Rozcestník >> Náboženství >> Život: jeho skutečnost, tajemství a smysl

Informace

Název: Život: jeho skutečnost, tajemství a smysl
Kategorie: Náboženství
Založil: visitor77
Správci: visitor77
Založeno: 03.06.2024 15:26
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5289x
Příspěvků:
180

Toto téma sledují (1):


Předmět diskuze: Život: jeho skutečnost, tajemství a smysl - Život (ako taký) i smrt človeka sú v tomto svete veľkou záhadou vo vzťahu k existencii človeka a k inej živej i neživej prírode, ...budeme sa zaoberať (z postoja náboženského/biblického, filozofického, a i z vedeckého hľadiska) jeho vznikom, priebehom, a zánikom v tomto svete, jeho významom, jeho tajomstvami/mystériom, budeme debatovať o príčinách, podstate a zmysle života a jeho vždy ukončenia smrťou…
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #89

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.06.24 18:36:13 | #89
Reakce na příspěvek #88

mnoho vedcov debatuje vedľa vedeckého skúmania i o Biblii, i keď nie je predmetom vedy, ale aktivuje- a pozitívne irituje myseľ k tomu, že veda im nedokáže odpovedať na základné otázky vzniku, zmyslu života a smrti..
človek nie je zameraný len na vedu, čo tá povie, a to je amen - ale zamýšľa sa ďalej, ľudská myseľ, vedomie, svedomie ide omnoho ďalej - čo je za tým, čo je za otázkami, dimenziami, na ktoré veda nedokáže odpovedať? - čo sú tie tajomstvá, mystériá života a smrti? - prečo je život? prečo je smrť? - teda obmedzovať myslenie človeka len na vedu znamená limitovať ho v myslení, nevedie k uzatváraniu nových pohľadov na život a smrť..
dnes sa už všeobecne prijíma: veda ma obohacuje o jeden pohľad (experimentálne skúmateľný), ale Biblia ma obohacuje- a dáva nový pohľad na život a smrť, jeho význam - transcendentálny - taký, ktorý si pýta vedomie i svedomie - ak sa tieto pohľady neoddelia od seba, môžu sa spájať v novom a širšom pohľade na život, jeho zmysel, na smrť, jej zmysel...teda integrujúci pohľad z oboch pohľadov (vedecký a biblický) otvára nové obzory vnímania ta chápania týchto vecí...a poznáme to aj z prístupu napr. F. Collinsa, a mnohých iných svetových vedcov od stredoveku podnes, ako aj starých filozofov - gréckych i rímskych...


 #88 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
12.06.24 20:53:30 | #90 (1)

Vědci samozřejmě nedebatují jen o vědě, to je jasné. Jenže ty děláš, jako kdyby se dalo vedle vědy debatovat už jen o Bibli (nebo křesťanství obecně). Někteří vědci někdy debatují o Bibli, někteří prodavači taky někdy debatují o Bibli, někteří zase o jiných knihách, nebo o fotbale… Vztah vědce a Bible je stejný, jako vztah prodavače a Bible. Víra je může vést k jinému chování, které může v jejich práci přinést lepší, nebo také horší výsledky. Ale vědecký pohled na svět má vždycky od biblického distanc. Pokud se vyskytují v téže osobě, maximálně najdou nějaký bod koexistence, kdy jeden neodporuje druhému. Když má slovo jeden, mlčí druhý. Ale bod, kdy jeden podporuje druhý, neexistuje.

Kdyby věda skutečně podporovala víru, vědci by drtivou většinou věřili – tak to ale není… Kdyby víra skutečně podporovala vědu, byli by věřící vědci výrazně úspěšnější než nevěřící – tak to ale také není…

Všechno, co tu o vzájemné podpoře vědy a víry vykládáš, jsou jen myšlenky, jejichž otcem je přání, aby to tak bylo.

Co je za tím vším, čím se zabývá věda, nad tím se sice můžeš zamýšlet, ale možností je spousta, mezi nimi i jiných náboženských názorů. Říkat, že s vírou přijde i poznání, je nesmysl. Pokud nadřadíš jednu víru v neprokázané jiné víře v neprokázané, pravdy se nedobereš, protože vědomě, dobrovolně a cíleně většinu možností necháš stranou, aniž bys je posoudil jinak než přes filtr své víry, což je jako posuzovat křesťanství podle Leninových spisů, liberalismus podle Putinových projevů, nebo slovenské vlastenectví podle Mein Kampfu…


 #89