психіатрії?
Koho tet budete pronásledovat když svědci zmizeli?
Na kom si tet budete hojit svá bebínka ?
Jste člověkem, co se ztratil z psychiatrické léčebny?
Vaše příspěvky tomu odpovídají!
Jaké to je být člověkem?
A jaké to je být válečným hrdinou, který pozabíjel nejvíce lidí?
Proč jsme zlí, když jen málokdo zlo "miluje"?!
Proč se vraždíme a zabíjíme navzájem? Kde se v nás bere ta chuť používat násilí?
"Co je příčinou bojů a hádek mezi vámi? Nejsou to snad vaše sobecké touhy, které ve vás válčí? Toužíte, a přesto nemáte. Vraždíte a jste chtiví, a přesto nemůžete získat. Hádáte se a bojujete. Nemáte, protože neprosíte. A když prosíte, stejně nedostáváte. Prosíte totiž se špatnou pohnutkou – abyste uspokojili své sobecké touhy.
Vy nevěrní, nevíte, že přátelství se světem znamená nepřátelství s Bohem? Kdo tedy chce být přítelem světa, stává se nepřítelem Boha. Nebo si myslíte, že Písmo bezdůvodně říká „Duch, který je v nás, po něčem stále závistivě touží“? Ale nezasloužená laskavost, kterou Bůh projevuje, je silnější. Písmo proto říká: „Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným projevuje nezaslouženou laskavost.“
List Jakubův 4
5 Či myslíte, že nadarmo je psáno: ‚Bůh žárlivě touží po duchu,
kterého do nás vložil‘?
6 Mocnější však je milost, kterou dává. Proto je řečeno: ‚Bůh se
staví proti pyšným, ale pokorným dává milost.‘
Mně se jeví být špatný ten z PNS, úplně změnili smysl a to jako proč ?
Pro srovnání :
Biblenet: ‚Bůh žárlivě touží po duchu, kterého do nás vložil‘?
PNS: „Duch, který je v nás, po něčem stále závistivě touží“?
Jak 4:5
BKR Což mníte, že nadarmo dí písmo: Zdali k závisti nakloňuje duch ten,
kterýž přebývá v nás? Kralicka Bible 1613
Jk 4:5
CSP Či myslíte, že nadarmo praví Písmo: ‚Žárlivě touží Duch, který
v nás přebývá ‘?
MPCZ Zdali myslíte, že Písmo mluví naprázdno? Směřuje prahnutí Ducha, jenž se v nás usídlil, k závisti?
ZP Či si myslíte, že nadarmo praví Písmo: »Žárlivě touží Duch, jemuž dal přebývati v nás«?
OP Myslíte, že nadarmo stojí v Písmě: Duch, který z jeho vůle v nás přebývá, má nás až k žárlivosti rád?
BKR1 Což mníte, že nadarmo dí Písmo: Zdali k závisti nakloňuje duch ten, kterýž přebývá v nás?
BKR Což mníte, že nadarmo dí písmo: Zdali k závisti nakloňuje duch ten, kterýž přebývá v nás?
BKRS CožG2228{PRT} mníteG1380{V-PAI-2P}, žeG3754{CONJ} nadarmoG2761{ADV} díG3004{V-PAI-3S} písmoG1124{N-NSF}: Zdali kG4314{PREP} závistiG5355{N-ASM} nakloňujeG1971{V-PAI-3S} duchG4151{N-NSN} ten, kterýžG3739{R-NSN} přebýváG2730{V-AAI-3S} vG1722{PREP} násG2254{P-1DP}?
NBK98 Anebo si myslíte, že Písmo mluví naprázdno? Duch, jenž se v nás usídlil, dychtí až k žárlivosti.
NBK Anebo si myslíte, že Písmo mluví naprázdno? Duch, jenž se v nás usídlil, dychtí až k žárlivosti.
NBK06 Anebo si myslíte, že Písmo mluví naprázdno? Copak Duch, který v nás přebývá, vede k nevraživosti?
B21 Anebo si myslíte, že Písmo mluví naprázdno? Copak Duch, který v nás přebývá, vede k nevraživosti?
B21P Anebo si myslíte, že Písmo mluví naprázdno? Copak Duch, který v nás přebývá, vede k nevraživosti?
JB Myslíte si snad, že Písmo nadarmo říká: On žárlivě touží po duchu, jehož do nás vložil?
NK Nebo se domníváte, že prázdně písmo vykládá, K závisti naléhavě touží spirit, který se ubytoval v nás?
COL Nebo se domníváte, že Písmo nadarmo praví: „Řevnivě touží po duchu, jejž ubytoval v nás“?
KLP Myslíte, že nadarmo stojí v Písmu: Duch, který v nás přebývá, má nás až k žárlivosti rád?
SYK Aneb-li se domníváte, že Písmo nadarmo praví: Řevnivě touží po duchu, jejž ubytoval v nás?
SKR Či si myslíte, že nadarmo praví Písmo: Žárlivě touží po duchu, kterému dal přebývat v nás?
ROH Alebo či sa nazdáte, že nadarmo hovorí Písmo: Až po závisť žiada ducha, ktorému spravil príbytok v nás?
SKP Alebo si myslíte, že Písmo nadarmo hovorí: „Takmer žiarlivo túži po nás Duch, ktorý v nás prebýva“?
SEP Alebo si myslíte, že Písmo nadarmo hovorí: Boh žiarlivo túži po duchu, ktorého vložil do nás(1)?(1) Prekl.: Duch, ktorý prebýva v nás, až žiarlivo túži po nás.
SEVP Alebo si myslíte, že Písmo nadarmo hovorí: Až po závisť túži (po nás) Duch, ktorému dal prebývať v nás?
BOT Alebo si myslíte, že Písmo nadarmo hovorí: "Duch, ktorého do nás vložil, po nás žiarlivo túži?"
Tak cti to v kontextu a pochopis, ze ten tebou prvne uvadeny preklad je uplne nesmyselny. Kontext mluvi jasne o projevu lidskeho sobectvi jako pricine problemu.
Cetl sem je pozorne, ale ty si to ocividne nepochopila co tam je i v kontextu napsano. To co uvadis ve vecsine tech prekladu takto prelozeno zcela jiste neni a vecsina prekladatelu to prelozili presne v tom samem vyznamu v souladu s kontextem, jak to je prelozene i u SJ.
Genezis 11
7 Nuže, sestoupíme a zmateme jim tam řeč, aby si navzájem
nerozuměli.“
Všimni si například kolikrát je tam slovo žárlivost a Bůh je
žárlivý, to máme takovou vlastnost od Boha, to není naše sobectví ale
sobectví od Boha:
Deuteronomium 5
9...Já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující .
Co?
Co žene lidi do
války?
Proč někteří
lidé riskují své životy, když ví, že po válce už po nich ani pes
neštěkne, jak dokazují smutné příběhy válečných veteránů z různých
oblastí, kde se válčilo?
Kdo je tak
zfanatizoval, že opouští své rodiny, kde jsou často i malé děti, a jdou
bojovat proti jiným lidem, kteří jim nic špatného neudělali...
I v Česku existuje "po zuby" ozbrojená armáda, ve které jsou lidé, kteří jsou ochotni za mzdu válčit proti jiným lidem! Dostanou rozkaz a jdou válčit! A budou válčit proti komukoli...
Ano, Bůh je milujícím Otcem nás všech lidí na celém světě i v celém vesmíru!
Ano, Člověk Syn Boží nemá strach!
Válka se ho netýká, i kdyby byl uprostřed válečné vřavy!
Človíček je Tatínečkův Miláček - maličký Boží chlapeček - a Bůh
nad ním bdí.
Tady bylo ale živo!
A to je dobře! Vždyť náš Otec je jediným Živým Bohem celého lidstva i veškerého tvorstva!
Tak: "Dobré ráno!"