A co když náboženství vznikla s pozorování mléčné dráhy ? Ta
vypadá jako někdo,
kdo tam nahoře nad námi imrvére je:
Ex 13,22 Oblakový sloup ve dne ani ohnivý sloup v noci se od lidu nikdy
nevzdálil.
A co když náboženství vznikla s pozorování mléčné dráhy ? Ta
vypadá jako někdo,
kdo tam nahoře nad námi imrvére je:
Ex 13,22 Oblakový sloup ve dne ani ohnivý sloup v noci se od lidu nikdy
nevzdálil.
6tam byla Jákobova studna. Ježíš, unaven cestou, usedl u té studny. Bylo
kolem poledne.
7Tu přichází samařská žena, aby načerpala vody. Ježíš jí řekne:
„Dej mi napít!“ –
8Jeho učedníci odešli předtím do města, aby nakoupili něco k jídlu.
–
9Samařská žena mu odpoví: „Jak ty jako Žid můžeš chtít ode mne,
Samařanky, abych ti dala napít?“ Židé se totiž se Samařany
nestýkají.
10Ježíš jí odpověděl: „Kdybys znala, co dává Bůh, a věděla, kdo ti
říká, abys mu dala napít, požádala bys ty jeho, a on by ti dal vodu
živou.“
11Žena mu řekla: „Pane, ani vědro nemáš a studna je hluboká; kde tedy
vezmeš tu živou vodu?
12Jsi snad větší než náš praotec Jákob, který nám tuto studnu dal? Sám
z ní pil, stejně jako jeho synové i jeho stáda.“
13Ježíš jí odpověděl: „Každý, kdo pije tuto vodu, bude mít opět
žízeň.
14Kdo by se však napil vody, kterou mu dám já, nebude žíznit navěky. Voda,
kterou mu dám, stane se v něm pramenem, vyvěrajícím k životu
věčnému.“
15Ta žena mu řekla: „Pane, dej mi té vody, abych už nežíznila a nemusela
už sem chodit pro vodu.“
16Ježíš jí řekl: „Jdi, zavolej svého muže a přijď sem!“
17Žena mu odpověděla: „Nemám muže.“ Nato jí řekl Ježíš:
„Správně jsi odpověděla, že nemáš muže.
18Vždyť jsi měla pět mužů, a ten, kterého máš nyní, není tvůj muž.
To jsi řekla pravdu.“
19Žena mu řekla: „Pane, vidím, že jsi prorok.
20Naši předkové uctívali Boha na této hoře, ale vy říkáte, že místo,
na němž má být Bůh uctíván, je v Jeruzalémě!“
21Ježíš jí odpoví: „Věř mi, ženo, že přichází hodina, kdy nebudete
ctít Otce ani na této hoře ani v Jeruzalémě.
22Vy uctíváte, co neznáte; my uctíváme, co známe, neboť spása je ze
Židů.
23Ale přichází hodina, ano, již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí,
budou ho uctívat v Duchu a v pravdě. A Otec si přeje, aby ho lidé takto
ctili.
24Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v
pravdě.“
25Žena mu řekla: „Vím, že přichází Mesiáš, zvaný Kristus. Ten až
přijde, oznámí nám všecko.“
26Ježíš jí řekl: „Já jsem to – ten, který k tobě mluví.“
27Vtom přišli jeho učedníci a divili se, že rozmlouvá s ženou. Nikdo
však neřekl ‚nač se ptáš?‘ nebo ‚proč s ní mluvíš?‘
24 Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v
pravdě.“
Hm tak že to není povinné :-)
Ale to v Duchu a pravdě je být v Duchu a v pravdě, co by to mělo být
jiného ?
Ale klidně je možné že v Duchu a pravdě je kde kdo aniž by si to
uvědomoval?
Třebas i malá mimina mohou být v Duchu a v pravdě a kde by jinde byla?
V Duchu a v pravdě je taky to když řeknu: Bože má..
Co by to mělo být jiného ?
Genezis1
26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby. Ať lidé panují nad,,
27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem
Božím, jako muže a ženu je stvořil.
Ja jsem Tvá Bůh a nebudeš mát jiných bohů mimo mně, to zřejmě vůbec
není od věci :-)
Mohlo by se Desatero na takto přeložit :-)
Co jiného se po nás chce ?
Daleko se k Bohu "svému" asi že nemusí chodit, obzvláště když k modlitbě máme vejít do pokojíka svého a zavřít za sebou dveře.
Modlitba to je asi že něco jako meditace, když nemáme při ní mluvit tak
jako pohané :-).
(Matouš 6/7)
slova Modlitba a Meditace mají společná
tři písmenka: MDT.
Jsou to příbuzná slova ?
1. Korintským 12,13
13 Skrze jednoho zajisté Ducha my všickni v jedno tělo pokřtěni jsme,
buďto Židé, buďto Řekové, buďto služebníci, nebo svobodní, a všickni
v jeden duch zapojeni jsme.
14 Nebo tělo není jeden úd, ale mnozí..
Efezským 4
4Jedno tělo a jeden Duch, k jedné naději jste byli povoláni;
5jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Genesis 1:26 Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé
podobenství našeho, 27 I stvořil Bůh člověka k obrazu svému, k obrazu
Božímu stvořil jej, muže a ženu stvořil je.
V poslední době se nejčastěji modlím čtyři slova : Pochválen buď
Ježíš Kristus.
Díky němu je nám vše oznámeno?
Bible zaznamenala, archeologie potvrdila:
https://medium.seznam.cz/clanek/lubomir-stejskal-historie-bible-zaznamenala-archeologie-potvrdila-92137?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1
Možná má strach že by mu mohl někdo zbourat jeho pohádkový svět
který si vysnil :-)
Jo to bude ono :-)
To jako že u katolíků musej ženy mlčet a být podřízeni mužům a kde jak byli vždy jen utlačovány ale ateisté by jsem řekla že jsou dál ve společenském vývoji člověka a ženy uznávají jako rovnoprávného člověka vedle muže a ženy v ateistické společnosti mohou psát i diskutovat, že nejsou despoticky umlčovány jako u katolíků :-).
1 Blahoslavený-á je muž/žena, který-á nežije podle rady ničemů, na
cestě hříšníků se nezastaví a v zasedání posměvačů neusedne,
2 ale oblíbil-a si יהוה zákon, nad jeho zákonem rozjímá ve dne i v
noci..
3 Bude jako strom ..
http://biblenet.cz/app/b?book=Ps&no=1&search=Otev%C5%99%C3%ADt
Efezským 1.
22 A všechno podřídil pod jeho nohy a dal ho za hlavu nade vším církvi,
23 která je jeho tělem, plností toho, jenž všechno ve všem naplňuje.
Efezským 5.
30 Vždyť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí.
31 Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva
jedno tělo.
32 Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev.