Většina lidí k pomáhání druhým v nouzi Ježíše nepotřebuje. Já věřící respektuju, uvítala bych na druhou stranu, kdyby i oni respektovali, že nemají patent na morálku a dobro.
Většina lidí k pomáhání druhým v nouzi Ježíše nepotřebuje. Já věřící respektuju, uvítala bych na druhou stranu, kdyby i oni respektovali, že nemají patent na morálku a dobro.
Urcita bohabojnost u vericich by byla na miste, nemyslim strach, ale skromnost, stridmost, nevychloubacnost atd..na druhe strane je Jezisova historie stara 2000 let, kvuli jeho jmenu sli lide dobrovolne na smrt a pres vsechny utrapy, kteri jeho stoupenci prozili nesla se jeho povest dale, pomahala prezit lidska nestesti, tragedie a uvezneni, proto by si i zaslouzila, aby se o ni i dnesni deti dozvedely, je na rodicich, co jim vstipi, kdo se stane jejich idealem, myslim si, ze neni spatne si uvedomit cim byl, kdo byl a co prinesl na svet.
Hlavně nebýt pokryteckými a nemyslet si,že zpověď všechno vyřeší a mohou hřešit nanovo.
Přesně tohle je jejich politika Sašo. Oni používají svou víru v boha jako kdysi komunisti svou legitimaci. Myslí si, že mohou víc než druzí, že je jejich halasná a okázale najevo dávaná víra ochrání. Že bůh jim odpustí jejich vlastní nedodržování božích přikázání. Že vezme v potaz a jako jakousi kompenzaci jejich "bachařství" v boží prospěch a bude je soudit jinak, schovívavěji.
To jsi se ale setkal s peknymi farizeji, velke mnozstvi vericich nema potrebu o sve vire vykladat, o Bohu se ani nezmini," po ovoci poznas je..", z jejich skutku vidis, jestli ze sve viry vyvodili dusledky a nebo ne. Setkala jsem se s radou vericich, kteri byli skromni, hodni a napomocni lide, nechodili ani do kostela, sami pro sebe se pomodlili , to jim davalo silu a utechu v tezkych chvilich..vira je soukroma zalezistost, jakmile ji nekdo vytrubuje do sveta, je to podezrele,.v tom cloveku je pycha a to samo o sobe se s krestanskou virou neslucuje.
Slovo farizej nepoužívám, nevystihuje tyhle kreteny dostatečně.
Mám ale zcela vyčerpávající označení i popis. Je obsažen v knize
amerického lékaře a autora Xaviéra Crementa, do češtiny přeložené pod
názvem "Dost bylo kokotů": V kapitole "Kokot nebeský", je tenhle typ popsán
dokonale a zcela bezezbytku.
Procetla jsem tvoje prispevky a konstatuji, ze vericimi pohrdas, co te opravnuje se nad ne povysovat? To je to, co jsem mela ny mysli s tvrdym odsuzovanim..muzes uvadet dali autory, se kterymi se shodujes v nazoru, ale nic to nemeni na tom, ze sam sebe povysujes , ackoliv ani ty nemas jistotu, jestli nahodou nemaji ve svem presvedceni pravdu.
Myslím, že nepřesně vyhodnocuješ vnější podněty a možná plus moje alergie vzniklá na delší pozorování (i osobní kontakt) právě s těmito týpky. Moje pozice je naprosto vyrovnaná, bez potřeby se na kohokoliv vyvyšovat. Proč bych to dělal? Tihle tzv. věřící (byly tři) měli neustálou potřebu dávat najevo, jakými jsou věřícími. Neustále mezi sebou soutěžili, kdo dřív (uvěřil), kdo víc (věří), kdo častěji se modlí, myslí na boha...). A na venek zase svorně evangelizovali na koho zrovna narazili. Pokud jsem odmítal s tím, že si hledám cestu sám, byl jsem objektem jejich pohrdání a útoků ("Jsi pyšnýýýý!!!). Jinak lidsky nízcí, profesně neuplatnitelní, snažili se jeden druhého podvádět a dokonce si škodit. Jejich misijní aktivity se rovnaly tvrdé manipulaci, vykonávané s nadřazené pozice. Byli hloupí a velice obtížní. Jinak mě křesťané samozřejmě nevadí. Takže žádné pohrdání křesťany obecně, jen těmito idioty, za křesťany se vydávající.
S takovym typem lidi jsem se nesetkala, nepochopili zrejme o cem krestanstvi je, ze je to o pokore a respektu i k tem, kteri nepasuji do jejich obrazu , jak ma pravy krestan vypadat. Jsou tudiz spis k politovani, mozna ze prave oni jsou ti "blahoslaveni chudi duchem", jejich svet je nerealny..oni jsou ti, kteri potrebuji pomoc..
Tak nazyvat lidi , kteri veri v Boha , byt i se chovali ne zrovna tak, jak by v souladou se svou virou meli, kreteny, je podle me hodne pres caru, je to zesmesnovani, pohrdani a odsuzovani*
Tihle "kokoti" nejsou zesměšňováni za to, že věří v boha (nepodsouvej
nám to), ale za to, že svou vírou se oni sami nadřazují nad druhé a
dávají to citelně najevo. Jak píše Sir, jsou to prostě arogantní lidé,
kteří si takové zařazení zcela zaslouží.To nemá s křesťanstvím (a už
vůbec ne s vírou), nic společného. Ale jinak ano, oni sami to vnímají
přesně jako ty. To znamená, že v okamžiku, kdy konflikt pro jejich
nemožné arogantní a obtížné chování přeroste, začnou naříkat, že
vše vzniklo pro jejich VÍRU V BOHA!. Není to pravda. Ani autor X. Crement
nenapsal svou knihu o kokotech jako o křesťanech či věřících. Napsal ji o
obtížných lidech obecně. Kapitolu "Kokot nebeský" pak věnoval těm
kreténům, kteří si pro své obtěžování druhých, jako nástroj zvolili
náboženství.
Takže mě nezařazuj mezi odpůrce křesťanů či že se nad ně
nadřazuju.
Je to srozumitelnější?
Používat víru jako komunisté legitimaci před 30 lety šlo tak za středověku. Kdy stejnak byli křesťané všichni. Uplynula už staletí od okamžiku, kdy církve privilegia ztratily.
Bohuzel tak si to vyklada hodne katoliku, jdou ke zpovedi a pak hresi dal..presto si myslim, ze zpoved ma urcity smysl, clovek si prizna svou vinu, coz zas tak moc rozsirene neni a paklize se potom snazi chovat se jinak, pak mela zpoved cenu. To je vlastne o pokore. MNoho lidi si neni ochotno priznat sebemensi vinu, svaluji ji ve vetsine pripadu na nekoho jineho a proto se nehnou z mista. V tomto smyslu ma katolicismus velkou zasluhu.
Loretto, člověk musí mj. při zpovědi slíbit, "že už to nikdy neudělá".Jednoduše řečeno. Musí projevit lítost nad svým špatným skutkem --- věř, že kněz, který má "speciální výcvik" pozná, zda mluvíš upřímně nebo ne.
zpoved je hlavně nezasloužené privilegium věřících kdy pokud se při zpovědi někdo přizná k vraždě je zpovědník vynat z oznamovací povinnosti
Zpověď - svátost smíření - má svá pevná pravidla :) Nelze se jen tak knězi vyzpovídat a přijmout odpuštění za nějaké sviňárny. Tzv. ateisté či ignoranti si to myslí.
Zdaleka nejenom tebou jmenovaní(ostatně ateisté ke zpovědi nechodí),ale i mnoho katolíků(a dokonce i samotných kněží).Bůh vyžaduje upřímnost,ale kde brát,když mnoha jednotlivcům chybí i upřímnost vůči sobě samým.
Ateisté ani ignoranti by si to nemysleli, kdyby tomu tak ve skutečnosti
často nebylo.
Aneb není kouře bez ohně.
Skromnost a tak dále, nazvala bych to pokorou, byl velký Ježíšův přínos. Psychologicky šikovně využité k poslušnosti mas, samozřejmě, ale za zneužití této myšlenky Ježíš nemůže. To je to samé jako se zneužitím myšlenky komunismu, Loreto, pokud k tomu pochopení někdy dospěješ .
Nedospeju, podle me je komunisticka myslenka, ci ideologie cira utopie. Slovo pokora jsem se neodvzila vubec napsat. A prpo pokora neni jen skromnost, je to mnohem vic, je to v podstate prijeti(nikoliv rezignace) nepriznive situace a taky schopnost odpusteni, hlavne nevyzivovat v sobe zast, nenavist a nepratelstvi. Jezisovo uceni lze shrnout do jedne vety "miluj sveho blizniho jako sebe sameho a odpoustej svym vinikum". Pokora je dusledkem.
Ježíš bývá považovaný za prvního komunistu, se svým vztahem k bohatství a láskou k chudým lidem. Ony ty dvě ideologie nejsou tak daleko od sebe.
Křesťanství je náboženství, komunismus je ideologie.
Komunisté, podobně jako příznivci jiných totalitních ideologií chtěli
změnit lidstvo. Změnit nastavení, které bylo lidem dáno při stvoření. A
tím pádem vytvořit ráj na zemi, který Kristus věřícím slibuje po
smrti.
Křesťané Bohem daný řád respektují, ráj očekávají až po smrti.
Nečekají, že do ráje je přivede revoluce.
Jen pro zajímavost, mohl bys uvést citaci z Nověho zákona, ve které Ježíš slibuje ráj až po smrti? Případně kde nabádá věřící neusilovat o lepší život na zemi?
Odkazů by se našly spousty, třebas z pašijí kdy Ježíš slíbil lotrovi
na kříži : ještě dnes se mnou budeš v ráji. Protože lotr litoval svých
činů a uvěřil v Ježíše.
Bůh stvořil Adama a to do ráje. Jenže kvůli hříchu prvních lidí byli
Adam s Evou z ráje vyhnáni. Pro život na Zemi jim ale Bůh dal
prostřednictvím Mojžíše manuál. Je to návod jak vycházet s Bohem a taky
se sousedy.
I náboženství může mít dvě tváře.Víru(přesvědčení) a ideologii(pragmatický hodnotový systém.) Pravidla dodávají víře jednotlivé církve.Vždy bychom měli úzkostlivě dbát o oddělení státu a církví.
Takhle to bylo někdy bráno v latinskoamerických zemích nebo v jižní
Evropě.
Bohužel rozdíl mezi původními ideály a následnou praxí v době, kdy to
nebo ono náboženství nebo nějaký ten - ismus (jakýkoliv) měly neomezenou
moc, je z historie dostatečně znám.
Neomezená moc korumpuje. I ve jménu těch nejvznešenějších myšlenek a
ideálů se páchaly zločiny.
Ne, nerespektují.
Po dlouhá léta mám spor s jedním věřícím v rodině. Je to tzv.
věřící "na plný úvazek" (resp. "Nebezký bachař"). To znamená, že se
díky své okázale prezentované víře (neustále plnou hubu pána boha),
cítí být víc než druzí. Cítí právo, usměrňovat, ale i okřikovat a
kárat druhé, když při běžné mluvě (nař. při překvapení) použijí
"pane bože!". Dává najevo pohoršení a cítí potřebu "zastat se" pána
boha, nenechat ho urážet "braním jména jeho nadarmo". Není schopen
pochopit, že nekřesťan není povinen, dodržovat žádná křesťanská
pravidla. Evidentně si tento jedinec prostřednictvím křesťanské víry (de
facto jejím zneužíváním) sjednává společenský respekt, kterého by se
mu jinak nedostalo.
Přesně takové zkušenosti mám i já. Přesto jsem se setkala i s věřícími, kteří jsou moudří a obdivuhodní lidé. A ti první - na to je jediný možný způsob pohledu - takový člověk není žádným věřícím, i když si to o sobě myslí.
docela by mne zajímalo jak si k tomu přišel
věz ,že tu morálka byla dávno před křestantvím
Egyptská kniha mrtvých :
Nedopustil jsem se špatného činu na posvátných místech
Nerouhal jsem se bohu
Nedopustil jsem se násilí na chudém
Nezabil jsem
Neloupil jsem.
Nebyl jsem lakomý
Nelhal jsem
atp.
takto se duše zemřelých ,dle jejich mytologie ,dávno před vznikem křestanství prokazovali u soudu mrtvých
morálku znali lidé už dávno
Tak to ani náhodou! Morálka určitě není produktem náboženství. Morálku si jednotlivé církve pouze přivlastnily, coby své produkty. Morálka je v člověku. Pokud ne, náboženství ji tam nedá.
Základem morálky v křesťanské civilizaci je Desatero. Prvá tři
přikázání se týkají vztahu člověka a Boha, další jsou z tohoto vztahu
odvozena.
Morálka není člověku při zrození dána, co člověk má je svědomí,
svědomí může existovat bez morálky.
Vědci z Harvardu si kladou otázku,zda vznik náboženství je :1.vyvinutou adaptací,nebo 2.vedlejším produktem?
Vědci svou pozornost zaměřili zejména na souvislost mezi náboženstvím
a morálkou.Nejnovější empirické práce v oblasti psychologie morálky více
podporují koncepci vzniku náboženství jako vedlejšího produktu již
dříve a tedy od víry nezávisle vyvinutých kognitivních funkcí.
Rozsáhlé výzkumy, do nichž se zapojily tisíce lidí z různých
kultur,různého věku,vzdělání,politického
přesvědčení,náboženského vyznání,nebo ateistů prokázaly,že
základní vzory morálního hodnocení mají věřící i nevěřící v
podstatě stejné.Lidé jsou sociálními tvory a mechanismy,které jim
umožňují spolužití ve větších skupinách, se vyvinuly před vznikem
náboženství a jsou od něho nezávislé.Úroveň morálky umožňuje soubor
duševních (mentálních) mechanismů, které nejsou pro náboženskou víru
specifické.
plně s tebou souhlasím, ba přímo naopak je to s tou tzv. morálkou prý, dělali výzkum na školách, pokládali dětem různého věku všelijaké otázky a dávali úkoly, a výsledky všechny dost šokovaly, zatímco děti ateistů byly ochotny poradit či pomoct jinému člověku v něco přes 80%, u těch ze všelijakých kostelů, mešit, chrámů...atd to bylo jen okolo 25, bylo prý docela určující co měl dotyčný na sobě, jeho vyznání, barva kůže atp.
Proč tolik žebráků vysedává kolem kostelů ? Proč nevysedávají třebas před divadlem ?
...tak oni vlastně před divadlem vysedávají.
Ona víra, jak skutečná tak předstíraná, je tím největším divadlem.
Jo hraní si na milosrdnost něco stojí. No a ti žebráci jim k tomu velice
ochotně poskytnou stafáž.
Žebráci mají empirickou zkušenost. Kde něco kápne a kde ne. Jinak možná nad tím nepřemýšlí.
A co z toho, co jsem tady uvedl, je odsudek? Popisuji jen svúj pohled na tu
problematiku a používám zdravý rozum spolu s kritickým myšlením.
Vy křesťané používáte často nálepky, které nemají opodstatnění.
Svým názorovým odpůrcům například často podsouváte pýchu a
odsuzování, přičemž jde o pouhé nepřijetí předkládaného,
zdůvodněné srozumitelnými fakty.
Kdo tvrdi, ze ja jsem verici krestan? Nelibi se mi odsuzovani, to, ze nekdo veri podle tebe v pohadky, jeste neznamena, ze je spatny krestan, ma alespon jasno v tom, jak by se mel chovat, ma presny navod, jak ma praktikovat svou viru, to ze to dela treba jinak, nic neznamena. Hazis vsechny krestany , dobre i spatne , do jednoho pytle.
Loret,za to nejspíš může tvoje úvodní poznámka,kde káráš všechny tuzemské neznabohy.
CR ma podle statistiky 54-61% vylozene neznabohu, v druhe pulce jsou agnostici a versici.Je na sestem miste.
Jde, ve statistice se rozlisuje mezi "bezbozniky"(gottlose nebo atheisty), agnostiky a vericimi
Kdo chodil na kázání Sv.Karáska,pak ví,že :
Neznaboh je ten, kdo boha nezná.Taky ten, kdo o něm ani nechce vědět a tím
méně mluvit, nebo taky člověk, kterému se oškliví patos všech,co se
bohem zaklínají, a sám se proto před světem označuje za neznaboha, aby
unikl ze spárů ideologům. Neznabohem je vskutku i každý křest’an,
protože kdo může říci, že zná boha, že se s ním zná, že je na jeho
straně, nebo v jeho straně?
Sv.Karaska neznam..na mysli jsem mela a bylo by to i spravne slovo "pohan"
To by bylo možná o něco přesnější- buď jde o ateistu,nebo člověka
vyznávající dokonce více Bohů! Ale statistika o
jejich počtu chybí.Takže vše zůstává na dojmech.
S.Karásek byl evangelický farář a mě blízký člověk.
https://www.ceskatelevize.cz/lide/svatopluk-karasek/
Cinorody clovek, nikdy jsem o nem neslysela, na kazani nechodim. Copak na zahradnicke skole se dela maturita a kdyz, nema preci stejnou uroven..a pak, co se potom da studovat? Zahradnicky inzenyr?
A já se domnívala,že jméno S.Karáska budeš určitě znát,protože
téma lidí pronásledovaných komunisty,často zmiňuješ.No,nevadí.Mě
spíš překvapuje tvé ironizování o jakési zahradnické úrovni.
Tak jenom k tomu jeho vzdělání-po maturitě,vojně i práci v
dolech,vystudoval Komenského evangelickou bohosloveckou fakultu a až do
odebrání st.souhlasu sloužil jako farář.
Napsala jsem, ze jsem o nem nikdy neslysela, mozna je zde znamy, ale ke me se to nedoneslo. Taky jsem jeho profesionalitu nezpochybnela..nepochybuji, ze byl neobycejne cinorody a vseobecne nadany clovek. Jen me udivuje a to ne uneho, nybrz celkove, ze zahradnicka skola s maturitou odpovida maturite na gymplu a opravnuje ke studiu na vysoke skole..neni to totiz jinde zvykem, ale to uz je otazka od thematu.