Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5416369x
Příspěvků:
149002

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #78309

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 15:53:20 | #78309
Reakce na příspěvek #78305

Můžeme za to všichni, protože jsme prostě takoví.
Stavět se nedá téměř nic, protože úplně všechno vždy někomu vadí a navíc máme takové zákony, že každá žížala, nebo zajíc dokáže zastavit stavbu čehokoliv na desítky let. Zvířátka za to pochopitelně nemůžou, ale máme zde stovky dementů, kteří si na vyrábění potíží založili úžasný byznys. Přitom řešení je tak prosté. U soudů vždy platilo, že veškeré náklady platí ten, co soud prohraje. Kdyby se toto pravidlo zavedlo i pro profesionální soudiče okolo staveb, rázem by jich ubylo.
Ale jinak, co se týče cyklostezek a větrníků, pak zde si dovolím nesouhlasit.
Cyklostezky by sice "stáhly" pár cvoků ochotných mrznout a zmokat na bicyklu, ovšem nevěřím, že by se to nějak výrazně projevilo na dopravní zátěži vellých měst. Jinými slovy, astronomické náklady by neodpovídaly dosaženému efektu. Vždy, když jedu po Brně v poloprázdné šalině, doslova zírám na tisíce auto poskakujích na jedničku v kolonách a nechápu, proč alespoň půlka těch lidí nejde se mnou v té šalině. Už vidím ty davy nadšených cyklistů, kteří nejsou ochotni jet veřejnou dopravou, ale pohodlí svého klimatizovaného a vytápěného SUV vymění za bicykl. Zrovna já si kolo na stará kolena určitě pořizovat nebudu a předražený krám na baterky už vůbec ne.
Pokud jde o větrníky, nic proti, jen stále podle mě nemají valný význam, prorotož když nefouká, tak je musí něco nahradit. Je to úplně stejné, jako u těch cyklostezek, vedle kterých stejně bude silnice pro auta a ještě k tomu pojeda ta šalina. Vedle větráku tak stále hoří kotel na uhlí, či jaderný reaktor, protože větrník není spolehlivý zdroj. Zde je obrovský dluh v podbě akumulace alektřiny, zatím jeefektivnější jsou přečerpávací elektrárny, jenže ty se také nestaví. Tudíž větrníky jo, ale čistě na své triko, žádné dotace.
Fiala zdědil otřesně zaostalou energetiku a to jak po Babišovi, tak po všech jeho předchůdcích.


1  
 #78305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 17:50:20 | #78325 (1)

Pokud se týče dojíždění do práce na kole, je to u nás ojedinělý jev. Ne kvůli pohodlí automobilu, ale protože není síť cyklostezek a kolaři tak jezdí na silnici mezi auty, což je v dnešním provozu vyložený hazard.
Cyklostezek se postavilo hodně, ale pro rekreační účely. Třebas cyklostezka kolem Bečvy. S tím, že by se na kolech mohlo masově jezdit do práce, s tím se asi nepočítalo. V 60.letech se alespoň na Hané jezdilo na kolech do práce hodně. A v Pardubicích přímo masově. Tam taky byly cyklostezky třebas do Semtína.
Pokud se týče větrníků, je to spíš záležitost emocí. V Rakousku kolem Vídně je jich spousta. Na Slovensku, v Maďarsku dál od hranice s Rakouskem skoro žádné.
Naši národní socialisté se budou pohoršovat nad tím, že se rajčata vozí kamiony ze Španělska, ale transporty zemního plynu až kdesi od hranic Asie jim vůbec nevadí. A přitom tady se nabízí hodně energie ze slunce, větru či biomasy.


 #78309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 18:05:46 | #78327 (2)

Ano, souhlasím jsou v tom i emoce.
Mě to určtě dokáže zvednout ze židle, kolik nás pumpičkáři stojí peněz. Já bydlím na dědině a klidně bych mohl jezdit do práce na kole, stejně jako tisíce ostatních z okolí. Nejezdíme a určitě ne kvůli cyklostezkám za miliardy, při zdejším provozu nejsou potřeba, ale protože prostě drtivá většina lidí na bicyklu moknout, nebo se potit nebude.
V Rakousku mají tisíce větrníků, to je pravda. Můžou si to dovolit, protože mimo nich mají také kolem stovky přečerpávacích akumulačních elektráren a hlavně, za humny stojí Temelín a Dukovany, proti kterým sice občas demonstrují, ale nebýt jich, tak za bezvětří doma sedí potmě. ČR, stejně tak Slovensko ani Maďarsko nemáme dostatek akumulačních nádrží, protože jsme na investování do smysluplných věcí celá léta kašlali a peníze rozházeli za kraviny, například cyklostezky pro rekreační účely, či stojánky se sáčky na psí exrementy.


 #78325 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 20:50:02 | #78357 (3)

V takovém Holandsku jezdí do práce na kolech davy lidí. A když tam začne pršet, tak doopravdy leje. Mají na sobě takové kombinézy, že jedou v suchu. I s dítětem které za sebou táhnou na vozíku.
Kdyby alespoň na Hané, kde žije a pracuje značná koncentrace obyvatel na trase Olomouc-Prostějov-Přerov-Zlín, byly zbudovány cyklostezky poblíž páteřních komunikací, začaly by do práce jezdit možná desetitisíce lidí.


1  
 #78327 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:23:39 | #78401 (4)

To je obdobný argument jako s tím implantováním švýcarské přímé demokracie,nebo třeba neutrality.
ČR není zemí rovinatou,s letitou a masově rozšířenou cyklistickou tradicí.


 #78357 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:58:40 | #78404 (5)

Okamura chce švýcarský typ demokracie řízený diktátorem.


1  

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 10:26:11 | #78407 (5)

Cyklistická tradice tady kdysi, ještě v 60.letech byla. Jenže tehdy byl malý automobilový provoz, a když někdo vyhýbal měl od cyklisty značný odstup. Protože v protisměru nikdo nejel.
Dnes jsou elektrokola a to co chybí jsou stezky, které by kolaře oddělily od automobilů.
Nedávno jsem četl studii, že jedno auto musí mít nejméně tři stání. Kola jsou na parkování mnohem úspornější.


 #78401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 11:41:57 | #78414 (6)

Tahle tradice fungovala na vesnicích,ale ne ve městech.Snad kromě Pardubic a Hradce.
Pokud máme na kola přesednout kvůli energetické krizi,je elektrokolo i elektroauto velká nedomyšlenost.


 #78407 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 12:46:08 | #78420 (5)

Navíc to švýcarské není přímá, ale polopřímá demorkacie a naše země hlavně nemá na to, aby to mohla realizovat. v podstatě žádná země na to nemá finance, proto to nikde jinde nemají. (Polo)přímá demokracieje hrozně drhá. já myslím, že si to uvědomuje i švýcarsko se svýma penězma zadarmo z bankovnictví.
a současně ten systém přináší docela velká rizika i pro samotnou demokracii.


 #78401