Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5442428x
Příspěvků:
149241

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #151360

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 21:56:30 | #151360
Reakce na příspěvek #151350

Problém začíná už na základní škole. Po 5.třídě je možnost nastoupit na osmileté gymnasium. Ti nejlepší ze třídy se tam dostanou. V šesté třídě místo nich přibudou propadlíci z předchozího ročníku. Kvalita výuky tak na začátku druhého stupně výrazně poklesne.
Třídu totiž často táhnou ti premianti, po jejich odchodu zavládne průměr. A to neplatí jen pro první a druhý stupeň.


 #151350 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 22:01:41 | #151362 (1)

Největším zabijákem vzdělanosti je stejně inkluze .....


 #151360 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 07:52:53 | #151384 (2)

Leda nezvládnutá a chybně prováděná.


 #151362 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 12:05:59 | #151398 (3)

Jakákoli, pokud ji máme stejně definovanou :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Inkluzivn%C3%AD_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD

zařazovat úmyslně, dokonce záměrně, děti se zjevnou tělesnou nebo dokonce vzdělávací (duševní) poruchou mezi děti zdravé je sice "tak úžasně lidské", ale vzdělávání těch neinklizivů to prostě boří.
Ono stačí, že i tak jsou ve třídě děti rozličného inteligenčního stupně, kterým se musí výuka tak nějak přizpůsobovat, ještě do toho vraž dítě, které je obecně ve všem vč. myšlení pomalé nebo dokonce mu musí nějak pomáhat další osoba.
KDYBY NIC JINÉHO, zpomaluje to výuku, ty děti se naučí méně než by mohli.
Už jsme ti psal, že my kvůli uvedenému, už teda před dost lety, to je pravda, přehlašovali dceru na jinou školu než ve čtvrti bydliště. To prostě nešlo. A nakonec to udělalo 30 = rodičů. V té neinkluzivní škole byli o 3/4 roku dál co se týče osnov.
A to nepíšu o tom, že se tomu inkluzivnímu věnovalo i víc času na vysvětlování a v rámci "rovnosti" se vlastně tím dítětem řídil stupeň probrání látky - v podstatě na úroveň, kterou bylo schopno pobrat to inkluzivní dítě

podle mého je to jeden z dalších důkazů rčení, že cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly.

Prostě ne. egalitařství (což inkluze v podstatě je už na školní úrovni) nepatří do zdravé společnosti, není to přirozené. je mi to líto.
a můžeš 1000x argumentovat tím, že mít takové dítě já, mluvím jinak - nemluvím.
Jako nemluvím jinak když se mi tu snaží pohnout svědomím někteří rusofilní dezoláti ohledně obětí ukrajinců jen proto, aby vyhrálo rusko

to nejde. člověk musí být konziostentní


 #151384 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 18:10:39 | #151425 (4)

K tomu bych dodal, že mně jako učiteli nevadí mít ve třídě dítě tělesně postižené, třeba špatně chodí, popř. používá jen jednu ruku ap., pokud ovšem stačí učivo zvládat aspoň jako jeho průměrní vrstevníci. Má to i sociální aspekt, ostatní děti mu mohou pomáhat, uvědomí si, co pro člověka znamená určitý handicap, uvědomí si víc i hodnotu vlastního zdraví a potřebu ho chránit.
Pokud jde o děti s psychickými problémy, je to jiné. Řadu věcí jsi tu už rozvedl. Já bych přidal i to, že i pro ně samé to mnohdy není žádná výhra. Někteří se snaží, ale tohle zařazení jim předem odnímá možnost úspěchu - ve srovnání s ostatními. Když třeba vidím asistentku, jak jim musí pomoci najít už jen stránku, se kterou pracujeme, jak jsou sami nešťastní ze svých výkonů a z toho, že jsou si víceméně vědomi toho, že zdržují ostatní - pak považuji za lepší systém speciální školy, kde se takové děti naučily základním návykům( jako je třeba sebeobsluha, hygiena atd.) a pracovním dovednostem, v nichž mohly dosáhnout úspěchu a připravit se tak na nějaké jednoduché praktické zaměstnání či sebeuplatnění v budoucím životě.
Na druhé straně jsou žáci, kteří inkluze zneužívají, mají na to přece papír - tak nemusí nic dělat a svou nekázní narušují výuku. Výsledky takového vyučování jsou pak dost tristní.
Vždy samozřejmě záleží i na míře toho postižení. Někteří žáci s běžnými poruchami učení to při spolupráci rodiny a školy zvládnou. Chce to ale i od nich více času a úsilí.


1  
 #151398 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 21:01:29 | #151444 (5)

V zahraničí to mají promyšlenější, taky na to mají víc peněz. Inkluze nemusí znamenat trápení v jedné třídě ,mohlo by stačit potkávání ve stejné škole , mix jen pro některé méně náročné předměty . Slyšela jsem reportáž z Finska , kterou bohužel nemohu předložit.


 #151425 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.04.24 21:03:54 | #151447 (6)

No jasně, klidmně ať se ve škole potkávají, ale pak se učí ve svých třídách.
to koneckonců bylo chvilku i v řešení


 #151444 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 11:03:29 | #151387 (2)

Hlavní problém je v té průměrnosti, na kterou je společnost u nás nastavená.


1  
 #151362 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 17:29:05 | #151424 (3)

Souhlasím.
Obrovská péče je věnována podprůměrným, za nás se říkalo hloupým, ale to se teď říkat nesmí.
Dysmatematik, dysgrafik, dys-cokoliv, nebo taky hyperaktivita, na všechno jsou definice, diagnózy, výjimky a asistenti. Za nás to byli blbci a dacani, ale doba se mění. Nic proti pomoci takovým, ale proč mají otravovat a brzdit ve vzdělání své normální vrstevníky, tomu moc nerozumím. Dřív takové děti šly do blbšulky, nebo do pasťáku, což určitě nebylo to nejlepší řešení, ale současný systém, kdy jeden nezvádnutelný dacan a dva "méně nadaní" naprosto zbrzdí výuku pro jejich 20 normálních spolužáků.
A pak je zde ještě kapitola mimořádně nadaných dětí, ti žádné asistenty nemají a ve škole se dvacet let nudí, porotože jim to myslí lépe, než většině jejich vrstevníkům. O těch se ale nemluví, ani se na ně nepořádají sbírky.


 #151387 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 21:03:11 | #151446 (4)

To bych neřekla. Sám jsi přeci uváděl příklad , jak trpí úroveň ZŠ odchodem dětí z páté třídy na víceletá gymnázia.


 #151424 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 07:52:12 | #151383 (1)

Tohle je skutečně problém, ale nedivím se rodičům , kteří svoje nadané děti podpoří v jejich úmyslu přejít na gympl už v té páté třídě.


 #151360