Jak to ti komunisti dělali, že se jim podařilo vytvořit tolik nádherných pohádek pro děti. Rádi se na ně dívají i dospělí. Kdyby je česká televize neměla ve svých archivech, tak nemají o svátcích co vysílat.
Jak to ti komunisti dělali, že se jim podařilo vytvořit tolik nádherných pohádek pro děti. Rádi se na ně dívají i dospělí. Kdyby je česká televize neměla ve svých archivech, tak nemají o svátcích co vysílat.
Dělali to jednoduše, musel by ses znát s některým režisérem nebo hercem z té doby, řekli by ti to.
Umělci museli chodit na přezkoušení a přehrávky a podle toho dostali povolení, v čem a ve kterém dívadle či filmu můžou hrát. No a na to byly kategorie, kdo nesměl hrát na divadle, mohl hrát v pohádkách, proto tam byli i velcí herci jako Hrušínský, Pešek atd.
V Brně jsme si například užili Miroslava Horníčka, když měl zakázanou Prahu (hovory H) a v Brně hrát mohl, Lasica a Satinský nesměli vystupovat zase v Bratislavě, ale u nás v městském divadle ano, na druhé straně brněnský swingový orchestr Gustava Broma mohl hrát jen v Ostravě nebo té Bratislavě, doma v Brně hrát ani natáčet nesměl.
Jo byla to taková svobodná doba pod péčí a kontrolou politbyra ÚV KSČ.
Například skvělou Popelku a Libuškou Šafránkovou napsal v té době zakázaný František Pavlíček a nesměl být pod ní podepsán.
Blbové se předváděli na komunistických tribunách a jiní blbové jim tleskali.
Tobě je taky každý argument dobrý a ani ti nedojde že právě jenom ty pohádky mohli dělat i nekomunisté,resp. umělci,kteří jiná témata dělat nesměli.
Dodnes jsem nevěděl, že ty hezké pohádky napsali soudruzi Husák, Štrougal, Jakeš, Indra, Kapek, Korčák, Hamouz, Havlín, Fojtík a další pohádkáři.
Ti psali úplně jiné pohádky
O Letadélku Su 26
Jak Koruna šla navštívit babičku do lesa a vrátila se 50x menší
O rusácích a jejich tancích
Létající Stalin
O království, kde se krásně zpívalo, ale jen to povolené
Ty kecko,v tom případě jistě vyjmenuješ komunistické tvůrce oněch kvalitních pohádek..
Za německé okupace vznikla spousta dobrých komedií s Vlastou Burianem, Oldřichem Novým, Natašou Gollovou a dalšími, které se dodnes reprízují. Vděčíme snad za ně fašistúm a Hitlerovi a Goebbelsovi?
Bohužel ano, vděčíme hlavně dr. Goebbelsovi. Byla to taktika nacistů, která měla vytvořit zdání, že pod protektorátem Říše se zemi daří mnohem líp, než předtím. Ze stejného důvodu mohli například Židé v koncentráku v Terezíně hrát divadlo a vydávat si časopis.
Tohle je ale teorie hodně přitažená za vlasy.Pokud za toto někomu vděčíme,pak to byli lidé jako Miloš Havel,kteří byli šikovnými diplomaty a šli přitom až na ostří nože.Miloš H. své styky s nacisty dokázal využít ve prospěch mnoha lidí. Díky jeho intervencím se řada českých umělců vyhnula nuceným pracím v Německu a mnozí obyvatelé protektorátu mu mohou vděčit za své propuštění. Obhajoval produkci českých vlastenecky laděných filmů, jako byla např. Babička.
V každé době se našli zrádci. Přečti si trošku podrobněji historii Havlovy rodiny.
Určitě za to vděčíme Miloši Havlovi a jeho obratnému vyjednávání s kým se dalo, ale hodně našich lidí, i herců mu házelo klacky pod nohy. Ustál to až do příchodu komunistů.
Velkou roli v tom také hrál taky několikanásobný zrádce Emanuel Moravec, který se za Heydricha stal protektorátním ministrem kultury, přestože byl předtím plukovníkem čsl. armády a legionářem, a ještě předtím nižším důstojníkem rakousko-uherské armády. Moravec to ale byl, který se za Havla u nacistů přimlouval (četl jsem, důkaz ale po ruce nemám).
Já bych řekl, že hlavním důvodem byly na tehdejší dobu nezvykle dobře napsané nepolitické příběhy a mistrovství herců, režisérů a všech profíků na Barrandově. Ti prostě svým uměním a schopnostmi oslnili Geblse. I on potřeboval do kin filmy, kde se lidé pobavili...
To, že se necpala tehdy do českých filmů téměř vůbec propaganda, Německo a antisemitismus, byla vcelku frajeřina. To se změnilo až po roce 1948.
Česká "tradiční levice" má svůj původ v poválečné době. Více je
ovlivněna Hitlerem než Stalinem.
Fučík byl součástí evropské levice, která byla internacionálně
orientovaná.