Situace: Omezil jsem provoz auta na max. dvě kratší trasy / týden, což
je nedostačující pro udržení nabité baterie 60 Ah 12V . Vše ještě
zhoršuje systémem "Start - Stop" (Povinné vybavení nařízením EU).
Ideální by bylo použití udržovací nabíječky akumulátorů např. Geti
CC01A 6/12V-1A (329 Kč). Ta nepřipadá v úvahu, jelikož v garáži mimo dům
nemám zásuvku 230 V.
Zatím jsem dobíjel pouze jednou a to pomocí přenosné LiFePo4 4S 40 Ah a
nabíječky Cellpro POWERLAB 6. (napájení zdrojem napětí 12–32V DC). Je to
nepraktické nejenom s ohledem na přenášení, ale možná i z
bezpečnostních důvodů, jelikož je v návodu k nabíječce uvedeno, že
nabíjení má být pod dohledem, což jsem samozřejmě nedodržel. Jedná se o
tzv. chytrou nabíječku (čím chytřejší, tím větší pravděpodobnost
poruchy).
Zvažuji, zda by nebylo možné jako řešení použít solární panel 30W na
střeše garáže.
- Max.napětí naprázdno Voc=21,6V
- Max.zkratový proud Isc=1,74A
Bylo by nutné zabránit přebíjení (napětí vyšší než cca 14 V).
Spínaný zdroj nemá šanci a pasivní stabilizátor by musel při plném
nabití disponovat ztrátovým výkonem asi tak 12 W + rezerva.
Paralelně zapojit 4 Zenerovy diody 13V, 385mA, 5W?
... nebo zkusit tohle?
https://www.elcar.cz/solarni-nabijecka-5w-pro-udrzovaci-dobijeni-baterii-359605/