V Brně (a jiných krajských městech) se nerozhoduje nic, pokud jde o státní siílnice a dráhy. Takže Brno nerozhodlo nikdy o stavbě okruhu, nikdy nerozhodlo o stavbě nádraží a dalších důležitých investicích, naprosto všechno se rozhoduje v Praze, stejně jako pitomý rondel v Plzni. Může se někdo pokusit to v Praze vydržkovat, ale to je na léta. Žádný obchvat Brno mít nikdy nebude, protože D1, D2 a D 52 včetně tří dálničních křižovatek už dávno vedou přímo městem, tam je mnohem víc než 18000 vozidel za den. V Praze totiž mají za to, že dálnice vede okolo Brna.
Bylo to tak i za komunismu, jenže tehdy rozhodoval jeden útvar, totiž politbyro KSČ, dnes musíme absolvovat válku několika resortních ministerstev (dopravy, fianancí, životního prostředí a MMR). Dálnice D je důležitá, ale pro sever Moravy. Pokud máš na mysli p. Havránkovou, měl bys uvést důvod, proč za 20 let jí stát nedokázal nabídnout náhradní pozemky místo peněz.
Do Prahy se z Brna přes Olomouc nikdy jezdit nebude stejně jako do Vídně přes Brřeclav. Bude se dál jezdit silnicí smrti přes Svitavy, přestože je tam už 160 km silničního tělesa, které postavil už Hitler, a do Vídně vede odjakživa cesta přes Mikulov., Rakušané už tam mají dálnici hotovou.
Do Olomouce máme také ještě jednokolejnou trať z doby Severní dráhy Ferdinandovy. Do Jeseníku se jezdí jako za Rakouska horskou (a nádhernou) tratí přes Ramzovou nebo přes Polsko. Je to všechno od Prahy dost daleko na to, aby se tím někdo v Praze zabýval.