Tetragram v judaismu
Původ tetragramu (יהוה) se tradičně vykládá z vyprávění obsaženého
v biblické knize Exodus. Mojžíš se v něm ptá Boha na jeho jméno a Bůh se
mu představuje jako Jsem, který jsem (hebrejsky אהיה אשר אהיה, ehje
ašer ehje)
Tetragram v judaismu
Původ tetragramu (יהוה) se tradičně vykládá z vyprávění obsaženého
v biblické knize Exodus. Mojžíš se v něm ptá Boha na jeho jméno a Bůh se
mu představuje jako Jsem, který jsem (hebrejsky אהיה אשר אהיה, ehje
ašer ehje)
V hořícím keři odhalil Bůh Mojžíšovi svou pravou podstatu: "Jsem, který jsem." (ehjé ašér ehjé) ... řekni Izraelcům toto: Ten, který je, mě k vám posílá" **(Ekumenický překlad: JSEM posílá mě k vám.) (Ex 3,14). Toto Boží zjevení sama sebe - "ehje" - není nic jiného než tvar slovesa "být" (hajá) a sice 1. osoba jednotného čísla imperfekta (nedokonavého vidu). Tento tvar, řečeno hebrejským obchodním jazykem, vyjadřoval něco, co je ještě neuzavřené, nedokončené, a co pokračuje v budoucnu. Tímto se Bůh charakterizoval: "Jsem přítomný a budu i nadále."
To co citujes je hloupost a smysleny vyklad tech co se snazi to tam nasilu do toho textu natlacit tak jak neco podobne nasilu natlacili i do reckeho textu NZ, kde se timto snazi vyvolat falesne zdani, ze Otec a Jezis Kristus jsou jednou a tou samou osobou. Tito lidi ale vecsinou prave to Bozi jmeno JeHoVaH pak vedome zamlcuji a nestoudne a lzive ho vyhazuji z textu Boziho slova aby tim zatajili to, ze tim JEDINYM BOHEM je JeHoVaH a je to Buh ktereho uctiva jako sveho Boha i Bozi Syn Jezis Kristus.
Když chceš uvést náboženství Boha živých do praxe tak stačí uctívat jméno Boha živých JSEM a bližní své tak jako sebe, nic víc asi že ani netřeba a nebo jo?
Přeci nejdříve musím bejt, narodit se, poznat že jsem a až potom na to mé "jsem" které mám po Otci JSEM mohu nabalovat dodžování Desatera atd.
Vo niic víc v náboženství Boha živých snad ani nejde a nebo jo, vo něco jiného jde?
Vzdyt jsi a existujes prave diky tomu Bohu od ktereho je VSE a tim je prave JeHoVaH kde vyznam jeho jmena je, ze pusobi aby se stalo a bude tim stale zivym Bohem pro kazdeho vcetne Boziho Syna Jezise Krista.
V PNS je :
Exodus 3
14 Na to Bůh řekl Mojžíšovi: „PROKÁŽI SE BÝT TÍM, ČÍM SE PROKÁŽI
BÝT.“*+ A dodal: „Tak máš říci izraelským synům: ‚PROKÁŽI SE BÝT
mě k vám poslal.‘
No a čím se prokazujeme být?
Hned za temi slovy muzes cist.
"A tak Bůh Mojžíšovi řekl: „STANU SE TÍM, ČÍM SE ROZHODNU STÁT.“ A dodal: „Toto řekni Izraelitům: ‚STANU SE mě k vám poslal.‘“ 15 Bůh Mojžíšovi dále řekl:
„Toto řekni Izraelitům: ‚Jehova, Bůh vašich praotců, Bůh Abrahama, Bůh Izáka a Bůh Jákoba, mě k vám poslal.‘ To je mé jméno navždy a pod tímto jménem budu známý po všechny generace."
Chybou i tohoto prekladu je ze tam to STANU SE TÍM, ČÍM SE ROZHODNU STÁT pisou s velkymi pismeny. Hebrejcina nerozlisuje velka a mala pismena. Dulezite je ale prave to co v hned v navaznosti na to rekl tento Buh Mojzisovi.
Toto řekni Izraelitům: ‚Jehova, Bůh vašich praotců, Bůh Abrahama, Bůh Izáka a Bůh Jákoba, mě k vám poslal.‘ To je mé jméno navždy a pod tímto jménem budu známý po všechny generace."
No že jsi to neokpčil tak jak to je v PNS ale zvýraznil jsi co jsi
zvýraznit chtěl což je úprava překladu:-)
Což se asi že může ale není to již PNS originál.
A tak to sem tě nachytala na švestkách je to bez tvého tučného
zvýraznění :
„Tak máš říci izraelským synům: ‚Jehova, BŮH vašich praotců, BŮH
Abrahamův,+ BŮH Izákův+ a BŮH Jákobův,+ mě k vám poslal.‘
A to je jenom dodatek, v ostatních překladech českých je Hospodin.
Jinak je to moc zajímavej dodatek neb každého je to Bůh.
pokud to byl někdo, kdo se má něčím stát a už není dokonalý, pak to rozhodně nebyl Bůh..mysli prosím... Bůh nemá se čím stát..je absolutní..v činnosti tvořivé, avšak nemá se jak a proč měnit logicky když je To dokonalé...
Dani bud v teto veci duchovne dospelou zenou a ne tim novorozencem, co jeste
nevi o jmene. Jak mas ty sve jmeno tak ho ma i nas milujici nebesky Otec, ale to
ti nijak nemuze branit v tom ho milovat a byt s nim sjednocena v duchu jeho
Laskou.
Tak tim tak jedine udelas BOHA ze sebe samotne a je to cisty projev egoizmu a povysenecke neucty vuci tomu kdo ma byt opravdu i temi lidmi oslavovan a to je prave nas milujici nebesky Otec a Stvoritel se svatym jmenem JeHoVaH. S tim JA JSEM teda spis uspejes v tech bezboznych ateistickych a filozofickych kultech, ke kterym ale ani ti katolici i dalsi daleko nemaji prave tim, ze vymazavaji a tak i zneuctuji osobni svate jmeno OTCE JeHoVaH primo z textu Bible a delaji z neho bezejmenneho Boha i kdyz maji tohle Otcovo jmeno posvecovat a vyslovavat s uctou. Ten JEDINY VSEMOHOUCI A VECNY BUH se prave timto svym jmeno JeHoVaH odlisil od vsech ostatnich bohu ci uz tich co jsou temi mensimi bohy jako mocne bytosti a nebo i tech falesnych a smyslenych pohanskych bohu.
Respektuji jenom to že Bůh je v nás a vím že svědci maj s tím problém.
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Ono i katolíci s tím maj asi že problém.
Otec je osoba a Ježíš je taky osoba nejsou jedna a táž osoba jak tvrdíš
Kdybys chápal kontext a souvislosti syn. evangelií a epištol, uměl bys rozlišovat dobu před ukřižováním Krista a dobu po jeho zmrtvychvstání. Vy svědkové neustále argumentujete tím, že se Ježíš také modlil k Otci. To byl ovšem na zemi, co sám sebe zmařil, když přišel v těle, ve smrtelném těle jako máme my.
Tyhle lziva slova i vyklad k nim davaji do textu prave ti jenz se snazi obhajit sve falesne uceni o trojjedinem bohu jenz vzniklo diky lidske filozofie a bylo prosazeno moci rimskych cisaru v 4 stoleti.
Ale ja nevyznávám trojjediného Boha a nemyslím si že je to lež.
Zkopírovala jsem to odsud http://klimes.mysteria.cz/clanky/teologie/gottname.htm
Lzive uceni odporujici pravde Boziho slova i uceni samotneho Krista to bez pochyb je a tak je dobre, ze tento pozdejsi blud vnesen do uceni krestanu lidskou filozofii a pomoci mocenskeho vlyvu rimskych cisaru nevyznavas. Otazkou ale je co ale skutecne vyznavas a cemu opravdu veric a proc tomu veris