O
Nevíme nic, ale snažíme se v tom vyznat.
Něco jako náhodný plavec uprostřed oceánu. Máváme rukama a nohama,
pořád v pohybu a pak volíme směr:-)
Milujeme-li, nepotřebujeme nic znát - máme radost ze života a jsme šťastní...
To ani nelze, brát Človíčka vážně!!!
Ale to, že neberou vážně Boha Otce svého, je smutné!!!
Dvanáct principů buddhismu
O buddhismu se často hovoří jako o náboženství míru, protože v jeho
jménu se nikdy nevedla žádná válka a nikdo nebyl v celých jeho dějinách
žádnou buddhistickou organizací pronásledován za svou víru či projevy
vlastního náboženského přesvědčení. Uveďme si základní principy
buddhismu:
Vykoupení je bezprostředním úkolem každého člověka. Když je člověk
zasažen otráveným šípem, také nebude jeho vynětí z rány oddalovat
zkoumáním, kdo onen šíp vystřelil, jaká je jeho délka a z čeho je
vyroben. Na cestě bude dost času prohlubovat porozumění Buddhovu učení.
Zatím je třeba vykročit a vnímat život takový, jaký je, učit se
prostřednictvím přímé a osobní zkušenosti.
Základní skutečností bytí je zákon změny či pomíjivosti. Cokoli
existuje, od malého krtka až k obrovské hoře, od myšlenky až k impériu,
to vše prochází stejným koloběhem - zrození, růst, úpadek a smrt. Život
sám je nepřetržitý a neustále hledá sebevyjádření v nových formách.
"Život je most, proto na něm nestav domy." Život je tok a tomu, kdo začne
lpět na formě jakkoli nádherné, přinese vzdorování proudu utrpení.
Zákon změny platí stejnou měrou i pro "duši". Jedinci není vlastní
žádný princip, který by byl nesmrtelný či neměnný. Pouze
"nepostižitelnost", konečná realita se vymyká změnám a přechodné formy
života, včetně člověka, jsou jejím projevem. Žádnému z nás nepatří
život, který námi protéká, stejně jako žárovka nevlastní proud, jenž
dává světlo.
Vesmír je vyjádřením zákona. Všechny následky mají své příčiny a
lidská duše či charakter člověka je součtem jeho předchozích myšlenek a
činů. Karma znamená dvojici akce-reakce a řídí veškerou existenci.
Člověk je jediným tvůrcem okolností i vlastních reakcí na ně, budoucích
podmínek i svého konečného osudu. Svůj charakter může postupně
očišťovat správnými myšlenkami a činy, a sebeuvědoměním pak nakonec
dosáhnout osvobození od opakovaných zrození. Je to proces, který zabírá
dlouhé časové úseky, mnoho životů na zemi, ale nakonec každá forma
života dosáhne probuzení.
Život je pouze jeden a je nedělitelný, přestože jeho formy jsou
nepřeberné a pomíjivé. Každá forma totiž musí zemřít. Od pochopení
jednoty života se odvíjí schopnost soucítění, ztotožnění se s životem
v ostatních formách. O soucitu se hovoří jako o "zákonu zákonů -
věčném souladu", a kdo tento soulad, tuto harmonii života poruší, bude
podle toho trpět a oddálí vlastní probuzení.
Je-li pouze jeden život, musí být zájmy části totožné se zájmy celku.
Člověk si ve své nevědomosti myslí, že může úspěšně usilovat pouze o
své vlastní zájmy, a jeho nesprávně zaměřená energie a sobectví tak
plodí utrpení. Z vlastního utrpení se učí, jak zmírnit a nakonec
odstranit jeho příčiny. Buddha učil Čtyři vznešené pravdy., které je
možné vyslovit i takto: Utrpení je všudypřítomné, jeho příčinou je
touha zaměřená špatným směrem, nápravou je odstranění příčiny a k
tomu se používá Ušlechtilá osmidílná stezka sebezdokonalování vedoucí
k ukončení utrpení.
Osmidílnou cestu tvoří pravé (nebo dokonalé) pochopení, pravé cíle nebo
pravá motivace, pravé mluvení, pravé jednání, pravá životospráva,
pravé úsilí, pravý rozvoj mysli a konečně pravá samádhi, soustředění
vedoucí k plnému probuzení. Buddhismus je způsob života, nikoli pouze
teorie, a pro sebeosvobození je vykročení na tuto cestu proto nezbytné.
"Přestaň činit zlo, nauč se konat dobro, očisti vlastní srdce: toto jest
učení probuzených."
Skutečnost je nepopsatelná a bůh, jemuž jsou připisovány různé
vlastnosti, není realitou konečnou. Ale Buddha, lidská bytost, dosáhl
probuzení a smyslem života je dospět k probuzení. Tohoto stavu vědomí
zvaného nirvána, které znamená vyhasnutí, osvobození od omezení daných
sobectvím, lze dosáhnout na zemi. Ve všech lidech i ostatních formách
života je obsažena schopnost, vnitřní síla k probuzení, a celý proces
tedy spočívá v tom stát se sám sebou. "Nahlédni dovnitř: ty sám jsi
Buddha."
Od vnitřní síly ke skutečnému probuzení vede střední cesta, osmidílná
stezka "od žádostivosti k míru", způsob sebezdokonalování mezi
"protiklady" s vyloučením veškerých extrémů. Buddha Šákjamuni ji prošel
celou až nakonec a jediná víra, které je v buddhismu zapotřebí, je
racionální přesvědčení, že stojí za to jít, kudy kráčel Rádce. Tu
cestu musí projít celý člověk, nejenom jeho lepší já, a rozvíjet je
třeba srdce stejně jako mysl. Buddha byl zcela probuzený i dokonale
soucitný.
Buddhismus klade velký důraz na potřebu vnitřního soustředění a
meditace, jež vedou k rozvoji duchovních schopností. Soustředěný osobní
život je stejně důležitý jako každodenní shon a období klidné
vyrovnanosti jsou pro vyvážený život nesmírně důležitá. Buddha,
probuzený, by měl být za všech okolností "klidný a vyrovnaný", měl by se
vyhýbat duševním a citovým vazbám na "pomíjivé dění". Neustále
uvědomělejší postoj k okolnostem, jejichž je sám strůjcem, mu pomáhají
udržet vlastní reakce vůči nim pod kontrolou.
Buddha pravil: "Pracujte pilně na vlastním vykoupení." Buddhismus nezná
žádnou autoritu, o niž by se opírala pravda, vyjma intuice jednotlivého
člověka a ta je autoritou pouze pro něho samého. Každý nese následky
vlastních činů a při pomoci bližním dosáhnout stejného vysvobození si z
nich bere poučení. Ani modlitba k Buddhovi nebo kterémukoli bohu nedokáže
zabránit důsledkům činů. Buddhističtí mniši jsou učitelé a vzory, ale
v žádném případě neslouží jako prostředníci mezi realitou a jedincem.
Vůči ostatním náboženstvím a duchovním naukám se pěstuje nejvyšší
možná tolerance, protože nikdo nemá právo křížit svým bližním cestu k
bohu.
Buddhismus není ani pesimistické ani "únikové" učení a neodmítá
existenci bohů či "duše", avšak těmto pojmům přiřazuje vlastní význam.
Je to racionální, praktická a široce pojatá myšlenková soustava,
náboženství, duchovní věda a způsob života. Již více než dva tisíce
let uspokojuje duchovní potřeby téměř třetiny lidstva. Oslovuje západní
svět, protože neobsahuje dogmata, uspokojuje rozum i srdce, zdůrazňuje
důvěru v sebe sama ve spojení s tolerancí vůči jiným názorům, spojuje v
sobě zdánlivě nesourodé prvky, jakými je vědecké poznání,
náboženství, filozofie, psychologie, etika i umění a obrací se k člověku
jako tvůrci právě prožívaného života i jedinému strůjci vlastního
osudu.
Kousek textu jedné písničky-
Zbav nás ,Bože, hříchu bázně,
zbav nás hanby mlčení,
další zkoušky, další strázně,
at nám duše nezmění.
Dej nám štěstí,dej nám lásku
a taky pláč nám dej
jen tou tíhou temných časů,
už nás netrestej. ( Věra Martinová)
Děkuji Ti, Tatínku můj milovaný a Lásko moje, že nás všechny miluješ!
Ty jsi náš Živý Bůh i Panovník! Ty jsi náš Spasitel...
V každém z nás ,je kousíček Boha, a je jen na nás, jestli ho
objevíme.
Přeji všem hezký den s úsměvem.
1. Jan 4
16 Také my jsme poznali lásku, kterou Bůh má k nám, a věříme v ni. Bůh
je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a Bůh v něm.
A že je to
nemožné, to Vám nevadí!?
Je-li člověk v Bohu, jak může být Bůh v člověku!?
Pravda je taková, že Boha lze nazvat i LÁSKOU, ale stále zůstává Bohem ve svém vlastním Božím těle!
A i člověka lze výjimečně nazvat láskou, ale stále bude člověkem v lidském těle...
Jak vás mohlo tohle napadnout?
Bůh je všude, v každé částečce vás, mě i té ,,kapky,, co se tu směje.
A pokud to tak necítíte....nemůžete věřit.
Duch Boží je všude a ne Bůh!!!
Ale Duch Boží je Božím nástrojem - není Bohem!!!
Podle mě, je jen jediný Bůh. A to okolo, jsou jen lidmi vymyšlené fámy. A Bůh je pro mě jen... něco....
To, co si mnoho lidí představuje
pod pojmem Bůh,
díky Bohu neexistuje.
(Karl Rahner)
Ano, existuje jeden Bůh - Živý Bůh! Náš milující Otec! Panovník veškerého tvorstva a Spasitel celého lidstva!
K učinění člověka zřejmě oslovuje svoji partnerku:
Genezis 1
26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad
zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“
Jan 4
23Ale přichází hodina, ano, již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí,
budou ho uctívat v Duchu a v pravdě. A Otec si přeje, aby ho lidé takto
ctili.
24Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v
pravdě.“
Ale máte pravdu v tom, že nemohu v Boha věřit!
A proč ne? Protože znám Tatínka, jediného Boha v celém vesmíru, osobně!