Blahoslaveni jsou i chudí duchem, tiší, lkající.... Znamená to snad, že po jejich smrti k nim můžeme mluvit?
je velký rozdíl mezi spiritistickou seansí s vyvoláváním duchů a přáním umírajícímu kéž dojde jeho duše pokoje v Kristu.
no Kristu přece! Všechny modlitby za umírající či zemřelé jsou směřovány ke Kristu:
Pane Ježíši Kriste, Synu Boha živého a jediný Synu Panny Marie, Bože i člověče, který jsi se za nás na Hoře Olivetské krvavým potem potil. Svoji bázeň před ukrutností nepřátel i krvavý pot jsi obětoval Bohu Otci Nebeskému za umírající hříšníky, kteří za své hříchy věčného zavržení zasloužili. Kéž budou hříchy i tomuto umírajícímu (těmto umírajícím, umírajícím tohoto dne, této noci...) odpuštěny. Dej to Nebeský Otče skrze Pána Ježíše Krista, Syna svého, který s Tebou žije a kraluje v jednotě s Duchem Svatým na věky věků.Amen.
Radko, proč by se nemohl člověk modlit za umírajícího přímluvnou modlitbu. Ještě je tady s námi.
Jsou různé způsoby komunikace se zemřelými. Je zakázané dotazování se, prosby. Ale není popsán v Bibli jen jeden závadný způsob, na který jsme zvyklí dnes.
To, že to není přesný způsob vyvolávání duchů nerozhoduje.
Znám více žen, kterým zemřel někdo blízký, i svatý,...…..a ony si
s ním prostě často povídaly...….
A po čase se jim začaly dít divné věci...…..
Určitě není problém, když se to stane jen občas, že si někdo v duchu jen tak posteskne a řekne pár slov, ale ani tento způsob není bezpečný, když to někdo dělá systematicky a dlouhodobě.
Což teprve i klečet modlářsky před sochou svatého a obcházet tím
jediného, který pomáhá, Boha samotného..
Bůh je žárlivě milující....
o povídání si se zemřelým není řeč. Lidé jsou různé praštění a kolikrát i nešťastni když někdo náhle zemře a vnitřně e s tím vyrovnávají. Zdá se jim o něm a kolikrát jakby ještě tam byl a oni si to neuvědommili že je již mrtvý. Ale to všecko posstupně pomine. to není spiritismus. a o spiritismu tedy vyvolávání mrtvých není řeč. Tak snad jsme si to vyjasnili.
rADKO. To jsi nepochopila. Nic jsme si nevyjasnili.
JAKÉKOLIV MLUVENÍ S MRTVÝMI JE SPIRITISMUS !!
Klečením před sochou Panny Marie není Bůh obcházený. Pořád je to o Bohu, stejně tak jako pokleknout třeba na posvátné půdě v Jeruzalémě nebo pokleknout v místě narození Páně v Betlémě i když každý ví, že je to místo symbolické. Prostě člověk je přemožen úctou k Pánu, poklekne a modlí se k Bohu a poděkuje třeba i Panně Marii. Tedy mě je to jasné, nemám ss tím problém. a nepohoršuji se když někdo poklekne před obrazem či sochou Panny Marie. Panna Marie ukazuje svého Syna. Díky ní máme přístup k Synu Ježíši Kristu.
rADKA PÍŠE: Klečením před sochou Panny Marie není Bůh obcházený.
Pořád je to o Bohu, stejně tak jako pokleknout třeba na posvátné půdě
v
*
dO HÁJE..... tak člověk se tady namáhá celý den a ty ratko nepochopíš ani zbla.....!
JISTĚŽE JE TO MODLÁŘSTVÍ...…!!!!!
Ne Ratko, není, vůbec ti to jasné není. Divím se jak to vůbec můžeš
nevidět!
8 Nezobrazíš si Boha zpodobněním ničeho, co je nahoře na nebi, dole na
zemi nebo ve vodách pod zemí. 9 Nebudeš se NIČEMU takovému klanět, ani
tomu sloužit. Já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující... Dt
5
Btw: Co to pořád máte s tím, že "Marie nám ukazuje na Ježíše"??? Jak
ukazuje? Toho nám přece ukazuje Boží slovo prostřednictvím Bible! .......
Neslyším to poprvé, asi vás to takhle učí, že to všichni říkáte
stejně.
A víš, že přesně tak? Nechápu smysl proč to dělají. Jde mi z toho dojem, jakoby Marie byla ta důležitější z těch dvou. Můžeme mít před jistě úctu, ale nepřehánět, přece jenom Spasitelem je Ježíš. Možná kdyby pochopili, že Ježíš jako Bůh figuruje už ve SZ přestali by z Něj dělat mamánka.
ne, Maria není důležitější ale můžeme ji vidět jako předobraz církve.
Cituji:
Když Marii vyzdvihneme ze všech lidí a budeme ji uctívat, následujeme tím
příkladu Bible samé. Bible ctila Marii jako žádného jiného člověka.
Při zvěstování (L 1,26 a následující) je nazývána jako „milostí
zahrnutá“, eventuálně v latinském textu „milosti plná“. Je
„požehnaná nade všechny ženy“, má se stát „matkou Syna
Božího“.
Zde vychází najevo něco důležitějšího: těsné spojení Marie s
vykoupením Ježíšem Kristem. Bůh neuskuteční svůj plán bez toho, aby
Marie vyřkla své „ano“: „Hle, jsem služebnice Páně; staň se mi podle
tvého slova.“
Tak se Marie stává předlohou a vzorem každému věřícímu člověku.
Neboť také naše víra je odpovědí na zavolání a nabídku Boha. Také
Marie věřila i v nejistotě, především při porodu a pod křížem. Proto
Marii rádi nazýváme „matkou věřících“.
Ze stejného důvodu je také nazývána „pravzorem církve“. Neboť i
církvi může vždy jít jen o to, aby upřímně přijala to, co Bůh
člověku nabízí prostřednictvím Ježíše Krista. Proto II. vatikánský
koncil o Marii hovoří v souvislosti s církví a společenstvím
věřících.
V „Evangelickém katechismu pro dospělé“ (1975) se říká: „Marie
patří do evangelia... Je označována jako příkladná posluchačka slova
Božího, jako služebnice Páně, která říká „ano“ vůli Boží, jako
milostí zahrnutá, která sama o sobě není nic, ale prostřednictvím Boží
dobroty je vším. A tak je Marie pravzorem lidí, kteří se otevírají Bohu a
nechávají se obdarovávat, pravzorem společenství věřících,
církve...“ (str. 392 a následující).
A taky odsud:
Svatí nezatemňují obraz Boha, naopak, odkazují na Boha jako nic jiného.
Každý svatý je odrazem a obrazem Krista; v každém stejně se znovu
uskutečňuje vtělení Boha, protože v něm bylo dosaženo to, čím by měl
být každý člověk, totiž „další Kristus“ (srov. Pavlovy listy).
Svátost není jen prostřednictvím Krista, sama Marie se v Magnificat (L
1,46-55) modlí: „Veliké věci se mnou učinil ten, který je mocný.“
Pokračuje ale dále: „Proto mne budou blahoslavit všechna pokolení.“
Chceme při tom chybět?
Proto nechť je připojena také výzva, kterou my katolíci směřujeme k
Marii. První část je vyňata z evangelia a neopakuje nic jiného než
pozdrav, kterým Marii poctil anděl a Alžběta (L 1,28,42). Druhá část je
připojena církví a prosí Marii o její mocnou přímluvu u Boha:
Buď zdráva, Marie, milostí zahrnutá,
Pán s tebou.
Požehnaná jsi nade všechny ženy
a požehnaný plod tvého těla, Ježíš.
Svatá Marie, matko Boží, pros za nás hříšné,
nyní i v hodinu smrti naší.
Ratko, jak už jsem řekl, uznávám Marii jako člověka, jako lidskou matku našeho Spasitele, jako součást Božího plánu, jako Bohem vyvolenou, i požehnanou, všechno toto uznávám! Akorát nevím, proč tolik nebiblického guláše kolem. Myslím, že případným lidem příchozím se tím zakrývá evangelium, které je čisté, jasné a prosté. Je to pokrm, který se podává bez příloh! Je hezké, že Marii dáváte za příklad, ale děláte, jako kdyby byl každý člověk schopen sám svou snahou dosáhnout čistoty. Není - nikdo! Jediným vzorem a příkladem je nám Ježíš Kristus, a tak jedině Bůh nás může uschopnit k čistotě, protože nás mění uvnitř. Žádné vzory jiných lidí, nás nemohou hluboko změnit. Tohle se slyší často od svědků, že "je to sice dřina...ale" bodejť by to dřina nebyla, když je na to sám. To je velký omyl, když si někdo myslí, že se napřed musí sám polepšit a až potom může přijít k Bohu.
Bije to do očí, že. Je to naředěný nápoj.
Rozhodl jsem se totiž, že mezi vámi nebudu znát nic než Ježíše Krista a to Krista ukřižovaného. (1 Kor 2:2)
Pavel to říká jasně "nic než Ježíše Krista" (neříká nic o Marii) a to Krista ukřižovaného (tedy ne jako miminko) a v Galatským 1:6-12 je konkrétnější a mluví velmi vážně. Příměs Marie do evangelia je zcela nebiblická a dokazuje to Pavel svými slovy. Je neuvěřitelné, jak se nechávají oklamat. Evangelium je jim zastřeno a uchylují se tak k modlářství.
"Požehnaná jsi nade všechny ženy
a požehnaný plod tvého těla, Ježíš."
Ježíš je požehnaný plod jejího těla, ach jo, mně to přijde být zvrácený.
Lukáš 2
41 Když Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, pohnulo se dítě v jejím těle;
byla naplněna Duchem svatým
42 a zvolala velikým hlasem: „Požehnaná jsi nade všechny ženy a
požehnaný plod tvého těla.
43 Jak to, že ke mně přichází matka mého Pána?
44 Hle, jakmile se zvuk tvého pozdravu dotkl mých uší, pohnulo se radostí
dítě v mém těle.
To kdyby jsem si dovolila v diskuzích, to by mne tu za to ukamenovali:-) a nebo by mi napsali že mi haraší:-).
To víš, hájí si co jim navykládali a do Písma se nejspíš přestali dívat. Protože jinak by nevěřili jinému učení než biblickému.
Jistě se tím zasypává Kristus, jiný účel to nemá, ty hromady a hromady keců o Marii.
Pavel taky říká, nejen že nechce znát nic a nikoho jiného, než Krista a to toho ukřižovaného !
Ale taky napsal, že to nesmí být moudrostí slov, natož pseudomoudrostí slov,....
ABY KRISTŮV KŘÍŽ NEPOZBYL SMYSLU !
Natož klečením před modlou a tázání se zemřelých světců. Spiritismem.
Ja by jsem raději toho vzkříšeného Krista:-), neb On žije a mi skrze něho též:-).
Ano, mám velkou úctu k Marii, pro jejich věrnost a odvahu mít
nemanželské dítě. Mohla být ukamenována.
Můžu ji blahoslavit, ale nikdy ji nemůžu uctívat, je to zase
modlářství.
Ten Zlý se opravdu vydatně snaží , hlavně u svědků a taky u katolíků totálně Krista zakrýt, zničit ! I když jinými způsoby !
Promiňte ten výraz kecy,...…...ale naprosto Biblí nepodložené výmysly o Marii, které mají odstavit Krista ze zorného úhlu.....mně opravdu dopalují.....a není to nic jiného...….
Ratko, pokud je tolik důležité zdůrazňovat Mariino panenství, tak kde má biblický podklad, že zůstala do smrti pannou? Byli snad Ježíšovo (nevlastní) bratři (Jakub, Josef, Šimon, Juda) a sestry početi rovněž z Ducha svatého jako Ježíš? Anebo měla po narození Ježíše s Josefem již normální sexuální vztahy jako mají všichni lidé? Rozhodně (Mt 1:25) ! Proč tedy neustále poukazujete na její panenství a milosti, když pannou nezůstala a všechno to jsou dary od Boha, nikoliv její zásluhy!? Marie byla pořád jen člověk a tedy nedokázala žít bez hříchu. Potřebovala Spasitele stejně jako my všichni lidé!
Ježíš měl příležitost říct to samé, co nepravdivě učíte. Přesto
řekl něco jiného -
27 Když toto mluvil, zvolala jedna žena ze zástupu: "Blaze té, která tě
zrodila a odkojila!" 28 Ale on řekl: "Blaze těm, kteří slyší slovo Boží
a zachovávají je."
Jak můžeš Ratko vidět, vaše učení je zcela prokazatelně nebiblické, vymyšlené, protože příměs Marie do evangelia nemá žádné podklady v Písmu.
Vy jste vůbec nepochopili význam některých vět, v jakém kontextu byly použity. Požehnání Marie není kvůli tomu, že by byla nadčlověk, není odvislé od její osoby, požehnána je pouze kvůli porodu Mesiáše. Je to Boží dar, ne její zásluha! Alžběta tady (Lk 1:42) přece vůbec nechválí Marii kvůli její vlastní osobě, ale kvůli jejímu požehnání od Boha, je to sdílená radost, nic jiného! "Požehnaná mezi ženami" znamená nejvíc obdarovaná. Proč za tím hledáte další věci, které vás odvádějí od svatého Evangelia? Marie nechválila sebe, ale pouze Boha (Lk 1:46-55), nesouhlasila by s vámi rovněž!
Proto všechny prosby a modlitby k Marii a skrze Marii jsou přímo proti Písmu, protože nemáme jiného obhájce a prostředníka než Ježíše Krista! (1Tim 2:5)
Jsem o tom přemýšlela tak že lidem chybí ženský rod v Bohu, že to je takové intuitivní od nich že si vytvořili modlu Panenky Marie, to se dalo čekat, vždy byli bohové a bohyně a tak mají alespoň tu Panenku Marii, no.
Ja to vidím tak že milovati mám Hospodinku Boha svou a bližní své tak jako sebe, což modloslužebnictví není..
Hospodinka má tu výhodu že to může být i stará bába:-), není limitována panenskou blánou:-).
On Ježíš to i tak řekl že "kdokoliv koná vůli boží je jeho bratr a sestra i matka".
Není vhodné takto mluvit a vyjadřovat se, Bůh je svatý!
Vést sprosté, hloupé a dvojsmyslné řeči se nepatří; vy máte vzdávat Bohu díky! -Ef 5:4
A ne dělat z Něj nějakou hospodiňku! Hospodin znamená Pán. Zatímco hospodinka je služebnice! Bůh je Pán, to my jsme Jeho služebníci! Nepoužívej už to prosím, kroky.
No jo ale Hospodin je Bůh otců a synů a co když je i Bůh matek a
dcer?
Tady se o tom tak píše:
Genezis 1
26 Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé
podobenství našeho, a ať panují nad rybami mořskými, a nad
ptactvem nebeským, i nad hovady, a nade vší zemí, i nad všelikým
zeměplazem hýbajícím se na zemi. 27 I stvořil Bůh člověka k obrazu
svému, k obrazu Božímu stvořil jej, muže a ženu stvořil je.
My se řídíme Písmem svatým a ne naším "co když možná" apod. Boží Slovo není založeno na lidské moudrosti.
Kroky v tomto verši Bůh mluví v množném čísle, protože tvoří se svým Synem......
Kroky, to je pouhé domýšlení si lidskou moudrostí a zkušeností. Je to jenom tvá fantazie mimo Písma.
O ne to je jenom překlad Bible i do ženského rodu, což se může, ono tam
je všude jenom synové a teď tam dali místo synů děti ale to taky není to
takto dobře.
Příklad:
Galatským 5
14 Vždyť celý zákon je shrnut v jednom slově: Milovati budeš bližního
svého jako sebe samého!
A nebo v desateru se také dá dát vše i do ženského rodu, příklad: nepožádáš manžela bližní své..
Mluví se i píše se v rodě mužském aniž by jsme si to uvědomovali že je na tom něco špatně.
Ponejprv hledati máme království a jeho spravedlnost a to dělám, tak že co a jak jinak?
I služebnice může být Svatá, Ježíš říká: co jste učinili jednomu z mých nejmenších "bratří", mně jste učinili. Kristovo tělo už je takové, má mnoho údů.
Pointa je taková, že Bůh ve své slávě a svrchovanosti není žádná hospodinka. A nepatří se jakkoliv žertovat na toto téma. Tečka.
Ale to není žert,milovati máme Boha svého celým svým ..a bližní své
tak jako sebe, to když dělám tak má Bůh je Hospodinka.
Je o tom v proroctví Izaiáše 66/11-14 že se tak stane i stalo se, Bůh když
je v nás tak se v ženách projevuje mateřsky..jak taky jinak že.