Já to samozřejmě vím, jde o jednu z nejstarších tratí u nás, kterou
nám nechal vybudovat moudrý císař pán.
Je geniálně navržena, byla rychle postavena a to historické nádraží je v
Brně skvěle umístěno. Bohužel už dávno kapacitně nevyhovuje, tak
pražáci rozhodli o stavbě nového brněnského nádraží, ale zatím se o
tom asi sto let jen kecá a nic se nestaví. Běžná praxe v panování
centrálního molocha vůči jižní Moravě, jen sliby a kecy. V tomto
případě jsem ale rád. Dá-li pán Bůh, tak to snad ještě několik let
vydrží, já na to nové nádraží kdesi 2 km od centra kašlu, tam ať si
jezdí pražští kreténští úředníci, co o tom rozhodují.
Trať 260 byla vybudována za necelých sedm let, včetně náročného úseku s
deseti tunely, ty vystříleli a vysekali ve skalách italští mistři
stavitelé. Dnešní termíny a hlavně ceny staveb podobného typu made in
zkorumpovaný Metrostav jsou směšné, zejména při porovnání současné
techniky a té z poloviny devatenáctého století. Tedy jestli lze palicu,
majzl, krumpáč a lopatu vůbec nazývat technikou.
V současnosti naprosto nemožné, jen stavební řízení a úřadování
pražských lemplů s razítky kolem takové stavby by trvalo minimálně
dvakrát tak dlouho.
Ta nádražní budova v Brně je samozřejmě muzejní exponát, krásný
exponát, jenže třeba to pražské hlavní nádraží je na tom úplně
stejně. Taktéž nádherná secesní stavba z dob monarchie, přesto pražští
úředníci neuvažují o zrušení tohoto nádraží a přestěhování jinam,
někam daleko od centra Prahy, tak jak to poroučí udělat nám v Brně.
Jedna z největších výhod železnice spočívá právě v tom, že díky
historii svého vzniku, má možnost zavézt cestující přímo do samých
center měst a to nejen Prahy, nebo Brna.
A nač se zmůže vltavokřtěnec? Prý mám být pražské honoraci vděčný,
že mě nezrušila zastávku, nebo rovnou celou trať. Co k tomu říct? Rači
nic. Zase se mi chce zvracet.