Rozcestník >> Společnost a komunity >> Amerika, američané, americké zvyky

Informace

Název: Amerika, američané, americké zvyky
Kategorie: Společnost a komunity
Založil: -
Správci: freekarol
Založeno: 21.11.2020 19:40
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5854141x
Příspěvků:
153635

Předmět diskuze: Amerika, američané, americké zvyky - *VULGÁRNÍ NADÁVKY & VULGÁRNÍ URÁŽKY směřující na zdejší diskutéry, nejsou povolené. *KDO MÁ BAN: https://bit.ly/3LQP8jE *SEZNAM VULGÁRNÍCH NADÁVEK: https://bit.ly/3Y90jei *FAQ: https://bit.ly/3v30yh1
Tato diskuze může obsahovat odkazy nebo příspěvky, které mohou obsahovat vulgarismy.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #126930

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE:
29.09.23 20:18:22 | #126930
Reakce na příspěvek #126928

vzdit jo,ja to nerozporuju...to byl opravdovej kapitalizmus.­..poptavka a nabidka tvorila ceny a mzdy


 #126928 

| Předmět: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 20:20:35 | #126931 (1)

a ze dnešní mlady komunisté v tom vidí otrokářství bych chápal...pokud by o sobe netvrdili ze jsou pravičáci *9367*


 #126930 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 21:22:59 | #126938 (2)

Zdá se, že nejsi schopen rozlišovat ekonomické režimy .-))))
Otrokkářství ale opravdu nebyl kapitalismus .-))))


 #126931 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 21:34:38 | #126949 (3)

to nebyl...byl to socializmus ve kterym otroci pracovali dle svych moznosti a dostavali vse dle jejich potreb *6478*


 #126938 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 21:35:53 | #126951 (4)

To nebyl socialismus. Nehcceš m i tvrdit, že už nevíc ani co byl reálsocialismus?
otroci měli podle tebe potřeby jen se nažrat a vyspat? .-))))))))))))))


 #126949 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 21:40:38 | #126954 (4)

Tady máš, v češtině, klidně si přepni do angličtin, obecnou parametrizaci pravicovho světonázoru

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pravice

a zkus mi na to napasovat to, co jsi psal o galejích u Forda :-))))))


 #126949 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 21:46:57 | #126958 (3)

Pokud se na ty otroky dívás pouze z ekonomického hlediska jako na výrobní prostředek, tak jo. Mzdy byly toliko nahrazeny kapitálovou investicí. Tak jako dnes pri automatizaci (robotizaci) vyrobniho procesu.


 #126938 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 21:48:20 | #126960 (4)

Kapitalismus je ekonomický systém.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kapitalismus

Pokud si někdo může dovolit nechat, když to přeženu, umírat zaměstnance u pásu, NEJEDNÁ SE O TRŽNÍ PROSTŘEDÍ, protože zaměstnavatele nic nelimituje.


 #126958 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 21:52:08 | #126961 (4)

Pro roboty volné trží prostředí zajišťovat nemusíš.
ale už dnes víme, že by to nebylo volné tržní prostředí ani kdyby zaměstnavatel ignoroval ostatní lidi.
vlastně zaměstnavatel by si jel svoji výrobu. nikdo by ale neměl na nákup toho produktu. takže by buď lidi vymřeli a nebo vzali "kapitalistu" útokem
on by to ale asi nebyl kapitalista, protože s neprodejným produktem by neměl co, a dokonce ani proč, kapitalizovat.

já se snažím říct jen to, že byť se to jeví jako nejjednodušší a jasné, jak sám TX poznamenal, není kapitalismus uvedeným způsobem definován :-)))))
vlastnictví výrobních předmětů a prostředků je privilegiem, které vyvolává i povinnosti. a nikoli naprostou svévoli, totalitu, diktaturu.


 #126958 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 22:26:32 | #126968 (5)

K tomu mam dve namitky:

1. Otrokáři zpravidla nenechávali své otroky umírat z přepracování, protože byli cenným investičním majetkem a museli by je potom za velké peníze nahradit. Precti si Chaloupku strycka Toma.

2. Produkty otrokarskych států, jako bavlna, tabák, atd., proudily převážně do severních států a do zahraničí a nebyly spotřebovávány v domacim trhu, takze tvoje upozorneni na to, že tento ekonomický systém (s absenci mzdovych pracovniku) nebyl schopen vytvaret a udržovat poptávku po techto produktech, tedy není tak výrazné.


 #126961 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 22:41:32 | #126973 (6)

ad 1, Ford podle příběhu TZ měl "nekonečný zdroj otroků". Takže uvedeným se nemusel zabývat a přesto k zaměstnacům mohl přistupovat jako k otrokům
ad 2, tomu moc nerozumím. já jsem napsal pouze to, že pokud Ford jednal se zaměstnanci dle sdělení TX, tten jeho systéím nebyl kapitalismus, ale spíš otrokářství. principem, nebo spíš podstatou mého sdělení je to, že NE VŠECHNO, kde někdo vydělává a kapitalizuje zisk se dá nazývat kapitalismem. příklad : i komunisté kapitalizovali zisk. jen centrálně a socialisticky (kapitalismus je ekonomický systém, socialismus ideologie, tudíž se to nevylučuje, viz zmínka o Bismarckovi) - každej diktátor kapitalizuje zisk - po sebe - je to snad proto kapiotalismus? Kapitalismus prostě musí splnit trochu víc "podmínek", aby bylo možné ho nazvat kapitalismem, vydělávat prachy prachy prachy - jen to kapitalismus rozhodně neurčuje. viz poslané heslo Kapitalismus.


 #126968 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 23:13:14 | #126978 (7)

Jeho motivy ale nebyly filantropické. Udělal to proto, aby si jeho zaměstnanci mohli dovolit kupovat jeho auta. Jeho vlastní slova. Ja v tom nevidim žádný konflikt vyžadující redefinici termínů, jelikož se opet jedna o sebezájem. O virtue of selfishness.


 #126973 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:17:12 | #126979 (8)

Aby si mohli koupit jeho auta je nechával omdlívat u pásu a den co den jim zrychloval pás? .-)))))))))))))­)))))))

Velmi zajímavé :-))))))))

Proč, když ho ti zaměstnanci na průměrném ročním platu stáli tolikrát víc než je jeho auta, se na to prostě nevysral .-)))))))))))))­))))))))))

Zjevně bude v tom příběhu něco zásadně jinak, asi si o tom něco načtu .-)))))))))))))


 #126978 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:29:21 | #126984 (9)

Protože to byl dokonalý kapitalista. *18358*


 #126979 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:30:43 | #126985 (10)

Noooo ... jedině tak .-))))


 #126984 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:19:31 | #126980 (8)

Tak první poznatek : byl to filantrop, který se rozhodl vyrobit auto pro každého a to s emu povedlo právě tou lácí za jeho auta


 #126978 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:20:29 | #126981 (9)

"Aby bylo možné uspokojit poptávku po levných autech, musel otevřít novou továrnu Highland Park, kde byla zavedena jako jedna z prvních technologie pásové výroby, kterou navrhli sami zaměstnanci Ford Motor Company, kteří se nechali inspirovat pásovým zařízením na jatkách. V roce 1913 byla instalace pohyblivého pásu dokončena a další rok bylo prodáno až 250 tisíc kusů aut. Ford pak nařídil zvýšit všem dělníkům denní mzdu o víc než dvojnásobek na 5 dolarů. Tímto krokem si chtěl také zajistit, aby podnik měl stálé zaměstnance namísto nádeníků."

Přesně o tomhle jsem psal .-)))))))))))))­))))))))))))))))))))))))­))


 #126980 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:21:32 | #126982 (10)

"Kromě toho zavedl ještě svůj sociální program pro stálé zaměstnance, do kterého patřila podniková zdravotní péče, sportovní a kulturní vyžití, popřípadě speciální prémie. Tyto benefity ovšem mohli mít pouze zaměstnanci žijící počestným způsobem, takže v podniku bylo zavedeno ještě sociologické oddělení, které mělo dohlížet, jestli dělníci nejsou závislí na alkoholu či na hazardu.

V dalších letech docházelo díky zdokonalování technologií pásové výroby k ještě většímu zlevňování modelu T. Tím automobilka Ford Motor Company ovládla až 50 % amerického trhu a v roce 1927 byl vyroben 15 000 000. model T. Tento rekord si podržel ještě na dalších 45 let. Během třicátých let postupně odkoupil akcie své společnosti od všech akcionářů a stal se jediným vlastníkem. Po ukončení výroby modelu T byla továrna na půl roku uzavřena, než vývojáři vedení jeho synem Edselem dokončili design dalšího úspěšného modelu A."

Začínám mít pocit, že Ford byl levičák jako poleno *27179* *27179*


 #126981 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:23:37 | #126983 (11)

"Jeho úspěch znamenal nejen revoluci v průmyslu, ale i velký vliv na moderní kulturu. Mnozí teoretici nazývají toto období ekonomické a sociální historie jako „Fordismus“. Jako první na světě také zavedl pásovou výrobu automobilů. Henry Ford přišel s novým pohledem na marketing a management. Během velmi krátké doby si dokázal naklonit trh s automobily na svou stranu a vydělal několik miliónů dolarů. Uvědomoval si sílu reklamy a propagace. Každého svého pracovníka dokázal nadchnout pro svou vizi, a tak se pracovníci stávali těmi, kteří „motorizovali Ameriku“."

Asi si je nakláněl tím, že je nechal omdlévat u pásu, pak je vyhodil za hradbu a na vrátkách pustil k pásu další várku omdlévačů .-)))

Tak nevím, kluci, jestli třeba není ve vaší verzi něco trochu špatně?
Odkud jste čerpali?


 #126982 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:33:23 | #126986 (12)

Zdá se, že TX "maloval Forda na zeď" .....

Po zjištění asi pravdivější historie Forda akceptuju, že to byl dobrý kapitalista.


 #126983 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:40:48 | #126987 (13)

bohuzel asi nejsi schopen pochopit zaklady kapitalizmu ! Vazne myslis ze Henry delal pro sve zamestnance cokoli kuli tomu ze je mel rad?!!! *27179* Socialny system zacnul zavadet az kdyz koncila krize a hrozilo ze bude mit nedostatek zamestnancu. *727* Cukr a bic...na lidi nic jine neplati ! Das pouze tolik kolik musis nebo chces...lidi(za­mestnanci) te nemaj co mit radi...ale maj te mit v ucte!


 #126986 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:44:37 | #126990 (14)

To je v pohodě, Galve :-)))))))))))

Jdu omdlít pod reostat .-)))))))))))))))))


 #126987 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:45:15 | #126991 (14)

Ty zjevně nepodnikáš, Galve :-))))))))))))))


 #126987 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:49:25 | #126992 (15)

ty vole *27179* *6478* ted jsi zabil zabaku *6478*


 #126991 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:50:16 | #126993 (16)

No jestli podnikáš tak, jak to tady popisuješ, že s emusí podnikat - tak nepodnikáš *34258* *34258* *47* *47* *4585* *4585*


 #126992 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:52:04 | #126994 (17)

rek jsi dost *27179* nemam co bych dodal *6478*


 #126993 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:52:44 | #126995 (17)

ale jsem rad ze jsi mne poucil podnikateli *27179*


 #126993 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.23 11:16:35 | #127036 (18)

Nemáš zač.

Důlkežité je, že jsme si ujasnili, jak to bylo s tím Fordem, o to primárně šlo.
Tak, jak jsi to podal ty, to nejspíš nebylo

Tak, jak to uvádějí i anglické zdroje pak to je přesně o tom, o čem jsme psal celou dobu já.

Pozitivní na tom je, že jsme se tedy oba shodli na tom, že Ford byl velice solidní pravicový kapitalista. A to, že ty jsi vycházel z chybných premis, neznalostí a nějakých nesprávných vlastních úsudků je podružné, s tím si nějak poradiš :-))))


 #126995 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.23 11:18:20 | #127037 (14)

Ano. Jak dokazuje nejen ten český, ale i ten anglický text, Ford dělal pro své zaměstnance opravdu hodně možná ne proto, že je měl rád, ale proto, že to patří ke kapitalismu a zvyšování produktivity zaměstnanců atd atp, máš to v tom textu :-))))


 #126987 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.23 11:20:25 | #127038 (15)

PS : nechával je omdlívat, aby měl každé ráno u pásu 300 čerstvých neumětelů, a ráno co ráno jim otačel reostatem, po tch letech už přetočeným 300x, takže pás v té jeho rychlosti už nikdo ani neviděl .-)))))))))))))­)))))))))))))))))))

Galve Galve :-)))
Fandím u vás republikánům, ale Trumpa nám nepřeju .-)))) ano, není to překlep, nám, protože americký prezident má vliv na celý svět ....


 #127037 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:43:00 | #126988 (12)

Hmmmm .....


Labor philosophy
Five-dollar wage

Time magazine, January 14, 1935
Ford was a pioneer of "welfare capitalism", designed to improve the lot of his workers and especially to reduce the heavy turnover that had many departments hiring 300 men per year to fill 100 slots. Efficiency meant hiring and keeping the best workers.[27]

Ford astonished the world in 1914 by offering a $5 per day wage ($150 today), which more than doubled the rate of most of his workers.[28] A Cleveland, Ohio, newspaper editorialized that the announcement "shot like a blinding rocket through the dark clouds of the present industrial depression".[29] The move proved extremely profitable; instead of constant employee turnover, the best mechanics in Detroit flocked to Ford, bringing their human capital and expertise, raising productivity, and lowering training costs.[30][31] Ford announced his $5-per-day program on January 5, 1914, raising the minimum daily pay from $2.34 to $5 for qualifying male workers.[32][33]

Detroit was already a high-wage city, but competitors were forced to raise wages or lose their best workers.[34] Ford's policy proved that paying employees more would enable them to afford the cars they were producing and thus boost the local economy. He viewed the increased wages as profit-sharing linked with rewarding those who were most productive and of good character.[35] It may have been Couzens who convinced Ford to adopt the $5-day wage.[36]

Real profit-sharing was offered to employees who had worked at the company for six months or more, and, importantly, conducted their lives in a manner of which Ford's "Social Department" approved. They frowned on heavy drinking, gambling, and on what are now called deadbeat dads. The Social Department used 50 investigators and support staff to maintain employee standards; a large percentage of workers were able to qualify for this "profit-sharing".[37]

Ford's incursion into his employees' private lives was highly controversial, and he soon backed off from the most intrusive aspects. By the time he wrote his 1922 memoir, he had spoken of the Social Department and the private conditions for profit-sharing in the past tense. He admitted that "paternalism has no place in the industry. Welfare work that consists in prying into employees' private concerns is out of date. Men need counsel and men need help, often special help; and all this ought to be rendered for decency's sake. But the broad workable plan of investment and participation will do more to solidify the industry and strengthen the organization than will any social work on the outside. Without changing the principle we have changed the method of payment."[38]

Five-day workweek
In addition to raising his workers' wages, Ford also introduced a new, reduced workweek in 1926. The decision was made in 1922, when Ford and Crowther described it as six 8-hour days, giving a 48-hour week,[39] but in 1926 it was announced as five 8-hour days, giving a 40-hour week.[40] The program apparently started with Saturday being designated a workday, before becoming a day off sometime later. On May 1, 1926, the Ford Motor Company's factory workers switched to a five-day, 40-hour workweek, with the company's office workers making the transition the following August.[41]

Ford had decided to boost productivity, as workers were expected to put more effort into their work in exchange for more leisure time. Ford also believed decent leisure time was good for business, giving workers additional time to purchase and consume more goods. However, charitable concerns also played a role. Ford explained, "It is high time to rid ourselves of the notion that leisure for workmen is either 'lost time' or a class privilege."[41]

Labor unions
Ford was adamantly against labor unions. He explained his views on unions in Chapter 18 of My Life and Work.[42] He thought they were too heavily influenced by leaders who would end up doing more harm than good for workers despite their ostensible good motives. Most wanted to restrict productivity as a means to foster employment, but Ford saw this as self-defeating because, in his view, productivity was necessary for economic prosperity to exist.[citation needed]

He believed that productivity gains that obviated certain jobs would nevertheless stimulate the broader economy and grow new jobs elsewhere, whether within the same corporation or in others. Ford also believed that union leaders had a perverse incentive to foment perpetual socio-economic crises to maintain their power. Meanwhile, he believed that smart managers had an incentive to do right by their workers, because doing so would maximize their profits. However, Ford did acknowledge that many managers were basically too bad at managing to understand this fact. But Ford believed that eventually, if good managers such as he could fend off the attacks of misguided people from both left and right (i.e., both socialists and bad-manager reactionaries), the good managers would create a socio-economic system wherein neither bad management nor bad unions could find enough support to continue existing.[citation needed]

To forestall union activity, Ford promoted Harry Bennett, a former Navy boxer, to head the Service Department. Bennett employed various intimidation tactics to quash union organizing.[43] On March 7, 1932, during the Great Depression, unemployed Detroit auto workers staged the Ford Hunger March to the Ford River Rouge Complex to present 14 demands to Henry Ford. The Dearborn police department and Ford security guards opened fire on workers leading to over sixty injuries and five deaths. On May 26, 1937, Bennett's security men beat members of the United Automobile Workers (UAW), including Walter Reuther, with clubs.[44] While Bennett's men were beating the UAW representatives, the supervising police chief on the scene was Carl Brooks, an alumnus of Bennett's Service Department, and [Brooks] "did not give orders to intervene".[44]: 311 T­he following day photographs of the injured UAW members appeared in newspapers, later becoming known as The Battle of the Overpass.[citation needed]

In the late 1930s and early 1940s, Edsel—who was president of the company—thought Ford had to come to a collective bargaining agreement with the unions because the violence, work disruptions, and bitter stalemates could not go on forever. But Ford, who still had the final veto in the company on a de facto basis even if not an official one, refused to cooperate. For several years, he kept Bennett in charge of talking to the unions trying to organize the Ford Motor Company. Sorensen's memoir[45] makes clear that Ford's purpose in putting Bennett in charge was to make sure no agreements were ever reached.[citation needed]

The Ford Motor Company was the last Detroit automaker to recognize the UAW, despite pressure from the rest of the U.S. automotive industry and even the U.S. government. A sit-down strike by the UAW union in April 1941 closed the River Rouge Plant. Sorensen recounted[46] that a distraught Henry Ford was very close to following through with a threat to break up the company rather than cooperate. Still, his wife Clara told him she would leave him if he destroyed the family business. In her view, it would not be worth the chaos it would create. Ford complied with his wife's ultimatum and even agreed with her in retrospect. Overnight, the Ford Motor Company went from the most stubborn holdout among automakers to the one with the most favorable UAW contract terms. The contract was signed in June 1941.[46] About a year later, Ford told Walter Reuther, "It was one of the most sensible things Harry Bennett ever did when he got the UAW into this plant." Reuther inquired, "What do you mean?" Ford replied, "Well, you've been fighting General Motors and the Wall Street crowd. Now you're in here and we've given you a union shop and more than you got out of them. That puts you on our side, doesn't it? We can fight General Motors and Wall Street together, eh?"[47]


 #126983 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.09.23 23:43:34 | #126989 (13)

čistokrevnej otrokář :-)))))
no nic, valím chrápat :-)))


 #126988 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 22:29:01 | #126969 (5)

"vlastnictví výrobních předmětů a prostředků je privilegiem, které vyvolává i povinnosti. a nikoli naprostou svévoli, totalitu, diktaturu."

Opravdu se považuješ za konzervativce? *9388*


 #126961 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 22:36:52 | #126972 (6)

Samozřejmě


 #126969 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 22:45:24 | #126974 (6)

Vysvětlení :
1, to vyvolává zdpovědnost a povinnosti vůči těm výrobním prostředkůma předmětům - aby se "rozrůstali, aby nebyly zmařeny (třeba vlnou nenávisti zaměstnanců .-)))))

2, obé, výrobní prostředky a předměty, jsou vlatsně jen "umožněním" vytvářet zisk prostřednictvím námezdní práce. Ford možná nějakou dobu mohl zneužívat netržní prostředí před jeho vrátky, ale z dlouhodobého horizontu to bylo neudržitelné.

a ještě k tomu konzervatismu :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Konzervatismus


 #126969 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
30.09.23 00:05:21 | #126998 (7)

Podněcování tridni nenavisti je hlavním nástrojem bolševismu, coz neni ekonomicky system, jak se zminujes, ale spolecensky destruktivni politicka filozofie.

"výrobní prostředky a předměty, jsou vlatsně jen "umožněním" vytvářet zisk prostřednictvím námezdní práce. "

Nesouhlasim, omezujícím faktorem je vždy investicni kapitál. Práce je zdroj který je neomezený. Jsouli mzdy, urcovane pracovnim trhem, patricne vysoké.


 #126974 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.23 11:14:02 | #127035 (8)

Já psal někde o podněcování třídní nenávisti?
Kde?

Jsou-li ..... no a máme problém .-)))))))))))))­)))))))))))))))))
Já tedy ne, ty ano .-)))))))))))))))


 #126998 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
29.09.23 22:51:56 | #126975 (6)

A ještě jeden podotek : mám pocit, že mne chcete posunout do leva .-)))))
Jenže levice se vyznačuje PŘEROZDĚLOVÁNÍM "nadhodnoty", když použiji označení Marxe :-)))))))
Egalitařstvím .-)))))
To je mi ovšem bytostně cizí a zatím jsme se tohoto nezastával ANI PÍSMENEM .-)))))))))))))))


 #126969 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
30.09.23 00:25:47 | #127000 (7)

"mám pocit, že mne chcete posunout do leva"

Ja te nikam neposouvam, jen reaguju na to co pises.

Všechny ty zásady, o kterych se tu zmínujes, jsou zakladem egalitarianizmu. Jako to ze vseobecna ekonomická a sociální zabezpecenost jsou předpokladem spolecenske stability. Coz je stejný jako socialismus. Ne vsichni lidi tak jako ty ale uvazujou. V Americe dnes tak uvazujou predevsim Demokrati.


 #126975 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
30.09.23 11:10:38 | #127033 (8)

To není pravda.
Představa, že pravice neuznává sociálno, je asi nejfalešnější sebepesvědčení :-))))
To fakt platí jen pro ty "formy kapitalismu" ypou feudálního nebo otrokářského nebo jinak RAW v podstatě nejsurovějšího ekonomického systému :-)))) pro to ale máme úplně jiná označení než kapitalismus
Elaitářství a levicové sociálno je jasně dané ODEBRÁNÍM NADHODNOTY JEDNĚM A JEJÍ PŘEDÁNÍ DRUHÝM a účelem komplexního zajištění a srovnání životní úrovně celé společnosti.

To naprosto odmítám .-)))))))))))))­))))))))))))

Ale pomoci třeba dávkama v nezaměstnanosti, nebo jako to dělal Bismarck, to je pravý kapitalismus.

Ten, kdo tvrdí, že kapitalismus nepracuje i se sociální pomocí (ale úplně jinou než levice, socialismus s centrálním řízeníma plánováním a společenskou držbou výrobních prostředků a předmětů ap.) je politický dinosaurus nebo zamrzl rozumem někde v neolitu, kdy se společenská komunikace velice často řešila s pomocí kyje :-))))))))))))))))).


 #127000