Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 6609613x
Příspěvků:
163029

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit , propagačních videí a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #138705

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
15.01.24 17:25:05 | #138705
Reakce na příspěvek #138703

I to se vyřeší.
Zatím se ale dotuje jejich výroba, prodej, či provoz, totéž platí pro solární panely.
Výsledkem této "ekologické" politiky je dovoz a hromadění obrovského množství budoucího odpadu.
Soláry v noci nefungují, elektroauto se dá za pět let došrotu, no ať mě někdo vykládá, že toto je nějaké šetření přírody. Půlka, možná víc toho brajglu se vozí přes půl planety z Číny.


 #138703 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.01.24 17:43:23 | #138708 (1)

No než něco rozjedu musím vědět jestli to nebude stejně pro přírodu devastující jako auta na spalování.Ty solary jasný že v noci nefungují,ale přes den ano,se myslelo že přes den budou solary se sluncem nabíjet a v noci se z nich čerpat.Vis co je paradox, už dávno mohli ty auta na ekologickej způsob dávno jezdit v 50 letech minulého století už bylo vytvořené auto na solár a na vodu,ale naftový magnáti vše uschovali pod koberec. Před dvěmi lety varovali vědci že je čas k tomu omezit emise oxidu uhličitého a že máme 5 let pak už bude pozdě.Kdyby svět nehamounil prachy mohli se dávno dohodnout už na začátku 90 minulého století, jenže největší znečišťovatel je Čína a USA a tyto země to do dnes bagatelizují,u Američanů to chápu, nedokáží přesedlat z aut velkých luksusnich na menší a když píšeme na baterie.


 #138705 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.01.24 20:15:21 | #138714 (2)

Ano, soláry nefungují v noci, to je doba, kdy je potřeba dobíjet elektrovehikly. *1*
Čerpat ze solárů se v noci nedá vůbec nic. Skutečnost je taková, že i kdyby se od sítě odstřihly úplně všechny solární panely, co jsou u nás instalovány, vůbec nic by se nestalo. Vše jistí uhelné a jederné zdroje, které fungují v noci a za bezvětří a špičky pomůžou vyrovnat elektrárny vodní.
Všechny parazity, co si nechali vyplatit dotaci na solární panel doma na střeše, bych okamžitě odpojil od veřejné sítě. Mají svoji elektrárnu, navíc jsme jim na ni přispěli z daní, takže jinou elektrřinu přece nepotřebují. Ať si svítí jen ve dne, nebo dokoupí baterky, pochopitelně za svoje.


 #138708 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.01.24 20:06:00 | #138846 (3)

Závěrné elektrárny jsou plynové.
ten zbytek je prostě o politice státu.


 #138714 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
15.01.24 18:50:10 | #138711 (1)

Totéž platí pro větrné elektrárny. Jeden větrník má průměrně výkon kolem 1 MW, tedy 2000x míň, než reaktor v Temelíně, ale životnost jen asi 15 let. K jeho postavení ale bylo potřeba asi 100 tun oceli, hliníku, mědi, plastů a křemíkových čipů. NIkdo ještě nespočítal šrrší rentabilitu takového zdroje.


1  
 #138705 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
16.01.24 08:47:34 | #138719 (2)

Udávaná životnost je min. 20-25 let a energetická návratnost ( doba, za kterou větrná turbína vyrobí tolik energie, kolik bylo potřeba na její výrobu) se podle typu stroje a větrného potenciálu místa údajně pohybuje zhruba okolo šesti měsíců.Vypadá ,že ČEZ to spočítal. *33018*


1  
 #138711 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
17.01.24 20:14:19 | #138853 (1)

životnost baterie auta je dnes už 8-10 let (klesne na 50 % kapacity)
možná jsou ty baterie slepá ulička, už jsou na obzoru i jiné (Tesla)

vše je o tom, jestli máme šanci přežít s fosiliema. nejen z pozice ekologické závadnosti, ale i "konečnosti".

já si myslím, že ne, že jednou přijde chvíle, když vyčerpáme poslední litr ropy a svět "zhasne". samozřjmě můžeme to oddalovat zvyšováním účinnosti spalovacích motorů ap.

jisté ale je, že nic nového nevznikne za den a že vývoj musí někdo zaplatit. to platí u aut jako u léků, prostě u každé inovace.


 #138705