Rozcestník >> Věda a technika >> ELEKTŘINA

Informace

Název: ELEKTŘINA
Kategorie: Věda a technika
Založil: Ondi
Správci: Ondi
Založeno: 10.01.2020 18:05
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 26949x
Příspěvků:
151

Toto téma sledují (5):


Předmět diskuze: ELEKTŘINA - Pro všechny, které fascinuje tento druh energie, potýkají se s jejími zákoutími a chtějí sdělit své poznatky.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #30

Zobrazit vše


| Předmět: budou prý dotované
21.01.20 00:01:09 | #30
elektromobily zhouba lidstva:


| Předmět: RE: budou prý dotované
21.01.20 12:48:47 | #32 (1)

Na to jsi přišel sám od sebe? Kolik lidí zahubily podle tvých vědomostí elektro-automobily?
Není to spíš tak, že houbou lidstva jsou ideologové a zbrojaři?


 #30 

| Předmět: RE: RE: budou prý dotované
21.01.20 19:43:56 | #34 (2)
já to myslím v širším měřítku. Nevýhody elektromobilů pro planetu: 1.spotřeba el.energie ze3/4 z fosilních paliv. 2.Nedostatek elektřiny 3,Likvidace baterií 4.vzužívání dětí na těžbu surivin do baterií:

 #32 

| Předmět: RE: RE: RE: budou prý dotované
21.01.20 19:53:12 | #36 (3)

S tim docela souhlasim. Lithium likvidovat je problematicke. Vyroba el. energie je mozna i horsi k ovzdusi nez spalovani phm.
Rozumna alternativa by byl vodikovy pohon ktery se zatim moc nerozsiril


 #34 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
21.01.20 20:41:06 | #38 (3)

Ano vodík postavit atomovou elektrárnu na břehu moře a vyrábět ho z vody. i když myslím že jsou jiné chemické technologie. Vodík je dost výbušný ale technologie by už byla dnes docela zvládnutelná že by se toho lidé báli?


 #34 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
22.01.20 11:41:48 | #40 (3)

Nástup nové techniky je skoro vždy spojen s různou problematikou, která se pak řeší "za pochodu". Nejiné to bylo i u motorů s vnitřním spalováním v dobách, kdy se benzín kupoval po litrech v lékárnách a drogeriích.

I ke katastrofám dochází, letadla padají, automobily bourají ... a přesto letecká i automobilová doprava houstne.

Co se týče (plynného, ale i tekutého) vodíku ... tak tam jsou také nemalé problémy a to jak se skladováním, tak s transportem a výrobou. V současnosti se vyrábí vodík z ropy a ze zemného plynu a to je kvůli bídné účinnosti těchhle procesů velmi nákladné.

V chemii litiových akumulátorů se nevyznám a možná je jejich recyklace nákladnější než získávání z přírodních nalezišť. Možná že je to jen dočasné a že budou nalezeny metody, jak tenhle odpad efektivně využít.


 #34 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
23.01.20 00:18:46 | #42 (3)

Pozor. Přesněj řečeno není vodík ani trošku výbušný, na rozdíl od nitroglycerinu.
Výbušná je směs vodíku se vzduchem a nedej bože s kyslíkem. Přesto to nebouchá samo od sebe, ale potřebuje to nějakej iniciátor, jiskřičku, nebo elektrický výboj. Přesně stejně ovšem bouchne směs zemního plynu se vzduchem, jako i směs benzínových, nebo acetonových par se vzduchem.

Pamatuji se na experimenty se směsí vodíku a kyslíku z elektrolýzy vody. Malá štamprle (tak 20cm3) tohoto čertova plynu dá explozi, proti které je výstřel z pistole jen "pšouknutím". *3284*


 #34 

| Předmět: RE: RE: RE: budou prý dotované
23.01.20 14:22:43 | #46 (3)

Ovšem největší problém v realizaci masívního používání elekromobilů je
a. v časově náročném doplňování energie do vozidla.
b. V současné době potřebné registraci, či (placeného) členství klubu dotyčného zdroje el. energie.
b. ve drahém a málo efektivním skladování elektrického náboje a tím jeho podstatným prodražení.

K
a. specielně v USA se už tvoří mnohahodinové kolony vozidel u nabíjecích stanic a když není k dispozici dobře vybavená čekárna, tak stráví v zimě čekatelé hodiny ve vymrzlém vehiklu.

Když se diskutovalo o elektro-mobilitě před půl stoletím, tak se mělo za to, že akumulátory budou normované a na zásobovacích stanicích během minuty vyměňované za nabité. Ovšem to by se musely automobilky domluvit na normalizaci akumulátorů.


 #34 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
25.01.20 22:57:02 | #48 (3)

výměna akumulátorů je nereálná koupím auto a vyměním svoje nové za jeté s nízkou kapacitou? Jo a kolik sad bude na skladě? stejně jako propan lahví?


 #34 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: budou prý dotované
26.01.20 16:46:13 | #52 (3)

To je jeden z problémů, ta vysoká cena akumulátorů a neochota automobilek se dohodnout na normě. Pochopitelně je s tím spojena ještě spousta dalších nedořešených detajlů.
Ten návrh z minulého století počítal pochopitelně s placením za odebranou elektrickou energii.

Příklad, dejme akumulátor se jmenovitou kapacitou 45kW což by mělo stačit na šetrnou jízdu na 300km. Nový akumulátor by umožnil dojezd 330km a akumulátor starý, před vyřazením (80% kapacity) dojezd 240 km. Jedu tedy 200km a na stanici chci nabitý akumulátor, protože mám před sebou ještě 41km. V amululátoru mám tedy energii na 40km a dostanu třeba nový akumulátor s energií na 330km. Zaplatím tedy za energii pro dojezd (330 - 40) 290km.

Výhoda by byla ve výměně akumulátoru řekněme za 2minuty a tudíž ve snesitelně krátkém přerušení cesty.

Nevýhoda je v tom, že by na stanicích museli mít zásobu průběžně nabíjených akumulátorů a tedy nějakou elektrárnu poblíž.

Neříkám, že je snadné tohle realizovat. Jde hlavně o cenu akumulátorů, která by musela spadnout na únosnou míru, na několik procent dnešní ceny. Což je možná, nebo pravděpodobně nerealizovatelné.


 #34