A kdo za to může? Autor článku (znalý sportovní komentátor) vidí viníka pravděpodobně zcela jinde,než ty.
Takový podnik nezvládne žádný spolek sám. Pan komentátor by měl vědět, že smlouvu uzavírá nadnárodní promotér (u F1 např. Eckelstein) vždycky s tzv. národní autoritou, kterou byl po léta Automotoklub ČR v Praze, ovšem zájemců je moc, o termíny je bitva.
AČR pak fasoval peníze od státu i na jiné vrcholové podniky, třeba Zlatou přilbu, Barum rallye atd. Ale už to asi nedělá po skandálu s mrtvými dušemi a prachy přiděluje přímo mimńisterstvo. To ale nemůže být tou autoritou a proto musel vzniknout nový spolek. Je to tak i v ostatních státech, ale vždycky velké podniky živí vláda. Například dala postavit maďarský Hungaroring, stejně tak v Rakousku nebo Německu, je to obraz reprezentace státu, nejen hokej, lyžování (v Liberci) nebo rychlobruslení.
Obsah příspěvku byl smazán.
Skoro to vypadá,že rodina Abrahamových by to ale ráda řídila
sama,resp.prostřednictvím Spolku pro GP ČR Brno ale za
státní,příp.městské peníze.Majoritním vlastníkem Automotodromu je
K.Abrahám a skrze svou společnost A.B.R. Holding, a.s. také majitelem
většiny pozemků pod Masarykovým okruhem.Abrahám a jeho firmy tak město,
kraj i stát drží pod krkem a dokud bude přetrvávat politická vůle Velkou
cenu v České republice udržet, může si nadiktovat prakticky cokoliv a ceny
dle libosti nadsazovat.Minulý rok jsem zaznamenala,že hospodaření
Automotodromu prověřovala BIS,která upozornila,že analýza dokládající
vysoké daňové zisky vznikla na politickou objednávku,není nezávislou
studií a slouží regionálním politikům jako nátlakový argument pro
vyšší dotace ze státního rozpočtu.
(Společnost provozující maďarský okruh pro formuli 1 Hungaroring,je ve
vlastnictví státu.)
Jistěže. Do té doby to ale měla pod palcem rodina dr. Ječmínka z Prahy (AČR, náměstka v Hušákově sazce) a pomsta je sladká. Proč ale stát neutvořil státní společnost jako tu autoritu, jako je to jinde, např. v tom H nebo A, se snadno domyslíme.
Podobně je to se vším, s fotbalem, lyžováním, hokejem a dokonce včetně MUS. Města u nás moc nezmohou, nemají pravomoc, tedy nemají letiště, nádraží, stadiony. Budete už mít v Plzni obchvat s tím rondelem?
Protože Abrahamem ovládaná obchodní společnost nemohla stát žádat o
dotace na poplatek za začlenění Velké ceny ČR do motocyklového
šampionátu,plnil tuhle roli Autoklub ČR(jehož prezidentem byl do r.16
Ječmínek), který pak peníze přeposílal promotérovi šampionátu,
španělské společnosti Dorna.Pak zaúřadoval tehdejší ministr Dobeš a
tuto roli převzal Jihomoravský kraj.
http://www.ceskaskola.cz/2012/06/prectete-si-spor-o-poradani.html
Autoklub tu roli plnil i za socíku. A hodně potichu, vím lecos, býval jsem předsedou jednoho autoklubu. Trať Velké ceny je v katastru Brno venkov, a vybudovali ji svazarmovci, museli jsme vysázet 80 milionů stromků za zabraný les u Ostrovačic. No a Ječmínek, ten opravdu peníze které fasoval od státu poisílal, ale vždycky jaksi pomalu, a pak se do toho vložili privatizátoři.
Ovšem ani stát ani ministrestvo nebo kraj nemůže (a nesmí) plnit roli sportovní autority pro nadnárodní jednání, proto vznikl ten spolek. Tak to funguje v celém světě s mezinárodními podniky, to měl Dobeš vědět, že to pohřbil. Nebo to pohřbít měl?
Měli tehdy projekt na vybudování okruhu F1 v Praze Strašnicích. To zase vymyslel Abrahamův konkurent Charouz. Když dodnes chybí ta státní autorita ......................
Obsah příspěvku byl smazán.