Každopádně ale mašinfíra přehlédnul /nebo zaspal?/ červenou a frčel vesele dál.
Alespoň to tvrdí drážní vyšetřovatelé, že vlak prosvištěl na červenou.
Neprosvištěl, ale zastavil. Jenže do něho už narazil ten nákladní vlak. Ovšem zastavit vlak se 17 vagony při 60 km/h potřebije nějakou dráhu. Měl na to strojvedoucí dost času a délky tratě mezi návěstidly?
Jo, máme už jenom svět titulků, AI a novinářů odborných na všechno.
Podle toho, jak jsem poslouchal ty lidi od železnice, tak nákladní vlak měl správně postavenou cestu, a Regiojet dostal povolení odjet ze zastávky. Odjel na zelenou, ale vzápětí viděl červenou, tak zastavil. Údajně brzdil už asi ze 60 km/h, které nabral.
Ovšem brždění něco trvá, takže lokomotivou zasáhl do té cesty nákladnímu vlaku. A krátce potom přijel ten nákladní a do všeho naboural. Vypadá to tak, že Regiojet dostal povolení k odjezdu, ale neměl nastavenou vlakovou cestu, protože tam není žádný zabezpečovač, kterým by to šlo udělat.
To je zatím zřejmé z výpovědi těch, kteří na dráze pracují, nikoliv těch od novin.
Včera bylo poměrně obsáhlé ,kvalitní zpravodajství na ČT24
Z Prahy nastavili cestu sice správně , ale strojvedoucí osobáku červenou
zaregistroval pozdě a stačil vjet do cesty náklaďáku. Co mě ale na tom
všem zarazilo nejvíc , je absence zabezpečovacího zařízení , paradoxně
na zrekonstruovaném a s velkou slávou otevíraném železničním prostoru.
Staré bylo zlikvidováno a nové ještě mimo provoz.
Jde o vzdálenost těch návěstidel. Jestliže na prvním při odjezdu měl zelenou a rozjel se, tak údajně když uviděl druhé návěstidlo s červenou, tak začal brzdit. Jenže měl 17 vagonů a tak to chvilku trvá. Cestu měl nastavenou zřejmě špatně, neměl podle mne vůbec dostat povolení k odjezdu na zelenou ze zastávky při takové délce vlaku, dokud neprojede nákladní vlak z protisměru. Jen z toho všeho je zřejmé, že za nehodu nemůže ani jeden strojvedoucí, ale že hlavy by měly padat jinde, nejspíš v té Praze.
To už jsem taky někde četl. Ten nákladní prý křižil cestu po kolejí ,která se běžně využívá v protisměru.
Na mým odkazu je něco jinýho. Tvrdí to drážní inspekce, že RegioJet projel návěstidlo na červenou. Tomu věřím víc než nějakým strejcům od dráhy, čili ajzboňákům.
Leda by tu byla varianta, že si pisálkové to vyjádření drážních vyšetřovatelů vymysleli, což by byl trestný čin jako vyšitej. Tomu moc nevěřím ale.
Však to se nevylučuje, podívej se na ten odkaz s fotkou z kamery dole. Čili: Vlak se rozjel na zelenou, pak na dalším návěstidle strojvedoucí uviděl červenou tak brzdil a zastavil, ale bohužel díky setrvačnosti a délce vlaku až kousek za návěstidlem, ne před ním. Vyjel původně na zelenou a nečekal, že další návěstidlo bude červená. Úplně debilní chyba systému.