbyvedoucí, ale samotný a jediný dělník, jak sám říká. Ten ke komu mluví, nemůže být tudíž stvořená bytost.
Nebyl stavbyvedoucí, ale samotný a jediný dělník, jak sám říká. Ten ke komu mluví, nemůže být tudíž stvořená bytost.
Ano a tou je Ježíš Kristus. Jeho samotného tvořil Bůh sám, proto mu říká monogenes. Stvořen jedním. Všechno ostatní, je tvořeno pro něho a skrze něho:
Kolosanům 1:16, 17
16 Jeho prostřednictvím bylo stvořeno všechno ostatní v nebi i na zemi,
věci viditelné i neviditelné, ať jsou to trůny, panství, vlády, nebo
moci. Všechno ostatní bylo stvořeno skrze něho a pro něho.
17 On byl před vším ostatním a všechno ostatní začalo existovat jeho
prostřednictvím.
Člověk je taky rodu mužského a myslí se tím jedna osoba ale ve skutečnosti jsou to dvě osoby, muž a žena a tak je tomu i u Boha, s Bohem, jsme Boží obraz a podobenství..
To že existuji a že jsem není moje představa ale je to skutečnost a po
kom tedy jsem obrazem a podobenstvím?
Komu se mám podobat?
Žalm 27
8 Ohledně tebe svému srdci připomínám slova: Hledejte mou tvář!
2K 3,18 My pak všickni odkrytou tváří slávu Páně jakožto v zrcadle spatřujíce, v týž obraz proměněni býváme od slávy v slávu, jakožto od Ducha Páně.
.. v týž obraz jak v zrcadle ale ne tak že ze žen budou muži, ženy taky mají u Boha svůj obraz, svoje podobenství..
Kristus přišel v těle a říká : vidíš-li mne vidíš Otce a mi jsme
údové Jeho těla a taky nějako vypadáme, ale ženy ne jako Otec, mají
poněkuď jiné vzezření, to i proto se Otec připodobňuje ke slepici, ke
kvočně i říká že bude jako matka(Iziáš 66/11-13)
Se nevypaříme ale oblečeme si nesmrtelnost
1K 15,53 Pomíjitelné tělo musí totiž obléci nepomíjitelnost a
smrtelné nesmrtelnost.
1K 15,54 A když pomíjitelné obleče nepomíjitelnost a smrtelné
nesmrtelnost, pak se naplní, co je psáno: ‚Smrt je pohlcena, Bůh
zvítězil!
Pomůže modernější preklad:
18 A my všichni, zatímco s odkrytými obličeji zrcadlíme Jehovovu slávu,
jsme přeměňováni v ten samý obraz, obraz čím dál slavnější, přesně
jak to s námi dělá Jehova, duch.
já mám raději překlad ekumenické Bible:
Na odhalené tváři nás všech se zrcadlí slavná zář Páně, a tak jsme
proměňováni k jeho obrazu ve stále větší slávě – to vše mocí Ducha
Páně.
Přesto by mě zajímalo jak to chápete. Jak chápete slávu nebo zář Páně či slávu Páně. Co se dá pod tím rozumět?
Koloským 1
12a budete děkovat Otci, který vás připravil k účasti na dědictví
svatých ve světle.
13On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného
Syna.
14V něm máme vykoupení a odpuštění hříchů:
15On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
rozumím dědictví svatých ve světle... to je Panna Maria a ostatní svatí. Pokud se tohle myslí slávou čí září Páně, pak OK.
Jen nevim jak to bude s tou pannou když je matkou ale není to moje věc a Ježíš určil za svého bratra, sestru i matku kohokoliv kdo koná vůli boží.. tak že spíš vidím jakousi rovnost svornost,, tak že nevim no..co bude jak bude a ani se nikam nehrnu..kdo chce být první bude poslední a poslední první..tak že tak nějako asi že, moc to neřeším..
Taky to moc neřeším, ale nějaký příslib tam je... příslib jednoty v záři Páně. Předpokládám že si budeme vědomi této záře a zrcadlení v ní.
Ono se říká co člověk všechno dokázal a kam až se dostal, ale při tom je tím myšleno lidstvo.
Ne. Bůh říká, že všechno udělal sám a nikdo při tom s ním nebyl. Nelze tudíž nahlížet na Syna jako na stvořenou bytost.
Skutky 7
55Ale on, plný Ducha Svatého, upřeně pohlédl k nebi a spatřil Boží
slávu a Ježíše, jak stojí po pravici Boží, 56a řekl: „Hle, vidím
nebesa rozevřená a Syna člověka, jak stojí po pravici Boží.“