Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5405912x
Příspěvků:
148953

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #151309

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 11:47:21 | #151309
Reakce na příspěvek #151296

Levice či pravice jsou v Česku spíš abstraktní pojmy než realita.
Za socialismu existovaly tři třídy: dělnická, rolnická a pracující inteligence.
Podobné třem stavům za středověku: šlechta, duchovenstvo a poddaní. Z těchto tří stavů se evolučně vyvinuly ty tři třídy za socialismu. Duchovenstvo = pracující inteligence.
Na tu pracující inteligenci se tedy pohlíželo s despektem, česká společnost měla ( a má) ke vzdělání takový vztah jako mají Cikáni. To je moje zkušenost coby příslušníka třídy pracující inteligence.

Dítě se pošle na školu s představou, že po jejím absolvování "nebude muset dělat" , studijní předpoklady se nějak pomíjejí. Předpokladem přijetí ke studiu byly za socialismu zásluhy rodičů, v dnešní nárokové společnosti mají nárok na vzdělání všichni.
Když se podíváme na kampusy ( v Brně, Hradci Králové,Olomouci, Ostravě...), které se po převratu rozrostly jako houby po dešti, tak skoro všechny byly postaveny za evropské peníze. kdyby jich nebylo, tak by nestály. O kampusu Masarykovy Univerzity v Brně se mluvilo už od třicátých let a postavil se teprve před deseti lety.
Podobné je to s učňovskými obory, dochází do nich většinou odpad, ti kteří o nic zájem nemají. Třebas takoví kuchaři. Vyučený kuchař neumí zadělat na knedlíky. Po vyučení nastoupí za minimální mzdu do závodní kantýmy nebo do školy. Po pár letech tím praští a jde pracovat do montovny. Tam získá lepší ohodnocení, ke kuchařině se už nevrátí. Výsledkem pak je, že host restaurace dejme tomu v Salzburku, když si objedná svíčkovou s Karlsbader Knodel tak je překvapen úplně jinou kvalitou knedlíků než ve Varech. Přitom u nás se to bere za národní jídlo.
Problémem školství a následující pracovní praxe je v nezájmu o práci, ať manuální či duševní. To tady bylo v minulosti a je i dnes.


 #151296 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 12:28:06 | #151311 (1)

Pro někoho, koho nezajímají programy politických stran, jde jistě o abstrakci a vyhovují mu hnutí typu ANO.


 #151309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 22:14:40 | #151459 (2)

Tak nějak, voliče nezajímají ideologie, ba ani politika. Babiš na svých webových stránkách ukazuje jak umí uvařit guláš. Na to se možná voliči raději podívají než na nějaké debaty o tom zda je ANO levicové anebo pravicové.


 #151311 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 14:13:30 | #151314 (1)

Dens je to ale tlačeno i mantrama o nutné podpoře vzdělání.

takže na 100 lidí 50 VŠ, ale v oborech, které sice zvládly (humanitní), ale v normální společnosti b yse tím neuživili. Jen v sociální ano, a ještě i sem tam dobře, protože kdo "pracuje", nemá být na dávkách.


 #151309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 15:25:06 | #151323 (2)

Je snad cílem nepracovat a být na dávkách? 🤡
Podpora vzdělání je OK , ale měla by být už konečně cílená na obory, které společnost potřebuje! Nyní převažuje zájem o humanitní obory (sociologie,po­litologie ap.) , namísto technické .


 #151314 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 19:39:59 | #151349 (3)

???
Řeč byla o podpoře vzdělání. Ne o podpoře práce nepráce.
Vždyť tu o tom kluci píší - každej VŠ, ale neumí zatlouct hřebík. Co je potřeba víc? Mít 100 % vysokoškoláků rozličně debilních oborů, nebo lidi, co umějí zatlouct hřebík?
Tou podporou vzdělání a tenzí tvrdit, že to společnost zachrání, je ten největší sebeklam ...

Ano, rozhodně je nutné, aby lidé uměli číst, psát, měli základní snalosti hisotorie a přírodních věd. Shrödingerovu ani Drakeovu rovnici ale znát nemusí, ani nemusí vědět, že existuje.
Někdo, nevím kdo, zde psal, že naše školstvíchrlí kvanta humanitně "vzdělaných " lidí - sociology, politology, .... ono to není tak strašné, tyhle školy otvírají ročníky třeba jednou za 2-3 roky a naberou jen 20, 25 lidí, ale vzheldem k desítkám, stovkám takových "profesí", ktere nejsou v podstatě nikomu k ničemu, protože dokonce ani nezaručují správný názor - hlavně, že vystudují (vždy alespoň část) za peníze druhých lidí, neber to, že ano

zkrátím to - dnešní svět se podobá tomu reálsocialistic­kému, došlo jen k omezení vyhazování peněz, tedy zpomalení "odchodu do prdele", ale směr máme furt stejnej. dokud se svět nereformuje ve stylu že rozhodující bude jen užitečnost jedněch lidí pro druhé nebo naprostá sobstačnost jedinců, rodin, skupin, nic se nezmění, pořád budou paraziti tytrubkoři ap.
ani se mi o tom už nechce přemýšelt

snad jen znova připomenu, že ty chudšíma lidma tak nenáviděné bohaté vytváří levicové myšlenky a tedy sami ti chudí. na velmi jednoduchém principu, velmi podobném těm milionům pro kurvičku agátu a dementní videa youtuberů


 #151323 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 07:47:48 | #151381 (4)

Nejspíš jsi nepochopil , že píšu o podpoře , která musí být cílená , jinak škodí.


 #151349 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 12:21:05 | #151400 (5)

Výborně. A neuvěřitelné.
Vzpomeneš si ještě na svoje reakce na cílenou podporu, kterou chtěla tahle vláda poskytovat v době energetické krize? Jen tomu, kdo opravdu nemá na zaplacení energií?

A jak to nakonec skončilo kvůli opozici a veřejnosti, zaštiťujícími se tvým tehdejším pohledem na věc?


 #151381 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 12:23:34 | #151401 (5)

PS : v uvedeném jsme se bavili o vzdělání, tedy o podpoře vzdělání (ty výkřiky z různých stran, bohužel i zprava, jak je vzdělání hrozně důležité a musí být první v žebříčku státní podpory a průměrný učitel mít 130 % obecného průměru a bla bla bla blééééééééééé­ééééééééé

Škodí to tedy nebo ne a podle tebe jsou tyhle paušály bez jakéhokoli hodnocení užitečné nebo škodlivé?


 #151381 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.04.24 12:26:02 | #151402 (6)

Teď míněno paušály nejen pro učitele, ale i na/pro žáky/studenty (základní vzdělání beru, číst a psát musí umět fakt každý a kdo se o to nesnaží (rodiče těch dětí), toho bych brutálně diskriminoval třeba i sterilizací.

od středního školství už si ale mohou něco platit, omezilo by to "prodlužování si mládí a neumožňovalo "testovat" si jestli jsem blbej nebo jo), u VŠ už komplet, jediná podpora ze strany státu max v bezúročných půjčkách splácených po dosažení určité konkrétní výše příjmu.


 #151401